Vraag

Aftrekken is dat normaal?

  • 25 January 2019
  • 5 reacties
  • 284 Bekeken

Badge
Hoi ik ben een jongen en ik denk vaak aan sex en ik trek elke dag af is dat erg want ik ben 13 maar sommige mensen hebben nu al sex dus ik denk zelf dat het niet zo erg is en ja het is gewoon fijn en het heeft een lekker gevoel heb je miss nog wat tips voor me?
Deze tekst is verwijderd door de Kindertelefoon.

5 reacties

Hey! Volgens mij is de gemiddelde leeftijd voor zelfbevrediging 12. In dat geval is het dus super normaal. Daarnaast ontdekt iedereen op een andere leeftijd zijn of haar eigen lichaam. Het is super normaal en zelfs gezond. Je weet wat je zelf lekker vind en ontdekt steeds meer. Ook komt er een genots stofje vrij wat super gezond voor je is. Het is dus totaal niet raar! Zelf zou ik op deze leeftijd nog niet aan seks doen... natuurlijk kan je wel een beetje het lichaam van het andere geslacht (of hetzelfde geslacht) met je handen ontdekken. Verder zou ik nog niet gaan, want straks krijg je er spijt van. Daarnaast is het ook niet zeker of je wel lang met je partner blijft en het is beter als je seks hebt wanneer je echt alle feelings voor elkaar hebt en het idee hebt dat je echt lang met diegene blijft. Zo is je eerste keer vertrouwd. Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het graag! Ik zal ze dan proberen te beantwoorden😉
Badge
van de bijbel mag het niet en ga je branden in de hel!
Het is niet erg om te masturberen.
Zo leer je je lichaam immers kennen.
Echter vrees ik dat je geen contactgegevens mag delen, dus wordt dat chatten lastig.
van de bijbel mag het niet en ga je branden in de hel!

uhm let me make that clear, de Bijbel zegt inderdaad dat het slecht/fout is.
echter zegt de bijbel niet dat je zal branden in de hel of gepijnigd word.

@Milan13, mastruberen op je 13de is vrij normaal, je bent eenmaal in die leeftijd.
seks is niet een vereiste om te doen op je 13de maar moet je pas doen wanneer je daar aan toe bent en degene met wie je het doet er ook klaar voor is.

Reageer