Skip to main content
Vraag

Ben ik transgender?

• December 15, 2020
  • 10 reacties
  • 352 Bekeken

Dus ja

Ik ben opzich wel zeker dat ik een transmeisje ben, maar toch weet ik het niet helemaal zeker. Ik draag nu al een paar dagen nagellak en vind het hartstikke leuk. Ook heet ik nou, sinds een jaar, op een online platform: "Tada no Emma", waar ik mezelf ben geweest als meisje. Het is allemaal hartstikke leuk en positief geweest en ik kon echt mezelf zijn.

Ook denk ik al wel een paar jaar na over een meisje zijn en dat zou mij (denk ik) echt blij maken. Toch weet ik het niet zeker.

Is er een manier om het zeker te weten?

Zijn er nog vragen?

10 reacties

• December 16, 2020

Hey 

Je moet vooral doen waar je blij van wordt. Onzekerheid is logisch als je jong bent. Als jij je goed voelt door jezelf een meisje te noemen en daarbij feminine (wat de samenleving ziet als vrouwelijke) aspecten (zoals nagellak maar bijvoorbeeld ook kleding) wilt gebruiken, dan moet je dat vooral doen. Je hoeft echt niet operaties te ondergaan als je daar geen behoefte aan hebt bijvoorbeeld. 

• December 16, 2020

Weten je ouders van je gevoel?

Op zo’n forum komen natuurlijk geen neutrale mensen, daar vind je alleen mensen die met trans bezig zijn.  Je kunt daar geen spiegel voorgehouden krijgen. 

Maar je zou het eens bij je ouders kunnen opwerpen. Dat je heel erg twijfelt en eens met een professional wilt praten. Die kunnen je helpen met je twijfel.

Als je het goed brengt willen je ouders je daar wel heenbrengen.
Als ze er niet blij mee zijn zullen ze graag horen dat een professional je er vanaf kan praten. En als je wel echt trans bent zal diegene jou er niet vanaf praten, maar jou en je ouders kunnen helpen.  

Dus iets als ‘ik zit al een jaar op zo’n forum en het maakt me heel erg aan het twijfelen en ik zou graag met een professional praten om te zien waar mijn twijfels vandaan komen.’

en niet ‘ik denk dat ik transsexueel ben en ik wil met een professional praten’. 

Dus de reden dat je met een pro wilt praten zijn je twijfels, en niet de transsexualiteit.  Ik denk dat dat kan helpen met je ouders.

• December 16, 2020

Hey 

Je moet vooral doen waar je blij van wordt. Onzekerheid is logisch als je jong bent. Als jij je goed voelt door jezelf een meisje te noemen en daarbij feminine (wat de samenleving ziet als vrouwelijke) aspecten (zoals nagellak maar bijvoorbeeld ook kleding) wilt gebruiken, dan moet je dat vooral doen. Je hoeft echt niet operaties te ondergaan als je daar geen behoefte aan hebt bijvoorbeeld. 

Zelf vind ik het best fijn om nagellak te dragen en ga ik ook binnenkort mijn haar verven. Ik zou ook feminine kleding willen dragen, maar dat gaat niet zo makkelijk. Toch denk ik wel dat ik aan de hormonen zou willen.

Maar wat @jongen999 zei is wel slim.

Ik ga wel vragen om met een professional te praten (heet dat niet een gendertherapeut?)

Bedankt voor jullie antwoorden!

• December 17, 2020

Kan zijn dat het een gendertherapeut heet maar dat betekent dat je meteen over een transitie wilt praten.   Het klinkt alsof je een paar stappen overslaat.   Misschien denk jij dat je al zo ver bent, maar je ouders zijn dat zeker niet.

Bijvoorbeeld: stel dat je pijn in je vinger hebt en meteen met een chirurg wilt praten.  Dat klinkt alsof je die vinger eraf wilt hebben.  Een term als huisarts of professional klinkt veel meer open-minded en lijkt me ook een goede start.

• December 17, 2020

ik heb dit ook, ik heb het gevoel dat ik een transjongen ben. maar ik weet het ook weer niet zeker. zou het ook kunnen zijn dat je bijvoorbeeld  non binair bent?? ik zou als ik jou was iemand zoeken om mee te praten om er achter te komen wat je echt wilt. zijn er bijvoorbeeld ook aspecten van het jongen zijn die je leuk vindt? die je zou missen als je een meisje zou worden?

• December 17, 2020

Kan zijn dat het een gendertherapeut heet maar dat betekent dat je meteen over een transitie wilt praten.   Het klinkt alsof je een paar stappen overslaat.   Misschien denk jij dat je al zo ver bent, maar je ouders zijn dat zeker niet.

Bijvoorbeeld: stel dat je pijn in je vinger hebt en meteen met een chirurg wilt praten.  Dat klinkt alsof je die vinger eraf wilt hebben.  Een term als huisarts of professional klinkt veel meer open-minded en lijkt me ook een goede start.

Ja dat is waar, maar ik bedoelde niet gelijk over ren transitie praten. Sorry als dat zo leek

• December 17, 2020

ik heb dit ook, ik heb het gevoel dat ik een transjongen ben. maar ik weet het ook weer niet zeker. zou het ook kunnen zijn dat je bijvoorbeeld  non binair bent?? ik zou als ik jou was iemand zoeken om mee te praten om er achter te komen wat je echt wilt. zijn er bijvoorbeeld ook aspecten van het jongen zijn die je leuk vindt? die je zou missen als je een meisje zou worden?

Opzich is het wel fijn om gespierd te kunnen zijn.

Als jongen ben ik ook iets meer intimiderend denk ik, ik ben meerdere keren met de dood bedreigd door mensen dus ik moet wel een beetje intimiderend zijn.

Niet dat ik denk dat dit allemaal niet zou mogen/kunnen als meisje!

• February 14, 2021

Ik ben nu naar een soort therapy ding

Dus ik sluit deze topic :)

• February 15, 2021

val je dan ook op jongens?

• April 12, 2021

-Onnodige quote verwijderd-

Ik ben bi