Skip to main content

Heyy,

Paar weken geleden bij Biologie les hadden we over genders en dus ook over non binair. En daar voelde ik me best aangestrokken door, maar ik weet niet zeker of ik het ben en hoe je er achter moet komen want het is best een groot verschil. Ben zelf nu een meisje maar ben vroeger al als jonge genoemd maar voel me nooit een jong of een meisje maar het is wel een grote stap om naar Meisje naar allebei of allebei niet te gaan.

heeft iemand tips of eigen ervaringen?

Het is helemaal geen grote stap. Er wordt alleen gedaan alsof dat zo is. 

Stel je een lineaal voor van een meter lang. Je staat op 0 als je je 100% jongen/meisje voelt (wat je ook bent).   Je staat helemaal op het andere eind als je bv jongen bent en écht zeker weet dat je een meisje bent en morgen meteen aan de hormonen wil beginnen.

Alles en iedereen die niet 100% zeker op één van de uiteinden staat, ook maar enige twijfel heeft of zich afvraagt hoe het zou wezen om een ander geslacht te zijn… die zit er ergens tussenin.

Dus ook als je op 99,9 staat of op 1mm van het uiteinde ben je ‘niet binair’.

Dat betekent dus niks. Dat is gewoon: je iets afvragen.  

Het is eigenlijk heel onwaarschijnlijk dat je precies op de 100 of op de 0,0 zit.  Als iemand dat zit is-ie waarschijnlijk gevoelens aan het wegdrukken.

Nadenken is natuurlijk. Volledige zekerheid is fake. Twijfel is natuurlijk. Dat hoort zo. En het betekent niet dat je een verzonnen geslacht zoals ‘non binair’ hebt - want dan heeft iedereen dat. 

Reageer