Vraag

Anticonceptie maar toch zwanger?

  • 18 September 2018
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik heb een vriend en we hebben meerdere keren seks gehad en altijd met condoom, nu ben ik 2 weken over tijd terwijl ik heel regelmatig ben (ik ben 16 en ongesteld sinds Mn 11e). Ook heb ik inneens veel eetbuien, donkerdere tepels en voel ik opgeblazen en ik heb hoofdpijn en veel meer puistjes dan normaal (hormonen?!) Dat zijn allemaal symptomen van een zwangerschap. Ik stress hem dus nu heel erg dat ik zwanger ben. Maar we hebben het echt altijd met condoom gedaan, is het dan mogelijk?

Ik weet dat symptomen ook symptomen zijn van menstruatie maar ik ben dus over tijd.

Ik weet t echt niet, kan ik zwanger zijn? En kan je ook anoniem een zwangerschapstest halen?

Alle hulp en feitjes zijn welkom want ik weet even niet wat ik nu moet doen...

Trouwrns, mocht ik dus zwanger zijn is het kind houden geen optie voor mij dus kan je ook anoniem abortus plegen? En hoeveel kost dat?

2 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Maar we hebben het echt altijd met condoom gedaan, is het dan mogelijk?
In principe niet, maar alles is mogelijk.
Je kunt bij een drogist of supermarkt een test halen. Je kunt ervoor kiezen een uurtje te fietsen naar een filiaal 'ver' weg zodat je zeker weet dat niemand je kent.

Trouwrns, mocht ik dus zwanger zijn is het kind houden geen optie voor mij dus kan je ook anoniem abortus plegen? En hoeveel kost dat?
Denk daar nu nog maar niet aan. Waarschijnlijk is er niets aan de hand.
Het lijkt mij een beetje vroeg om nu al iets te merken van een mogelijke zwangerschap, maarja...

Desondanks zou het inderdaad verstandig kunnen zijn om een zwangerschapstest te doen.
@Daan. zegt daar al voldoende over.

https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/zwanger-bevallen/abortuspil-ongewenste-zwangerschap/item70461
"Trouwrns, mocht ik dus zwanger zijn is het kind houden geen optie voor mij dus kan je ook anoniem abortus plegen? En hoeveel kost dat?"
Ik zou nog niet zo ver gaan om het überhaupt al een "kind" te noemen, maar op die site zou je eventueel je opties kunnen bekijken.
Ik gok dat het onder een verzekering valt, maar iets dergelijks zul je wel even moeten regelen met je ouders/huisarts.
Misschien is het de moeite waard om de pil te overwegen, omdat die in combinatie met condooms zwangerschap vrijwel volledig uitsluit.

Reageer