Vraag

Beste vriend iets vertellen

  • 22 July 2019
  • 2 reacties
  • 188 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi. Ik ben een jongen van 18 jaar
Ik zit de laatste tijd een beetje met de struggle dat ik wil experimenteren met jongens, ik wil graag weten hoe dat is en of ik misschien bi ben.
Ik heb een goede vriend (mijn beste vriend), waar ik vaak met mijn problemen terecht kan. Ik wil hem dit dus ook vertellen. Het probleem is dus alleen dat hij heel vaak homofobisch over komt, waardoor ik dus bang ben dat hij hier niet goed op gaat reageren. Heeft er iemand toevallig tips hoe ik dat misschien kan aanpakken?
Ik ben namelijk echt bang dat ik misschien de vriendschap hierdoor verpest.
Alvast bedankt

2 reacties

Hoi. Ik ben een jongen van 18 jaar
Ik zit de laatste tijd een beetje met de struggle dat ik wil experimenteren met jongens, ik wil graag weten hoe dat is en of ik misschien bi ben.
Ik heb een goede vriend (mijn beste vriend), waar ik vaak met mijn problemen terecht kan. Ik wil hem dit dus ook vertellen. Het probleem is dus alleen dat hij heel vaak homofobisch over komt, waardoor ik dus bang ben dat hij hier niet goed op gaat reageren. Heeft er iemand toevallig tips hoe ik dat misschien kan aanpakken?
Ik ben namelijk echt bang dat ik misschien de vriendschap hierdoor verpest.
Alvast bedankt

Als hij een echte vriend is laat hij je zoals je bent.
Hoi

Je zou je gevoelens graag bespreken met een trouwe vriend. Van deze vriend hoor je weleens homofobische opmerkingen komen, waardoor je vreest voor jullie vriendschap.

Het kan gebeuren dat, wanneer je vriend te weten komt dat jij bi zou kunnen zijn, hij van de homofobische comments weg zal stappen. Wie weet denkt hij bij momenten slechts oppervlakkig na bij wat hij zegt, en komt hij daardoor over als homofoob.

Je zou naar zijn oprechte mening kunnen toetsen, door een algemeen gesprek over geaardheid e.d. te starten. Tijdens zo'n gesprek neemt je vriend het onderwerp misschien sneller serieus, en zal hij zijn oprechte mening laten horen.

Ken je de site Jong&Out? Da's een site waarop je met leeftijdsgenoten kan praten over je geaardheid. Moest je het gevoel hebben dat je vriend niet openstaat voor een gesprek hierover, of zoek je een extra gesprekspartner, kan je daar terecht.

Groetjes
Kenshin

Reageer