Vraag

aromantisch maar niemand begrijpt mij

  • 2 September 2019
  • 2 reacties
  • 197 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo allemaal dit is mijn tweede artikel over aromantisch zijn. ik heb mijn ouders en een paar vrienden verteld dat ik aromantisch ben maar ze geloven me niet. ze zeggen dat ik ooit “de ware” zal vinden terwijl dat niet is wat ik wil. ik heb al tegen hun gezegd dat ik nog nooit iemand leuk heb gevonden en ik heb het gevoel alsof dat ook nooit gaat gebeuren. ik vind mijn single leven fijn en heb geen relatie nodig. het is zo frustrerend om een soort van “coming out” te hebben en er dan niemand is die je geloofd. hun weten ook allemaal dat ze hetero zijn en nooit iemand van hetzelfde geslacht leuk gaan vinden dus waarom is het zo raar om te weten dat ik niemand leuk vind. sorry als ik gefrustreerd klink maar ik heb me maanden voorbereid om hun te vertellen dat ik aromantisch ben en dan krijg ik te horen dat ik het verzin en dat er voor iedereen iemand is. bedankt als je mijn frustratie hebt aangehoord en heeft iemand tips zodat ik ze kan laten weten dat ik niemand leuk ga vinden zonder dat ze zeggen dat ik wel iemand ga vinden.

2 reacties

Hoi

Je vertelde je ouders en enkele vrienden dat je aromantisch bent, maar kreeg hierop niet de begripvolle reactie waarop je zou hopen. Je had je zorgvuldig voorbereid op het meedelen dat je aromantisch bent, maar ondanks dat, kreeg je te horen dat je de ware wel zou vinden.

Wat jammer dat je omgeving niet in leek te zien wat je probeerde duidelijk te maken. Ik vermoed echter dat ze, naarmate je ouder wordt en single lijkt te blijven, stilaan zullen inzien wat je bij je coming-out bedoelde. De huidige situatie is weliswaar niet fijn voor je.

Denk je dat een artikel of video waarin aromantiek wordt uitgelegd, je omgeving wat inzicht zou kunnen verschaffen? Na wat research zouden ze beter kunnen begrijpen wat je bedoelde. Ik vermoed dat de term hen eerder vreemd is, waardoor ze weinig begrip op konden brengen.

Groetjes
Kenshin
hey

vervelend dat de reactie van je omgeving niet zo goed was.

ik kan me indenken dat ze dat denken.
want je bent nog niet volwassen dus je kan altijd nog verliefd worden.

to!t een paar maanden geleden dacht ik dat ook.
ik voelde niks voor mensen.

ik zie nog geen toekomst met een persoon maar ik ben wel verlieft(?)

ik zeg niet dat het zo is maar het kan zijn dat je ooit nog wel verliefd woord maar je hoeft dan geen verlangens te hebben.

maar wel vervelend dat ze je niet geloven

groetjes
blue

Reageer