Skip to main content

Hey

Ik ben een meisje van 16 en me vriend is 18 en wordt in aug 19. We hebben nooit seks gehad ofso. Maar ik heb dus het gevoel dat ie me een beetje pusht naar dat. We zitten beide op dezelfde school btw. En een keer gingen we dus in een lift want hij had een liftpas mee en hij deed me vest open en zat aan me borsten hij ging t knijpen enzo. En hij zei toen '’kanker lekker'’ ik was gewoon stil verder. Ik vond het niet erg ofzo k was wel heel verlegen. En toen zei hij '’ga op je knieen'’. Ik dacht dat ie gewoon een grap maakte maar hij was bloedserieus. Dus ik zei '’nee jonge niet op school?'’ en toen zei hij '’wauw ga je echt zo dom doen?'’. En hij werd een beetje geirriteerd. Ik weet niet wat ik moet doen hoor want hallo zo ga je gewoon niet met me om. Ik moet m echt op ze plek zetten he wat vinden jullie? en wat zouden jullie doen?

Goed dat jij je grens aangeeft! Dat moet je ook vooral blijven doen. Als hij daar niet naar wil luisteren moet je misschien bij jezelf nagaan of het wel een goede jongen voor jou is. Je kan ook een gesprek met hem voeren hierover.

Het lijkt erop dat hij nogal dominant is en wil bepalen wat jij doet. Dat is echter zeker niet aan hem. Het is dan ook goed dat je hierin je grenzen aangaf. Alhoewel je een relatie met hem heb, zou ik dit incident bijna aanranding willen noemen.

Ik wil jullie relatie absoluut niet breken of verstoren, maar als hij dit gedrag blijft vertonen, lijkt het me verstandig om te overwegen of het wel echt de juiste/ware is voor jou. Hoe dan ook, succes!

Heyy

Wat goed van je dat je je grenzen duidelijk aangeeft! Dat je moet vooral blijven doen en je moet niet iets gaan doen wat jij niet wilt doen!

Verder zeggen de anderen het ook al, maar als je vriend dit soort dingen blijft doen moet je misschien even gaan nadenken of dit echt wel de juiste persoon is voor een relatie met jou. Het klinkt er namelijk een beetje op dat hij de dominante jongen wilt zijn en alles wilt bepalen in de relatie en dat is natuurlijk niet de bedoeling. 

Dit zeg ik natuurlijk niet omdat ik jullie relatie willen verpesten. Als jullie samen gelukkig zijn is dat natuurlijk helemaal goed! Maar let wel een beetje op dat er geen rare dingen gaan gebeuren.

Blijf in ieder geval wel je grenzen aangeven en doe niet iets omdat je vriend dat per see wilt. Jij bent de baas over jezelf🙂

Groetjes van mij!

Reageer