Vraag

Bijna 16 en nog geen sperma

  • 29 April 2019
  • 2 reacties
  • 687 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben een jongen van 15 over 4 maanden 16 rn ik irriteer me aan iets ik heb nog steeds geen sperma gekregen of een natte droom ik heb verder ook nog een hele irritante lichte stem heb nergens haar alleen een heel klein beetje bij mijn penis verder is mijn penis ook heel klein en ben ik zelf ook heel kort kan ik wat doen hieraan?

2 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Het lijkt erop dat je wat later in de pubertijd terecht bent gekomen dan dat je verwacht had. Zover ik weet heb je geen invloed op de ontwikkeling van de door jou genoemde dingen. Het enige wat je kunt doen is geduld hebben. Je stem zal op een gegeven moment zwaarder worden en je zal ook meer lichaamshaar krijgen. Ook zul je waarschijnlijk over een niet al te lange tijd 'sperma krijgen'. Als je daadwerkelijk later bent gaan puberen kan het zomaar zo zijn dat jij en/of je penis nog in lengte zal toenemen.

Voorlopig hoef je je naar mijn mening nergens zorgen over te maken. Mocht je desondanks het gevoel hebben dat er toch iets mis is kun je altijd een bezoek aan je huisarts brengen.
Je zou naar de huisarts kunnen gaan, misschien maakt je lichaam te weinig mannelijke hormonen aan waardoor je later (of niet) in de puberteit komt... Misschien heeft de huisarts een oplossing.

Veel succes!

Reageer