Skip to main content
Vraag

Ben ik bi?

  • 26 July 2024
  • 7 reacties
  • 157 Bekeken

Hoi allemaal.

Ik ben een 13-jarig meisje. 
Ik heb al meerdere keren een crush gehad op een jongen, maar nog nooit verkering gehad. De laatste tijd vraag ik me af of ik hetero ben. Ik denk het wel, maar soms, en dan bedoel ik echt zelden, kom ik een meisje tegen die ik ook soort van leuk vind. Ik vraag me af of ik bij hun dan hetzelfde voel als wanneer ik een crush heb op een jongen, en dat is dan weer niet zo. Bij een meisje is het veel minder. De meisjes waarover ik het heb zijn meestal trouwens mensen die ouder zijn dan ik. Ik bedoel dan een jaar of 20… (Heeeeeeel misschien ook Billie Eilish…😅😳🤭)Bij meiden van mijn eigen leeftijd heb ik dit niet. 
 

Ik vraag me nu dus af of ik Bi ben, of hetero met af en toe een meisje dat er leuk uitziet, maar waar ik niet iets mee zou willen. 
Want eigenlijk wil ik ook zeker niet iets met een meisje…

 

Kan iemand mij ajb helpen?

7 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Zoiezo denk ik dat je ob het verkeerde subforum zit maar dat terzijde:

Ik denk dat het niet echt uitmaakt wat je bent, tenminste dat vind ik... Iedereen die zegt ik ben dit en ik ben dat, ik vind het allemaal maar een gedoe. Ik vind ook dat het niet echt uitmaakt, als jij verkering neemt met een jongen dan betekent dat dat je verkering heb met een jongen en als je dat met een meisje heb dan geb je dat met een meisje. Simpel als dat toch?

En als je je graag als bi identificeert vind ik dat ook helemaal cool maar heeft dat voor de rest eigenlijk niks met je te maken. Doe dus vooral waar jij je fijn bij voelt

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

Ik zou zeggen dat Je gwoon hetro bent maar jij bent natuurlijk de beste persoon om te bepalen wie je bent.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Het belangrijkste is dat je gewoon lekker van je gevoel geniet 😉 hoe dat heet en welk label daar bij past is niet zo belangrijk toch. Het maakt jou als persoon niet anders vind ik dan.  Ik zou me niet te druk maken over hoe je geaardheid heet hoor. Het gaat er vooral om dat jij lekker jezelf bent en je gevoelens gewoon hun gang laat gaan zeg maar 😍. Noem jezelf zoals je zelf wilt in ieder geval! 💪

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Ik weet het niet @Anoniempje887 

Doe gewoon waar jij je goed bij voelt en je zult wel zien. Dat hielp mij tenminste!

 

Liefs, 

     M.

Reputatie 6
Badge +3

Hey! 

Aangezien je zegt dat je soms een meisje tegenkomt die je leuk vindt kan het dat je bi bent! Ben je dan ook echt verliefd of meer dat is iemand waar ik naar opkijk? 

Stel je voor, je bent bi, zou je het dan accepteren? Of is dat een soort taboe voor jou? 

Het kan ook zeker zijn dat je hetero bent. 

Er is een hulplijn voor zo'n soort vragen: 

 

Lumi is er voor al je vragen rond gender en seksuele voorkeur. Ook ouders, leerkrachten, hulpverleners, ... kunnen bij ons terecht voor een luisterend oor of informatie.

Bij Lumi wordt geluisterd zonder vooroordelen. Geen enkele overtuiging of levenswijze wordt hoger ingeschat dan een andere. Objectiviteit, luisterbereidheid en correctheid staan centraal. Wat verteld wordt, blijft tussen de oproeper en de vrijwilliger. Als je vragen hebt over de anonimiteit van je mail, kijk dan hier op onze website.

Lumi is telefonisch bereikbaar (0800 99 533) op maandag- en woensdagavond van 18.30u tot 21.30u. Chatten kan op maandag-, woensdag- en donderdagavond tussen 18.30u en 21.30u. Je vindt ook veel informatie op onze website: www.lumi.be

 

Alles komt op zijn tijd x

 

Liefs

Anoniem789 

Reputatie 1
Badge

Hoi!

ik zie dat dit een vrij nieuwe post is, daarom reageer ik er alvast op want meestal kom ik posts tegen van rond zes jaar geleden :3

Ik denk eerlijk gezegd dat je hetero bent, maar denk eens na. Kan je jezelf bijvoorbeeld voorstellen als Lesbienne? Misschien klinkt dit raar, maar als je jezelf er niet als kunt voorstellen, ben je zeer waarschijnlijk hetero. Maar je hoeft het niet nu al te weten. Zelf kwam ik er vrij jong achter dat ik biseksueel ben, maar niet iedereen heeft dat. Het is jouw keuze, maar als ik jou was zou ik er niet teveel mee bezig zijn, behalve als het je erg dwars zit. Hopelijk niet ;-)

Als je meisjes tegenkomt die je leuk vind, denk dan eens goed na. ‘Hoe’ leuk vind je diegene? En wat voor soort leuk? Want ik kom heel vaak meisjes tegen die ik leuk vind, maar niet per se altijd op een verliefde manier. Dit gaat heel raar klinken, maar kan je jezelf op dat moment voorstellen met haar te kussen? Ja, dan zou je verliefd kunnen zijn. Nee, dan waarschijnlijk niet.

hoop dat dit helpt!

xxx

Badge

Ik ben bi en heb daar ook over getwijfeld. Maar het bespreken met je ouders kan ook altijd helpen. Het is ook niet erg om het niet meteen te weten, want sommige mensen doen er hun hele leven over om het uit te vinden. 

Reageer