Skip to main content
Vraag

coming out

• October 22, 2020
  • 1 reactie
  • 110 Bekeken

hai!

ik heb een soort van vraag/ advies nodig…:sweat_smile:

ik wil graag weer uit de kast komen voor mijn ouders maar ik weet niet echt hoe en hoe ze het zullen nemen. (ik ben genderfluid tussen female & nonbinary en soms agender)

toen ik 2 jaar geleden uit de kast kwam als panseksueel waar het normale reacties en mijn ouders zijn er chil mee. ik wist toen al hun mening rond om seksualiteiten, maar nu met gender weet ik het echt niet. er wordt nooit iets over gezegd over genders, transitie, etc.

maar ik zou wel heel graag een binder willen kopen. ik kan die niet zelf kopen ivm betaling en ik ken niemand die ik kan vertrouwen op dit moment, waar voor ik uit de kast kan komen om dit te regelen

iemand advies op hoe ik dit kan aanpakken?

1 reactie

• October 22, 2020

Ik heb het heel rustig aangepakt. Ik ben op een avond naar mijn ouders toe gegaan en ik heb hen gevraagd om aan de eettafel te gaan zitten met de televisie, telefoons en dergelijke uit.

Daarna heb ik gezegd dat ik iets belangrijks te zeggen had. Ik zei ook dat ik het begreep als ze er even moeite mee zouden hebben, maar dat ik hoopte dat ze het uiteindelijk toch zouden accepteren. Toen ze dat beloofden heb ik het hoge woord er maar gewoon uit gegooid. Gelukkig heb ik hele lieve ouders en waren ze er ook helemaal chill mee.

Deze aanpak werkt niet bij iedereen. Verder zou ik je aanraden om er geen hele circus show van te maken. Houd het rustig en puur omdat het anders misschien overkomt alsof je een grapje maakt. Natuurlijk geloof ik je als je zegt dat je helemaal serieus bent, maar anderen geloven het misschien niet.