Skip to main content
Vraag

bloot naar schoolarts?

• August 26, 2021
  • 13 reacties
  • 5496 Bekeken

Hey hoi. Ben ik weer ik lees de laatste tijd op internet dat je bloot bijde schoolarts moet gaan staan alleen vroeg ik me af is dit waar en zoja heeft iemand tips om mijn penis normaal tehouden want hij word best snel stijf 

Alvast dankjewel

13 reacties

• August 26, 2021

Mijn ervaring is dat je in onderbroek moet staan en dat de arts de voorkant van je boxer even omlaag doet om te kijken of je voorhuid over je eikel gaat

• August 26, 2021

En dat was in Nederland?

• August 26, 2021

Ja maar volgens mij is het overal anders! 1x per jaar ga ik ook naar m’n eigen huisarts voor een totale controle omdat m’n ouders dat willen en dan lig ik wel helemaal bloot

• August 26, 2021

Ik heb eigenlijk geen idee, ik moest niet bloot. Maar puber je eigenlijk al en in welke klas zit je?

• August 26, 2021

Ik kan me nog maar weinig herinneren van de schoolarts, afgezien van twee gesprekken met een medewerker van de GGD in de tweede en vierde klas. Eigenlijk werd toen alleen mijn lengte en gewicht gemeten; verder had ik daarvoor een vragenlijst ingevuld. Het gesprek is dus een beetje afhankelijk van de antwoorden die je geeft.

Echt lichamelijk onderzoek bestaat volgens mij niet echt meer op grote schaal. Als leerling (kind! Minderjarig!) helemaal bloot gaan/je geslachtsdeel laten zien voor de schoolarts lijkt me zeker in de huidige (preutse) tijd een no-go. Bij de huisarts vind ik het een ander verhaal.

Either way, als je je er niet prettig bij voelt, moet je het zeker niet doen. Je bent niets verplicht; als de arts je dwingt kan je een klacht indienen en/of hem aanklagen met civiel recht.

• August 26, 2021

Ik heb eigenlijk geen idee, ik moest niet bloot. Maar puber je eigenlijk al en in welke klas zit je?

Ja ik puber al heb last van stijve en ik trek al af soortvan (ik probeer steeds meer me voorhuid  naar achter te doen lukt niet goed) en ik ga naar de eerste

• August 26, 2021

Ik kan me nog maar weinig herinneren van de schoolarts, afgezien van twee gesprekken met een medewerker van de GGD in de tweede en vierde klas. Eigenlijk werd toen alleen mijn lengte en gewicht gemeten; verder had ik daarvoor een vragenlijst ingevuld. Het gesprek is dus een beetje afhankelijk van de antwoorden die je geeft.

Echt lichamelijk onderzoek bestaat volgens mij niet echt meer op grote schaal. Als leerling (kind! Minderjarig!) helemaal bloot gaan/je geslachtsdeel laten zien voor de schoolarts lijkt me zeker in de huidige (preutse) tijd een no-go. Bij de huisarts vind ik het een ander verhaal.

Either way, als je je er niet prettig bij voelt, moet je het zeker niet doen. Je bent niets verplicht; als de arts je dwingt kan je een klacht indienen en/of hem aanklagen met civiel recht.

Ok thx ik zal kijken hoe het gaat

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • August 26, 2021

Hoi ik ben nu 12 en ga naar de eerste en bij mij deden ze op de basis school altijd dat je in je onderbroek moest wegen en meten en dan deed de school dokter even je onderbroek omlaag om te voelen of je piemel gezond is ofzo

• August 26, 2021

Hoi ik ben nu 12 en ga naar de eerste en bij mij deden ze op de basis school altijd dat je in je onderbroek moest wegen en meten en dan deed de school dokter even je onderbroek omlaag om te voelen of je piemel gezond is ofzo

Ik moest nooit me onderbroek uit en het lijkt me ook helemaal niet hoe vond jij dat. Fijn of niet

• August 26, 2021

Ik moest nooit me onderbroek uit en het lijkt me ook helemaal niet hoe vond jij dat. Fijn of niet

Ik vond het wel fijn het was een vrouw van 16 die het deed en ik was toen 12 ik kreeg wel altijd een stijve maar ze noemde de namen uit me klas die dat ook kregen en dat waren ze bijna allemaal dus dat is normaal zei ze

En je woont in Nederland want ik vind dit best spannend en ik wil niet dat ze mijn penis zien heb je nog tips

• August 27, 2021

Tips zijn er denk ik niet! Ik weet niet of je mag weigeren als ze in je onderbroek willen kijken

• August 27, 2021

Op de basisschool was enkel in onderbroek en meer niet, op de middelbare school alleen een gesprek en ga inmiddels naar de hogeschool maar geen idee wat ze daar gaan doen (woon btw in Nederland) 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 26, 2025

toen ik moest in België moest ik mijn ballen laten betasten en mijn voorhuid naar beneden laten doen