Skip to main content
Hey iedereen ,

Ik hoorde hier wat verhalen over jong en out maar je moet daar je ID laten zien en daar heb ik niet zoveel zin in. Weet iemand een alternatief? Ik ben 16 jaar en een jongen
Hey

het lijkt me inderdaad niet slim om je id te laten zien.

een alternatief is bijvoorbeeld tjat.nl of kinderchat.nl of kickorstick.com

Jonah
Je moet op jong&out je id laten zien idd maar dat is alleen maar om te zorgen dat er niet bijv pedofielen op die website komen. Op die andere websites weet je dus niet of het wel veilig is.
Hii,

Ik heb niet heel veel ervaring met Jong & Out,



Maar Tjat.nl doet het bij mij maar heel soms. Iets met geschiedenis wissen ofzo.

Kick or stick is wel anoniem maar 1 bonk pedo's enzo.

Kinderchat ken ik niet.



Je kan ook op Chillplanet, daar zijn ook nog altijd pedo's maarja.



Kick or stick is btw wel helemaal anoniem ( ook zonder gebruikersnaam ) todat jullie elkaar een stick verzoek sturen/accepteren.



Nouja pas op voor pedo's dus.



~Asy
Hey,



Ik weet dat dit de vraag niet was en ik ken Jong & Out verder ook niet, maar van alle genoemde alternatieven klinkt J&O veruit het 'beste' dus daarom toch deze reactie.



Juist door controle van ID is Jong & Out een ideale plek. Je mag naast je pasfoto, naam en geboortedatum alles afplakken van je ID. De foto die je vervolgens van je ID maakt is niets meer waard. Die gegevens van jou zijn namelijk algemeen bekend en niemand kan daar verder iets mee. Een medewerker ziet dus enkel de niet afgeplakte gegevens van jou. Deze worden door een medewerker vergeleken met de opgegeven gegevens bij registratie en zodra het goedgekeurd is wordt de foto direct verwijderd. Het gaat ze niet om je ID zelf, maar enkel om die drie gegevens. Het moet alleen een ID of paspoort zijn (en niet een persoonlijke OV bijvoorbeeld) zodat Jong & Out zeker weet dat de gegevens officieel zijn.



Hier wordt dit proces dmv een video verder uitgelegd.

Reageer