Skip to main content

Hoi,

Ik weet al een tijdje nu dat ik bi ben. Ik wil het eigenlijk heel graag vertellen maar ik durf niet. Ik voel me heel erg opgesloten en ik wil het vertellen maar ik ben bang voor de reacties. Ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen want ik weet niet of ze me wel accepteren. En ik ben bang om mijn vrienden te verliezen als ik het aan hun vertel. Ik weet niet zo goed eat ik nu moet doen. Iemand tips? 

Heyy

Het is erg spannend om dit soort dingen te vertellen en ik weet natuurlijk niet hoe jouw ouders zullen reageren, echter denk ik dat je ouders echt goed zullen reageren. Je ouders zijn er namelijk echt voor jou en zullen jou respecteren zoals jij bent! Als je dit echt heel eng vind kan je eerst een gesprekje starten en gewoon in het algemeen aan je ouders vragen hoe ze hier over denken.

Hoe de reactie van je vrienden is kan ik natuurlijk ook niet voorspellen, maar ik denk dat je vrienden ook goed zullen reageren. Je kan hier hetzelfde doen en een gesprekje starten en een beetje poolshoogte nemen over hun meningen over biseksualiteit.

Misschien heb je iets aan deze link.. Daar staan een aantal goede tips die je kan gebruiken om uit de kast te komen

Een klein stukje tekst uit dat linkje.

Zo vertel je het: 5 tips 

1. Bedenk aan wie je het 't eerste wilt vertellen. Kies iemand waarvan je verwacht dat die er positief op zal reageren. Iemand die jouw geheim niet meteen doorvertelt. Iemand die goed kan luisteren en jou waardeert zoals je bent.
  2. Zeg dat je iets belangrijks over jezelf wilt vertellen. Misschien wil je het geheim houden: vraag dan eerst of die persoon een geheim kan bewaren.
  3. Er zijn jongeren die het eerst aan hun ouders vertellen. Zijn je ouders niet meteen positief? Geef ze de tijd om aan het idee te wennen. Jij bent er misschien al een tijdje aan gewend maar voor je ouders is het waarschijnlijk nieuw.
  4. Anderen geven er de voorkeur aan het als eerst aan een vriend of vriendin te vertellen. Zorg dat je deze persoon vertrouwt. Ook hij of zij kan tijd nodig hebben om aan het idee te wennen.
  5. Twijfel je of iemand positief reageert op jouw coming-out? Vraag eerst in het algemeen hoe hij of zij denkt over homoseksualiteit.

Groetjes van mij!

Hey

Zo te zien heb je al goede tips gekregen van @NaamNietBekend .  Wat ik wilde zeggen is dat je vrienden je waarschijnlijk wel accepteren. De meeste ouders houden echt wel van hun kind. Het zou kunnen dat ze er even  aan moeten wennen.  

Ik weet ook hoe spannend/moeilijk het is om te zeggen n bang zijn dat je niet geaccepteerd wordt. Ben zelf ook biseksueel en aankomend weekend ga ik het aan mijn beste vriend vertellen.

Kies degene uit die je vertrouwd en die je kan steunen in het proces.  Het is belangrijk dat je het allemaal op je eigen tempo doet en alleen zeggen als je er goed bij voelt.

Met vriendelijke groeten Anonimiteit123

Hallo 

Ik heb hier geen ervaring mee maar als je vrienden je niet accepteren dan zijn het geen echte vrienden.

Succes met het vertellen. Ik hoor graag hoe het is gegaan.

Heyy wat dapper dat je het wilt proberen! Ik denk dat het goed komt en dat veel mensen positiever reageren dan je had verwacht. En die andere mensen, wil je die eigenlijk wel in je leven hebben?

Hallo Mangoveld :)

Als je vrienden het niet accepteren zijn het geen echte vrienden.  De meeste ouders accepteren ook wie je bent. Je kunt gewoon zeggen ''Ik wil even wat vertellen. Ik ben bi.'’

-TheMightySlayer <3

Reageer