Vraag

Bloed zonder ongesteldheid?

  • 21 November 2019
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal, 

ik slik al ruim een jaar de pil en heb nu een nieuwe strip uit een nieuw doosje. Het doosje is een nieuw recept ofz? Maar wel dezelfde soort pil. Ik ben al 1,5 jaar sexueel actief met mijn huidige vriend. Beide waren wij maagd, dus we hebben het tot nu toe alleen nog maar met elkaar gedaan. Nu bloed ik een week lichtelijk, terwijl ik volgende week pas ongesteld moet zijn. Ik heb opgezocht wat het kan zijn; doorbraakbloedingen, chlamidia… Ik zou alleen niet weten hoe het chlamidia kan zijn, want ik ben al 1,5 jaar sexueel actief, dus waarom komt het dan nu pas? Zou iemand mij kunnen helpen/zeggen wat ik mogelijk kan hebben? 

Groetjes!


3 reacties

je kan een doorbraakbloeding hebben als je lange tijd achter elkaar de pil doorslikt zonder stopweek. Tussentijds bloedverlies kan geen kwaad omdat je onvruchtbaar bent doormate de pil. Chlamydia zit er sterk in en niet om je bang te maken maar:

De chlamydia-bacterie tast cellen in de slijmvliezen aan, in intieme zones zoals de vagina, baarmoederhals, urinebuis en anaal.

Chlamydia is erg besmettelijk. Je kunt besmet raken door onveilig seksueel contact (dus: seks zonder condoom). 

Meestal is de bacterie na 4 dagen verdwenen. ... Daarom is het net als bij Chlamydia aan te raden om een week na het einde van de behandeling geen seks te hebben. Op die manier maak je het risico dat je nog een keer wordt besmet zo klein mogelijk. Maar let op de scherpe geur van de urine! 

je kan een doorbraakbloeding hebben als je lange tijd achter elkaar de pil doorslikt zonder stopweek. Tussentijds bloedverlies kan geen kwaad omdat je onvruchtbaar bent doormate de pil. Chlamydia zit er sterk in en niet om je bang te maken maar:

De chlamydia-bacterie tast cellen in de slijmvliezen aan, in intieme zones zoals de vagina, baarmoederhals, urinebuis en anaal.

Chlamydia is erg besmettelijk. Je kunt besmet raken door onveilig seksueel contact (dus: seks zonder condoom). 

Meestal is de bacterie na 4 dagen verdwenen. ... Daarom is het net als bij Chlamydia aan te raden om een week na het einde van de behandeling geen seks te hebben. Op die manier maak je het risico dat je nog een keer wordt besmet zo klein mogelijk. Maar let op de scherpe geur van de urine! 

Maar ik heb al 1,5 jaar seks, dus hoe kan het dat chlamydia nu pas optreedt?

Vrouwen merken vaak niets van eenchlamydia-infectie. Er zijn vaak geen of alleen vage klachten. Daardoor kunnen ze langblijven doorlopen met een chlamydia-infectie, soms wel jaren. Ondertussen kan de ziekte ongemerkt worden doorgegeven. 

Het kan dus zijn dat je al een tijdje besmet bent en nooit echt klachten gehad wat nu wel zo is maar ik denk dat je slechts een doorbraakbloeding hebt maar wil je zeker zijn ga eens bij een arts langs dit is ook maar een mens en gaat jou heus niet beoordelen maar zo kun je zekerheid krijgen want het kan een doorbraakbloeding zijn maar Chlamydia heeft ook die symptomen en het een is onschuldig terwijl het ander dat niet is en hoe spoedig mogelijk ze kunnen helpen des te gemakkelijker het is om het te verhelpen maar hoe langer des te sterker het wordt en een arts heeft enkel wat bloed nodig om uit te maken wat het kan zijn.

Reageer