Vraag

Breder worden


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik ben een jongen van 15 jaar en ben 1.72, ik ben nog helemaal niet breed ofzo, eerlijk gezegd erg smal. Ik ben nog niet ver in de puberteit en heb nog geen baard (in de keel). Betekent dit dat ik nog breder kan worden? Ik wordt vermoedelijk rond de 1.90.

Mijn beste vriend is dan weer wel heel breed. Onbewust vergelijk ik me soms met hem en wordt hierdoor best onzeker. 


11 reacties

Heyy

Ik snap wat je bedoelt. Ik ben zelf ook hlml niet breed. Komt wrs nog wel, ben bijna 15 dusja er kan nog veel gebeuren tegen dat ik volwassen ben. Bij jou ook. Je bent pas 15, puberteit stopt rond 18-20 dus je bent nog lang niet volgroeid. Komt wel goed!

Dat je je onbewust vergelijkt met anderen is heel normaal. Doe ik ook. Who doesn't weetje? Iedereen doet het alleen zijn er veel die het niet toegeven omdat je dan zogezegd gay bent. So what?! Iedereen vergelijkt toch. En niet alleen of andere breder zijn dan ik of niet. Kijk ook gwn naar hoe onderbroek gevuld is, ben voor zover ik weet hetero. Hoort er toch bij! Mensen die zichzelf nooit vergelijken met anderen liegen gwn tegen zichzelf hoor. 

Groetjs!

Hi Oranjekokosnoot,

 

je kunt de natuur ook een beetje helpen. Van bepaalde sporten/oefeningen kun je ook wat breder worden, maar doe het alleen als je het zelf wilt en er ook nog wat plezier aan beleeft. Doe het niet voor een ander.

 

En ja @Kaas123  heeft helemaal gelijk met wat hij hierboven schrijft :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

2 dingen

1. Iedereen is anders, en dat wordt van iedereen gewaardeerd. Of je nou een gigantische kast bent of een beetje dun bent, dat maakt verder niks uit. Je bent goed zoals je bent, een cliché, maar waar.

2. Als je er echt meezit, dan is het tijd om naar de sportschool te gaan en er iets aan te doen. Of thuis sporten en oefeningen doen kan ook. Je kan ook aan die vriend vragen of je een keer kan doen wat hij doet. Genoeg mogelijkheden.

Ookal ga ik er wel vanuit dat het vanzelf beter wordt, en zelfs als het niet beter wordt, wat boeit het dan haha 

Ik ben zelf wel een beetje breed, heb breede schouders. Maar dat komt vooral bij mij omdat ik op zwemmen zit waardoor ik veel mijn bovenlichaam train. Ook zit ik al vroeg in de puberteit, ben 14 jaar en begon toen ik 11 was.

Reputatie 3
Badge +4

Zoals hierboven gezecht kan je natuurlijk sportoefeningen doen maar breed zijn licht ook jn het DNA zover ik weet. Ofterwijl als je ouders breed zijn in er een grote kans dat jij dat ook word.

 

MVG annoniemejongen

Hoi,

Ik ben een jongen van 15 jaar en ben 1.72, ik ben nog helemaal niet breed ofzo, eerlijk gezegd erg smal. Ik ben nog niet ver in de puberteit en heb nog geen baard (in de keel). Betekent dit dat ik nog breder kan worden? Ik wordt vermoedelijk rond de 1.90.

Mijn beste vriend is dan weer wel heel breed. Onbewust vergelijk ik me soms met hem en wordt hierdoor best onzeker. 

Ipc is het niet erg fzo maar als je breder wilt worden kun je van die workout apps downloaden. Doe ik nu ook, ben 13 en vooral aan hetbegin word je snel breder.

Oke, ik denk dat ik maar niet gaan trainen dan, ik hoop dat ik nog een beetje breed kan worden

Het hangt helemaal van je lichaamsbouw af. Een slank persoon kan nog zo veel trainen, elke dag sportschool, het maakt niet uit, breder worden ze niet. Al heb je een andere lichaamsbouw kun je niks doen om breder te worden. Dat is ook niet erg, iedereen is weer anders.

Accepteer en vooral, waardeer je eigen lichaam en haal er desnoods uit wat er uit te halen valt. Meer kun je niet doen.

Het hangt helemaal van je lichaamsbouw af. Een slank persoon kan nog zo veel trainen, elke dag sportschool, het maakt niet uit, breder worden ze niet. Al heb je een andere lichaamsbouw kun je niks doen om breder te worden. Dat is ook niet erg, iedereen is weer anders.

Accepteer en vooral, waardeer je eigen lichaam en haal er desnoods uit wat er uit te halen valt. Meer kun je niet doen.

Ik ben het grotendeels eens met je @xLisa iedereen is anders sommige mensen zijn van nature slank en andere wat steviger. Maar je kan dat altijd veranderen, het kost waanzinnig veel werk maar is mogelijk. Bjorn hafthor, sterkste man ter wereld was 19 en een slungelige basketvalspeler, het is ongeloofelijk hoe je lichaam kan veranderen, voor sommige kost het meer werk dan andere.

Hi @Gastgebruiker ,

…..sommige mensen zijn van nature slank en andere wat steviger. Maar je kan dat altijd veranderen, het kost waanzinnig veel werk maar is mogelijk

Klopt, maar er zeker ook wel verschil of iemand er ‘aanleg’ voor heeft. Mijn twin en ik hebben 7 jaar op zwemmen gezeten en hebben echt een soort V-shape (redelijk brede schouders en slank middel) door gekregen of misschien is verder uitgebouwd beter om te zeggen.

Sommige jongens waar we mee zwommen, zwommen sneller als ons en hadden meer kracht, maar hadden niet altijd een uitgesproken V-shape.

 

Maar ik ben het er zeker mee eens dat je met hard werken veel kan bereiken. Op alle vlakken :upside_down:

 

Groetjes,

M&M's

Hoi,

Ik ben een jongen van 15 jaar en ben 1.72, ik ben nog helemaal niet breed ofzo, eerlijk gezegd erg smal. Ik ben nog niet ver in de puberteit en heb nog geen baard (in de keel). Betekent dit dat ik nog breder kan worden? Ik wordt vermoedelijk rond de 1.90.

Mijn beste vriend is dan weer wel heel breed. Onbewust vergelijk ik me soms met hem en wordt hierdoor best onzeker. 

Ik denk dat in de puberteid de beste manier van spiermassa opbouwen is, met gewichten en gewoon aan sport doen. Het best is natuurlijk een vechtsport maar andere sporten kan ook. Het is niet gezond voor je groei om nu hevig te gaan gewicht heffen maar kleine kracht oefeningen Kan geen kwaad. Ook als je jezelf onzeker voelt over je puberteid enzo kan ik je gerust stellen dat er zoveel mensen zijn die dat hebben. Ik zelf ben 5 jaar geleden ernstig ziek geweest waardoor ik een fysieke achterstand heb. Mijn lichaam is daarom nu eigenlijk 13 terwijl

ik 15 ben. Dat is eigenlijk best grappig want daarom krijg ik nu ineens een groeispurt en de baard in de keel. Dus wees gerust het is niet erg en het gebeurt vaker

Reageer