comming out bij ouders hoe doe je dat?

  • 16 May 2020
  • 9 reacties
  • 205 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben een meisje van 15 en ik ben biseksueel. Ik vind het heel lastig en heb er moeite mee ik heb het al verteld tegen mijn beste vriend mijn therapeut mijn mentor en mijn nicht ze reageerde allemaal heel erg goed. Alleen mijn moeder is 1,5  jaar geleden uit de kast gekomen En mijn ouders zijn gescheiden na 29 jaar huwelijk.  Mijn moeder zegt vanaf het moment dat ze uit de kast gekomen is alleen maar tegen mij als er iets aan de hand is maakt niet Of je nou lesbisch of bi of wat dan ook bent het maakt echt niet uit zeg het gewoon waarop ik altijd antwoorden mam doe eens normaal je wilt gewoon dat ik ergens voor uitkom ik ben gewoon hetero. Even voor de duidelijkheid ik heb niks tegen me moeder omdat lesbisch is en ik vind gewoon hetero ook echt zo stom om te zeggen en het hele uitkomst kom idee vind ik ook stom waarom Zou je je moeten verantwoorden over wie of wat je wilt zijn of bent maar ik heb het gevoel dat in deze maatschappij het gewoon nog moet  maar ik vind het wel heel erg lastig omdat te zeggen tegen mijn ouders ze hebben dus wel altijd gedacht dat ik hetero ben jullie tips over hoe ik dit kan zeggen oh ja en Mensen die het weten heb ik het verteld door middel van deze achtergrond omdat ik het gewoon echt niet durft te zeggen ik durf het nog eens niet uitspreken hebben jullie tips hoe kan ik het zeggen tegen mijn ouders en mijn broer help. 
 

dit is de foto die ik liet zien aan de mensen die ik het heb verteld 

 

 


9 reacties

 Mijn moeder zegt vanaf het moment dat ze uit de kast gekomen is alleen maar tegen mij als er iets aan de hand is maakt niet Of je nou lesbisch of bi of wat dan ook bent het maakt echt niet uit zeg het gewoon waarop ik altijd antwoorden mam doe eens normaal je wilt gewoon dat ik ergens voor uitkom ik ben gewoon hetero. 

 

 

Hey,

ik snap dat je heel erg in de knoop zit met jezelf op dit moment, maar geloof me, als er iemand is die je het beste kent, zijn het je ouders wel. Je denkt op deze leeftijd net als ik dat dat niet zo is. Je ouders weten waarschijnlijk dat ik wel eens drink, of blow, of ze hebben hun vermoedens. Ze snappen dat het bij de leeftijd hoort, en weten dat ieder kind geheimen houdt vanaf een bepaalde leeftijd. Je moeder heeft dus waarschijnlijk een sterk vermoeden dat je niet hetero bent, omdat ze gewoon zon moeder gevoel heeft. Ik denk dat je moeder echt niet schrikt (ook omdat ze die vragen stelt) dat je bi bent. Wat je zei over dat je tips wilt om uit de kast te komen: leuke foto. Een foto sturen is een slimme en veilige manier. Een vriend van mij is ook bi, en hij had een meme gestuurd. Iedereen reageerde er heel chill op. 

Ik snap ook dat je er problemen mee hebt dat deze maatschappij alles en iedereen in 30 verschillende hokjes wil plaatsen, Waarom mag je niet gewoon iemand leuk vinden zonder in een hokje te zitten? Maar it isss what it isss. Je kan ook tegen mensen zeggen dat je gewoon verliefd word op leuke mensen, wanneer iemand je vraagt wat je seksualiteit is.  Ik denk ook dat de wereld er niet zon big deal van moet maken.  SOwieso ben je nog jong, 15 jaar, dus wat je zegt over dat je ouders al je hele leven denken dat je hetero bent, is helemaal niet heftig. Iedereen weet dat je pas je seksualiteit weet wanneer je echt verliefd word als 12/13 jarige, 18 jarige, of nog later.  het is dus logisch dat je er nu pas achter bent. Maak je niet te veel zorgen, het kan ook zijn dat je je over 5 jaar realiseert dat je toch, gay, hetero of iets anders bent. Dat is oke. Ik zou binnen je fammilie eerst naar degene stappen die je het meeste vertrouwt. Ga dus misschien eerst naar je broer(stel je vertrouwd hem het meest). Dan vertel je het hem, en dan kan hij je helpen met je coming out richting je ouders. (of natuurlijk eerst je moeder, die je dan helpt, of je vader, gewoon degene die je vertrouwt) mischien wil een vriend/vriendin of mentor je wel helpen.

Hoe dan ook heel veel succes

en geloof me het komt goed!

 

joe

trouwens wat ook helpt met je coming out, is kleine hints geven: grapjes maken over bi zijn, over in de kast zitten etc, dan kun je rustig checken hoe je familie reageert. 

@Hekje dankje wel voor je tips en ook heel erg bedankt voor de moeite om een berichtje te sturen.

Weet iemand ander nog iets wat belangrijk is?

hey, ik weet hoe je je voelt. ik ben zelf ook bi. wat ik heb gemerkt is dat je het alleen moet doen als het oké voelt. ik heb ook gemerkt dat ik het fijner vond om er niet een hele ondervraging van te maken,( mijn moeder bleef maar vragen hoe ik het wist, of ik iemand leuk vond, etc.) omdat het dan gewoon voelt alsof ik me moet verantwoorden. dat heb ik ook gewoon gezegd, maar als je er over wilt praten moet je dat vooral doen.

hoe je het op moet brengen heb ik persoonlijk niet heel veel ervaring mee( een klasgenoot kon een grapje niet en was ermee naar mijn mentor gegaan waardoor mijn ouders het mij gingen vragen en ik had geen zin om te liegen). bij mij was het al iets makkelijker omdat mijn beste vriendin al uit de kast was, dus mijn vriendengroep was er okay en supportive mee.

dus het belangrijkste ding is, wanneer je er “fijn” bij voelt, probeer het niet te haasten. ik heb er uiteindelijk 2 jaar mee gezeten, maar het voelde wel goed toen het eruit was.

 

Jenno, jongen( wegens eerdere verwarringen), 15, bi

Super dankjewel @J-15  je hebt me echt geholpen 

 

Badge

ik ben ook bi en toen ik uit de kast kwam was ze zo van "denk er nog maar overna enzo en je bent misschien een beetje in de war” en ik was er super zeker van want ik haad een crush op een van mn vriendinen gehad dus de volgende dag ging ik naar school en heb ik haar een apje gestuurt zovan “ik weet het zeker dat ik bi ben want ik had een crush op een meisje (ga niet vertelllen wie) bla bla bla” en ze reageerde met met paars hartje dus het was allemaal heel posiyief. ik vind het nogsteeds best moeilijk om over te praten maar ik begin er aan te wenne en het heeft mij 1 jaar geduurd voor dat ik tegen mn mmoeder kan zeggen als zei over jongens ging praten “of meisje” hahah zet m op! j e kan ook een coming out meme naar je moeder sturen ;)

ik krijg deze vraag verassend vaak 

ik heb altijd 3 regels

1 is het veilig

2 is het verstandig 

3 ben je er zelf klaar voor

 

ik hoop dat ik je hier mee heb kunnen helpen

 

ik krijg deze vraag verassend vaak 

ik heb altijd 3 regels

1 is het veilig

2 is het verstandig 

3 ben je er zelf klaar voor

 

ik hoop dat ik je hier mee heb kunnen helpen

@BTB  dankjewel heeft inderdaad gelopen 

Reageer