Vraag

Biseksueel of panseksueel?

  • 13 June 2020
  • 5 reacties
  • 211 Bekeken

Badge

Hey 

Ik ben een meisje van 13 jaar.

Ik weet niet of ik biseksueel ben of panseksueel.

Want biseksueel is dat je op een jongen en op een meisje kan verlieft worden 

En panseksueel is dat het geslacht  niet uitmaakt en dat je kijkt naar het innerlijk en je kan dus verlieft worden op jongens, meisjes en op andere genders dus mensen die bijde zijn of geen vanbijde, 

Maar dat zijn toch ook gewoon mensen en meestal kijk je toch ook naar het innerlijk en niet naar het uiterlijk en waarom zou je bijvoorbeeld niet op een transgender kunnen verlieft worden 

Want bij biseksueel kan je dan toch ook verlieft worden op een transgender want dan is die persoon bijvoorbeeld eerst een meisje en daarna een jongen maar als je bi bent val je op jongens en meisjes 

Dus waarom als je verlieft bent op een transgender ben je opeens panseksueel in plaats van biseksueel 

Ik ben biseksueel maar ik twijfel of ik misschien niet panseksueel ben omdat ik kijk naar het innerlijk en ik zou ook op transgender kunnen vallen en ze zeggen ook dat de meeste die biseksueel zijn ook panseksueel zijn maar toch vind ik panseksueel niet bij me passen terwijl ik het misschien wel ben.

 

 

Help aub

Groetjes

 Ik


5 reacties

Hoi

 

In mijn ogen houdt biseksualiteit in dat je niet enkel op mensen van éénzelfde geslacht valt. Daar kunnen jongens én meisjes, maar ook transgenders onder vallen. Een transgendermeisje is tenslotte een meisje, weliswaar geboren in een jongenslichaam. Sommigen vinden zelfs dat je aangetrokken voelen tot bv. iemand die identificeert als non-binary onder biseksualiteit valt, maar dat ligt vaak ter discussie. 

 

Panseksualiteit houdt in dat je je aangetrokken voelt tot personen, onafhankelijk van hun geslacht of gender. De nadruk ligt erop dat het gender je niets uitmaakt. Sommige panseksuelen noemen zichzelf daarom “genderblind”. 

 

Je hoeft jezelf (nog) niet te labelen, als je niet zeker bent van je geaardheid :slight_smile:  Je hebt nog een hoop tijd om dit uit te zoeken. Blijf maar met een open geest kijken naar de personen om je heen, en wacht maar af tot wie je je aangetrokken voelt. 

 

Gr. Kenshin

Hallo A.girls.with.struggles :)

Zoals Kenshin zegt, neem gerust de tijd om uit te zoeken welke geaardheid je hebt. Biseksueel kunnen ook op transgenders vallen. Panseksueel is dat het je niet uitmaakt welk geslacht, dus het is nog niet zeker voor mij of jij nou biseksueel bent of panseksueel maar jij weet het het best uiteindelijk.

-TheMightySlayer <3

Badge

Hoi

 

In mijn ogen houdt biseksualiteit in dat je niet enkel op mensen van éénzelfde geslacht valt. Daar kunnen jongens én meisjes, maar ook transgenders onder vallen. Een transgendermeisje is tenslotte een meisje, weliswaar geboren in een jongenslichaam. Sommigen vinden zelfs dat je aangetrokken voelen tot bv. iemand die identificeert als non-binary onder biseksualiteit valt, maar dat ligt vaak ter discussie. 

 

Panseksualiteit houdt in dat je je aangetrokken voelt tot personen, onafhankelijk van hun geslacht of gender. De nadruk ligt erop dat het gender je niets uitmaakt. Sommige panseksuelen noemen zichzelf daarom “genderblind”. 

 

Je hoeft jezelf (nog) niet te labelen, als je niet zeker bent van je geaardheid :slight_smile:  Je hebt nog een hoop tijd om dit uit te zoeken. Blijf maar met een open geest kijken naar de personen om je heen, en wacht maar af tot wie je je aangetrokken voelt. 

 

Gr. Kenshin

Thx voor deze info maar hoe moet ik dan zeggen dat ik geen hetro ben als ik er geen label op wil plakken of hoe moet ik dan uit de kast komen?

 

Groetjes 

Badge

Hallo A.girls.with.struggles :)

Zoals Kenshin zegt, neem gerust de tijd om uit te zoeken welke geaardheid je hebt. Biseksueel kunnen ook op transgenders vallen. Panseksueel is dat het je niet uitmaakt welk geslacht, dus het is nog niet zeker voor mij of jij nou biseksueel bent of panseksueel maar jij weet het het best uiteindelijk.

-TheMightySlayer <3

Bedankt alvast maar ik vind het gewoon moeilijk omdat als mensen gaan vragen "ben je hetro?" En ik zeg nee ik kan verlieft worden op wie ik wil als ik later ga samen zijn met een man dan is dat zo als ik later ga samen zijn met een vrouw is dat ook goed enz. En dan gaan ze waarschijnlijk zeggen maar wat ben je dan bi of pan of iets anders en ik geef er mezelf ook wel wat stress door omdat ik niet 100% zeker weet wat ik ben.

 

Groetjes 

Je zou eenvoudigweg kunnen zeggen wat er in je omgaat: dat je twijfelt. Deel je bedenkingen rond je geaardheid maar, en geef zo nodig een woordje uitleg. Bij het uit de kast komen is het geen vereiste om meteen een passend woordje voor jezelf te hebben; met meerdere woorden omschrijven hoe je je voelt is even goed. 

 

Gr. Kenshin

Reageer