Vraag

ben ik transgender

  • 15 July 2020
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi allemaal ik ben een jongen van 15 jaar en denk dat ik transgender ben, ik vind het leuk en lekker om een string en een bh aan te hebben of rokken en jurkjes, ik gebruik deze spullen van mn moeder zonder dat ze dat weet soms maak ik mij ook op om me zelf mooi te maken, maar ik heb al met mn ouders gepraat en ze willen mij een jongen houden wat ik heel jammer vind 


2 reacties

Hoi

 

Je denkt dat je transgender bent. Je draagt graag kledij van je moeder, en vindt er plezier in om jezelf op te maken. 

 

Allereerst: wat jammer dat je ouders je een jongen willen houden. Dat moet niet fijn om horen geweest zijn. Wel super dapper van je dat je dit ter sprake hebt gebracht. Dat was vast niet gemakkelijk. 

 

In principe hoeft je opmaken en graag vrouwenkledij dragen niet per se te betekenen dat je transgender bent. Ik zeg niet dat je geen transgender bent hoor, maar ik wijs je er graag even op dat ook jongens die zich jongen voelen, soms ook best graag vrouwenkledij aantrekken. Dat even tussendoor. 

 

Denk je wat meer research te willen doen naar transgender zijn? Op die manier doe je nieuwe kennis op, en zou je in een eventueel toekomstig gesprek met je ouders enkele zaken op tafel kunnen leggen die jij ervaart. Veel transgenders ervaren bijvoorbeeld gender dysforie. Da’s het gevoel dat je lichaam niet bij je gender past, bijvoorbeeld dat je liever een vagina had gehad, in plaats van een penis. Heb je daar soms last van?

 

Misschien ben je wel geholpen met een gesprekje met de Kindertelefoon, of met een bezoekje aan de site Jong&Out. Jong&Out is een platform waar je met leeftijdsgenoten kan praten over je gender, geaardheid, enzovoort. 

 

Gr. Kenshin

Ik wil benadrukken dat het ten eerste je eigen keuze is, doe vooral waar je je fijn bij voelt 

Ten tweede hoeft, wat je aangeeft te doen, niet per se te betekenen dat je transgender bent. Zo zijn er genoeg mannen die wel man zijn en willen blijven, maar zich gewoon graag af en toe verkleden en optutten als vrouw. Denk hierbij aan crossdressers, travestieten, dragqueens. Transgender betekent dat je je echt een meisje voelt en dat dus wilt worden d.m.v een gedrags- en mogelijk geslachtsverandering. En dat is nogal een grote beslissing waar je zeker van moet zijn. 

Reageer