Skip to main content
Vraag

contact met voorvocht? Kans op zwangerschap?

• July 16, 2025
  • 7 reacties
  • 419 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi Ik heb gisteravond voor het eerst seks gehad met mijn vriend, netjes condoom gebruikt enzo, maar we hebben wel 2x een nieuwe moeten pakken omdat hij slap werd door spanning en daardoor zakte de condoom af, en omdat T hygiënischer is hadden we dus een schone gepakt, nu is er denk ik wel een kleine kans dat er voorvocht op z’n handen heeft gezeten en dat dat op de condoom is gekomen die later in mij is geweest, maak ik nu kans op zwangerschap of hoef ik me nergens zorgen over te maken? Hij had trouwens voordat we begonnen we geplast enz

7 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • July 17, 2025

Hij is trouwens ook niet in mij klaargekomen

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 17, 2025

De kans is heel klein dat je zwanger wordt van voorvocht maar het is niet 100% uitgesloten.  Test om helemaal gerustgesteld te zijn?

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • July 17, 2025

Hoi ​@madelieffff 

Allereerst gefeliciteerd met je eerste gemeenschap! 😍

Als er spermacellen aan de buitenzijde van de vulva of vagina zitten, moeten die eerst 'zwemmen' naar de baarmoedermond toe, dus het uiteinde van de vagina. Ik dacht gelezen te hebben dat het slijmvlies tot 7 dagen spermacellen goed kan houden.

Je zou een vagina douche kunnen nemen om alles weg te spoelen, mochten er nog spermacellen aanwezig zijn. Een vagina douche is zeg maar een soort buisje met gaatjes erin die je in je vagina steekt en dan kun je je vagina vanbinnen reinigen. Wordt veel gebruikt door vrouwen die vaginale seks hebben zonder condoom en de man klaarkomt in de vagina.

Een zwangerschapstest is betrouwbaar en kost maar een paar euro. Je kunt hem zonder recept krijgen bij de drogist zoals Kruidvat. Dus dat zou ik zeker doen. Hoop wel dat je dit je er niet van weerhoud verder te experimenteren in de liefde. 💗

Liefs, xxVera 💋

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • July 17, 2025

Maar denken jullie dat ik de morning after pil moet slikken, persoonlijk denk ik van niet omdat er echt een hele kleine kans is dat ik in contact gekomen ben met z’n voorvocht en ik was ook pas 1 dag klaar met menstrueren, dus ik ovuveer ook nog niet

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 18, 2025

Morning after pil moet je binnen de 12 uur slikken, denk ik.  Te laat nu.

Lotte_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • July 18, 2025

@Diana 
Wat goed dat je meedenkt! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal. De morning after pil is inderdaad het meest effectief binnen de eerste 12 uur, maar de meeste morning after pillen kunnen ook nog later ingenomen worden! De meeste tot 3 dagen na de onveilige seks en sommige zelfs tot 5 dagen erna. Kijk vooral goed naar de informatie in de bijsluiter van de pil die je gebruikt.

Groetjes,
Lotte (de Kindertelefoon)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hey ​@madelieffff! Het is heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt, zeker na je eerste keer. Omdat jullie condooms hebben gebruikt en hij voordat jullie begonnen heeft geplast, is de kans op zwangerschap heel klein. Plassen helpt namelijk om de urethra schoon te spoelen, waardoor er minder kans is op zaadcellen in het voorvocht.

Hoewel voorvocht soms zaadcellen kan bevatten, is de kans dat er via zijn handen genoeg zaad op de condoom terechtkwam om zwanger te worden heel laag. Bovendien hebben jullie elke keer een nieuwe condoom gebruikt, wat ook het risico vermindert.

Kortom: je hoeft je waarschijnlijk geen zorgen te maken, maar als je het echt zeker wilt weten, kun je altijd overwegen om na een paar weken een zwangerschapstest te doen. 

xx liefs Wolf 🐺