Vraag

Ben ik transgender?

  • 17 August 2019
  • 18 reacties
  • 272 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi,
Ik ben een meisje van 17 jaar en ik weet niet of ik echt een meisje ben. Sinds ik klein was vond ik jongenskleren altijd veel mooier en ook met jongensspeelgoed spelen was voor mij geen probleem. Maar sinds ik naar de middelbare school ben gegaan , ben ik steeds meer na gaan denken of ik wel een meisje was. Ik werd daarmee ook vaak aangesproken door vriendinnen en klasgenoten. Die dachten dat ik lesbisch was, omdat mijn kledingstijl en gedrag anders was dan de andere meiden.

Toen ik 13 was, was ik helemaal klaar met mijn lange, stijle haar. Ik had vroeger al wel vaker het af laten knippen tot de schouders, maar nu wilde ik het helemaal kort. Maar toen ik naar de kapper ging, bleek het dat ik een hele bos krullen had en kon ik mijn haar niet zo kort knippen als ik wilde. Het is nu nog steeds kort, maar soms als ik jongens kapsels zie, dan wil ik dat ook.

Ik merk van mezelf ook wel dat ik anders ben als de andere meiden. Ik draag geen make-up want dat vindt ik vreselijk. En ik wil me liever kleden zoals mannelijke idolen, dan meiden hebben met vrouwelijke. Ook in gedrag zit ik niet helemaal op een lijn met dat van een vrouw. Ik zit liever met mijn benen wat wijder en met m'n voet op mijn knie, dan helemaal met je benen tegen elkaar aangeplakt. Mijn ouders hebben me dat vroeger wel aangeleerd, maar dit is veel fijner voor mezelf. Daar wordt ik soms best wel op aangekeken. Verder is mijn loopje veel mannelijker dan vrouwelijker en gedraag ik me over het algemeen mannelijker.

kwa seks weet ik niet echt wat ik fijner vindt. Maar in mijn hoofd zit wel het idee dat ik eerder/liever gay (jongen-jongen) kan zijn dan lesbisch. Ik ben al verliefd geworden op een jongen, dus ik weet sowieso dat ik op jongens val, maar een tijdje geleden begon ik te denken of ik ook niet op meisjes kon vallen, maar daar kwam uit dat ik me wel sexueel aangetrokken kan voelen tot een vrouw maar liever geen relatie wil met een vrouw. Na die zoektocht begon ik me af te vragen of ik niet liever een jongen wilde zijn, want mij lijkt het best leuk en lekker om gay te zijn. Sinds ik er zo allemaal over denk en het probeer uit te zoeken, heb ik steeds vaker geen trek meer om wat te eten en voel ik me vaak misselijk. Is dit normaal?

Ik heb dit verteld aan mijn vriend die zelf gay is en die vond het moeilijk in te schatten. Ik kan bij hem wel mijn hart luchten en daar ben ik super blij mee, maar hij vond dat ik iemand moest vinden die in hetzelfde schuitje zit als mij.

Ik hoop dat iemand mij hier een beetje mee kan helpen en me wat tips en advies kan geven.

super bedankt xx

18 reacties

hey

wat goed dat je naar kt bent gekomen voor advies!

ik wil eerst zeggen dat je geaardheid volledig af staat van me gender.

wij kunnen niet zeggen van goh je bent trangender. maar 1 iemand weet dat en dat ben jij.
je moet echt naar je gevoel luisteren.

wil jij graag ook een penis en geen borsten meer?
als dat zo is kan dat zeker zo zijn.

maar je hebt ook iets waar ik aan moest denken toen ik het begin las. en dat is dit.

blijf vooral met je beste vriend er over praten.
dat heeft mij geholpen om het te accepteren.

groetjes
blue
hey

wat goed dat je naar kt bent gekomen voor advies!

ik wil eerst zeggen dat je geaardheid volledig af staat van me gender.

wij kunnen niet zeggen van goh je bent trangender. maar 1 iemand weet dat en dat ben jij.
je moet echt naar je gevoel luisteren.

wil jij graag ook een penis en geen borsten meer?
als dat zo is kan dat zeker zo zijn.

maar je hebt ook iets waar ik aan moest denken toen ik het begin las. en dat is dit.

blijf vooral met je beste vriend er over praten.
dat heeft mij geholpen om het te accepteren.

groetjes
blue




super bedankt voor je reactie Blue!!

Je hebt helemaal gelijk dat alleen ik zelf kan bepalen wie ik nou echt ben. Maar mag ik jou vragen hoe jij erachter bent gekomen dat je transjongen bent? Als je het daar liever niet over hebt is dat natuurlijk ook oke
Reputatie 3
Badge +3
Hoi,

Het zou altijd ook nog kunnen dat je gewoon beide bent. Dat je je niet jongen en niet meisje voelt, of juist allebei wel.

Heb je ook al aan je ouders verteld?

Gr. Iwemw
hey


ik ben er achter gekomen door mijn gevoel toe te laten.
ik stopte voledig alles weg omdat ik het niet wouw weten.
toen ik het toe late en met me beste vriend er over praten ging ik van meisje die zich niet helemaal intensifieerde met het lichaam die ik heb. toen naar non binary. en toen toch helemaal naar transgender...
dus vooral naar me gevoel geluisterd wat ik nooit eerder deed

groetjes
blue
Hoi,

Het zou altijd ook nog kunnen dat je gewoon beide bent. Dat je je niet jongen en niet meisje voelt, of juist allebei wel.

Heb je ook al aan je ouders verteld?

Gr. Iwemw


hoi,

nee ik heb het mijn ouders niet verteld. Dat heb ik op dit moment nog liever niet
hey

ik snap dat je het nog niet tegen je ouders wilt zeggen. maar ik denk als je met een professioneel iemand over je gender praat dat je er misschien achter komt. en als je dat liever niet doet dan moet je er maar lekker met je beste vriend er over hebben. fijn dat je iemand hebt waar je mee kan praten die ook nog gay is. want mensen in de lghbt community staat er meer voor open om er over te praten

oohja als je met andere transgender om wilt gaan kan je op jongenout lot genootjes vinden.

groetjes
blue
hey Blue,

ik heb inderdaad al eens op jong en out gekeken, maar hoe vindt je nou iemand die hetzelfde is als jij? dat vond ik best wel moeilijk te vinden op die site. het was een beetje wazig. heb jij een idee?

xx
hey

ik had een post daar gedaan dat ik als trans voor me ouders uit de kast gekomen en dat ze slecht reageerde... toen hebben andere transpersonen mij prive geappt van ik heb het gelezen.........

en nu heb ik met 2 trans personen nog steeds contact met 1tje spreek ik regel matig omdat wij ons zelf kunnen zijn bij elkaar in een stad waar wik allebei niemand kennen 👍

groetjes
blue
hey Blue,

kunnen wij niet eens praten? Je lijkt me een super aardig persoon en ik vind het wel fijn om van anderen te horen hoe zij dit door hebben gemaakt. Als jij dat wilt natuurlijk, als je dit niet prettig vindt is het ook geen probleem
ik zou wel willen praten maar weet niet hoe.
hier een chat gesprek van maken is tegen de regels dus dat kan niet. je mag ook geen contact gegevens uit wisselen. dus ik zou niet weten hoe....

groetjes
blue
dat is balen, mogen we ook niet zeggen wat onze gebruikersnamen op jong en out zijn? Ik heb anders geen idee hoe we dan met elkaar in contact kunnen komen
ik houd het best wel in de gaten als iemand iets over trans genders zegt en graag wilt praten dan stuur ik vaak een privé bericht dus ik moet je toevallig tegen komen

anders kan het niet nee

groetjes
blue
oke jammer, dan hoop ik dat we elkaar tegenkomen. Wil denk ik vandaag een berichtje plaatsen dus maybe 😉
je mag altijd hier vragen stellen hoor!

groetjes
blue
ja dat weet ik! maar ik durf niet alles te zeggen hier
hey

grappig dat jij hier minder durf te zeggen dan op ander sociaal media. ik durf juist hier volledig me zelf te zijn

groetjes
blue
hey, ja ik ben echt net nieuw hier. dus het is allemaal nog een beetje wennen
hey

snap ik hoor!
als je eenmaal gewend bent wil je niet meer weg 😉

groetjes
blue

Reageer