Vraag

anticonceptie

  • 20 October 2019
  • 4 reacties
  • 199 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi Lezers,

Ik heb een erg leuke vriendin, en onze relatie gaat erg goed. We hebben nu ook seks, maar daar is wel een dingetje. Want we doen niet echt aan anticonceptie. Zij kan niet tegen de pil (hormonen slaan te hard en shit like that)  en laten we eerlijk zijn: zonder condoom is toch een stuk lekkerder dan met condoom. Mijn vorige vriendin had wel de pil, dus daar deed ik ook geen condoom om. Ik wil wel verder met seks, maar wil ook niet over negen maanden een kind moeten opvoeden. Ik weet natuurlijk ook wel dat de kans op bevruchting vrij klein is, maar toch is de kans een stuk groter zonder anticonceptie. Ik wil haar natuurlijk ook niet gaan dwingen een pil te slikken. Moeten we dan toch aan de condoom, of zijn er nog andere betrouwbare manieren van anticonceptie? 

 

 


4 reacties

Er zijn natuurlijk wat meer opties, maar een condoom en de pil zijn de meest gangbare.
Het lijkt mij ook niet zo erg om wat van de sensatie in te wisselen voor geen zwangerschap, maar goed.
Eventueel is het spiraaltje een optie, maar dat is mogelijk niet zo prettig voor haar.
Er is iets van een “pil voor mannen”, maar ik weet niet in hoeverre dat al beschikbaar is.

Spiraal maar dit is enorm duur enkel gaat het dan wel enkele jaartjes mee en kan het ten alle tijden met bedenking verwijderd worden. 

Steriliseren maar dan krijgt ze nooit een kindje wat op oudere leeftijd toch wel een droom wordt om een kind te krijgen.

Castratie maar er kan dan nog altijd kunstmatig bevrucht worden enkel zal dit kindje niet dat van jou zijn.

Een condoom is onprettig ok maar veilig voor het grootste deel en het goedkoopste.

Mijn liefje neemt de pil ze is allergisch echter zijn er voor meisjes met een allergie toch anticonceptie pillen 

Als t goed is bestaat er ook een soort vrouwen-condoom 

Als t goed is bestaat er ook een soort vrouwen-condoom 

Dat klopt en niet moeilijk te gebruiken omdat er 1 plastiek ring inzit die gaat diep in haar schede die andere blijft uitsteken maar door de plastieken ring blijft de condoom in haar zitten maar het meisje wil naturel dus niet echt een optie omdat dit hetzelfde principe is enkel een condoom voor vrouwen 

Reageer