Ik weet ondertussen al een aantal jaar dat ik homo ben. Helaas weet ik ook zeker dat mijn familie, maar vooral ook mijn ouders dit niet gaan accepteren. Omdat we christelijk zijn (refo één van de strengste stromingen). Heeft iemand goede tips om toch op een acceptabele manier uit de kast te komen?
Homo zijn ligt vaak heel erg gevoelig bij religies, zeker bij de fanatieke stromingen. In de bijbel staat dat dat homofilie een “Gods Gruwel is” ofzo.
Als je ouders het absoluut niet accepteren zit je in een lastig parket. Je kunt namelijk niet veranderen wie je bent, en je ouders zullen het ook niet zomaar accepteren als je van dat gereformeerde geloof wil afstappen. Je wilt waarschijnlijk ook niet zomaar je ouders afvallen. Zolang je nog van je ouders afhankelijk bent en bij hen woont is het meestal maar beter om voorlopig helemaal niet uit de kast te komen, en je dingen dan maar stiekum te doen.
Maar denk vooral niet dat je een slecht mens bent nu je homo bent. Er is eerder iets mis met die geloofsstroming en de interpretatie van bijbelteksten.Ik kom zelf uit een “zwartekousendorp” dus ik weet een beetje waar ik over praat. Succes !
Super bedankt, maar ik wil eigenlijk wel eerlijk er over zijn. Dus heeft iemand misschien tips om uit de kast te komen?
Hey hoi,
Hm, Ik zit in ongv die richting maar toch anders. K ben geboren in een strenge cultuur en daarin mag ik geen relaties. Het gene wat ik kan zeggen voor jou is gewoon op een papier opschrijven wat je jouw ouders/familie wilt vertellen en het dan een paar keer oefenen. Lees die brief dan gewoon voor bij jouw ouders (dan weet je zeker dat je niks uit jouw verhaal mist). En ja ik snap dat je bang bent voor de reactie van jouw ouders maar hey het kan meevallen? En anders, ja het is jouw familie maar ze zijn jou niet. Ze moeten accepteren voor wie je bent en dat mag niemand veranderen. Laat je dus ook niet beïnvloeden door jouw ouder/familie omdat ze het niet accepteren maar wees gewoon lekker jezelf.
Ik wens je super veel succes!
Xx Darlingyou
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.