Vraag

Ben ik bi en ga ik vreemd?

  • 2 April 2019
  • 6 reacties
  • 338 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben Margot (14 jaar),
Ik heb al 7maanden met mijn vriendje waar ik echt van hou (We waren eerst beste vrienden voor 3 jaar.) Maar de laatste tijd begin ik me aangetrokken te voelen tot vrouwen. Ik doe er niks mee en het veranderd de liefde naar mijn vriendje niet maar ik voel me alsnog schuldig.
Ik weet niet of ik het met iemand moet bespreken want op mijn school zeggen veel mensen dat ze gay zijn (alleen voor de aandacht) dan zeggen ze bvb hoi ik ben gay ipv hoi ik ben Daniel. Dus als ik bi zou zijn wil ik niet bij die groep horen. Ik ben gwn bang en ik zou graag willen weten of jullie een manier weten om erachter te komen wat je seksualiteit is.

6 reacties

Hoi

Ik vermoed dat je er met de tijd achterkomt wat je geaardheid is. Het is heel normaal om je aangetrokken te voelen tot anderen, ook als je een relatie hebt. Zolang je niet naar die aantrekking gaat handelen, ga je niet vreemd.

Je zou je geaardheid met je vriendje of een goede vriend(in) kunnen bespreken. Misschien lucht dat op. Bij de KinderTelefoon kan je anoniem je verhaal doen.

Groetjes
Kenshin
Hey!

Zoals Kenshin zegt zul je dit waarschijnlijk zelf met de tijd achterkomen wat je geaardheid is, en is je simpelweg aangetrokken voelen zeker niet vreemdgaan, zowel voor holebi's als hetero's.

Het is niet omdat jij zelf mogelijk biseksueel bent dat je daarom bij die groep moet horen. Er zijn vast nog heel wat mensen op jouw school die niet hetero zijn, maar dat gewoon niet zo opvallend mededelen. Je kunt steeds zelf kiezen op welke manier jij jouw geaardheid uit. Wees hier dus zeker niet bang voor!

Groetjes
Lot
Hoe voelt je vriend het ? Is hij verliefd op je ?
We hebben nu gister opeens ruzie gehad en nu begin ik te twijfelen ben IK nog verliefd en wil IK verder. Of is het beter dat hij geen last heeft van dit proces en ik het uitmaak en uitleg dat ik mentaal alles op een rijtje wil hebben?
Kijk, als je zelf niet meer verliefd bent of als je heel erg twijfelt of je met hem nog wel verder wil, dan is uitmaken een logische stap. Maar zelfs ik de allerbeste relaties komen ruzies weleens voor, en je zult zelf moeten bepalen of en hoe je nu verder wil met hem. Ik neem aan dat hij ook zijn goede kanten heeft.

Dan terugkomend op je oorspronkelijke vraag. Het is zeker op jouw leeftijd niet gek dat je je ook aangetrokken voelt tot vrouwen. Ik noem dat vooralsnog geen bi, maar ik noem het gewoon nieuwsgierigheid. Ook jongens experimenteren weleens met het eigen geslacht en gaan daarna gewoon als hetero door het leven. Ik denk ook dat het afhangt van hoe jij jezelf later in het leven ziet. Ik als jongen heb weleens soortgelijke gevoelens gehad, en seksueel geexperimenteerd met een jongen . Maar ik zou er bijvoorbeeld niet aan moeten denken om bijvoorbeeld met die jongen ook te moeten zoenen of om later te gaan samenwonen .
Of jij daadwerkelijk bi bent of niet zal de tijd moeten leren. Het kan nog alle kanten op.
Zoals maus zei, zijn veel koppels het weleens oneens. Als je boos bent, ga je vaak handelen naar die emotie, en maak je nu en dan keuzes waar je later spijt van hebt. Ik stel voor dat jullie eerst de ruzie uitpraten, om vervolgens te bekijken hoe jullie er als koppel voor staan.

Even afstand nemen en jezelf tijd gunnen is zeker een optie. Wat ademruimte geeft je misschien het inzicht waar je naar zoekt. Wel lijkt het me in dat geval van belang dat je je vriend uitlegt waarom je de relatie (tijdelijk) onderbreekt, zodat hij niet met vragen achterblijft. Je hoeft niet per se diep in detail te gaan, en zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je even tijd voor jezelf nodig hebt. Je deelt met hem waar je je goed bij voelt.

Gr. Kenshin

Reageer