Vraag

aftrek video

  • 10 July 2020
  • 9 reacties
  • 1105 Bekeken

Badge

Hallo, ik heb een filmpje gemaakt van mezelf terwijl ik aan het aftrekken was. Ik was klaar en keek het filmpje. Het zag er niet uit natuurlijk dus ik heb het filmpje verwijderd. Ik had er niet aan gedacht dat hackers bestonden. Kunnen hackers dit verwijderde filmpje zien en op het internet zetten?

Alvast bedankt 


9 reacties

Als je het hebt verwijderd is het weg. 
 

Kijk nog even in “recent verwijderd”. Als je hem daar ook heb verwijderd is het definitief weg. (Toekomstige hackers kunnen hem dan niet meer terughalen)

 

Wel kan een hacker het filmpje hebben opgeslagen als hij jouw telefoon op dat moment had gehackt. Maar ik denk niet dat jouw telefoon gehackt is en dan zouden ze echt niets met je video doen als ze die hadden.

Als je het hebt verwijderd is het weg. 
 

Kijk nog even in “recent verwijderd”. Als je hem daar ook heb verwijderd is het definitief weg. (Toekomstige hackers kunnen hem dan niet meer terughalen)

 

Wel kan een hacker het filmpje hebben opgeslagen als hij jouw telefoon op dat moment had gehackt. Maar ik denk niet dat jouw telefoon gehackt is en dan zouden ze echt niets met je video doen als ze die hadden.

Dat is niet helemaal waar, ze kunnen (net als de politie) met een beetje talent verwijderde foto's/videos terug halen. Maar waarschijnlijk is er niks gebeurt en ben je veilig. 

Hi Anoniem6493,

 

daar hoef je niet voor bij de politie te werken. Dat kun je zelf ook. Net wat je zegt.

 

Op zich wel handig als je per ongeluk een foto of filmpje hebt weggegooid. Dan kun je het zelf weer terug halen met gratis software als deze:

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/bestanden-herstellen-recovery-fotos-kwijt-prullenbak-terugvinden

 

Het lukt alleen goed als je computer niets over het verwijderde filmpje heeft gezet, dus als je per ongeluk eentje hebt verwijderd, dan moet je zo weinig mogelijk met de computer doen en 'm gelijk terug proberen te halen.

 

Groetjes,

M&M's

Wat de anderen zeggen over hackers klopt allemaal maar kans is natuurlijk niet zo groot.

Wat ik je nog even zou willen adviseren, is om al je back-up platformen even te checken of het filmpje daar ook weg is. Bijvoorbeeld google drive/photo's, dropbox, samsung cloud, iCloud, onedrive, etc. Als hij daar weg is beperk je alle problemen tot het minimum.

@xLisa ,

 

dat is wel een goede toevoeging, want ja, je cloud is vaak wel een plek waar wel eens wat onbedoeld kan achterblijven, denk ik dan toch en mijn twin ook, dus ik ben sws niet de enige :relaxed: en we hebben xlLisa ook nog, dus...

 

Groetjes,

M&M's

Badge

Sorry, bedankt voor de goede tips. maar ik heb het filmpje gemaakt met me telefoon 

Hi Maxe,

op sommige telefoons staat ingesteld dat foto's en video's automatisch in de cloud worden bewaard, dus idk hoe dat bij jou is?

 

Groetjes,

M&M's

Heyy

Misschien is het volgende wat ik ga zeggen complete onzin, weet het niet eigenlijk. 

Als je filmpjes of opgeslagen bestanden verwijderd blijft dat vgm erges op je hardware staan. Al moet je vgm om daaraan te komen ook daadwerkelijk de hardware van je apparaat hebben. Dus als jij je gsm bij je houdt is er niks aan de hand. 

Heb online hier en daar wat gezocht ondertussen. Je kunt wel degelijk verwijderde data herstellen. Al is dat niet gemakkelijk. Zit er niet mee in dus. Als mensen niet weten dat je dat filmpje hebt gemaakt zullen ze niet random beginnen zoeken op je telefoon. Komt wel goed.

Als je je bestand een paar dagen geleden hebt gewist is het bijna niet mogelijk om dit terug te halen ( volgens internet dan toch) dus de kans dat iemand ooit aan dit filmpje komt is echt miniem. 

Groetjs!

@Kaas123 ,

 

als je een bestand weggooit, dan wordt er eigenlijk alleen tegen de harde schijf (of ander opslagmedium) gezegd dat de ruimte waar het bestand staat gebruikt mag worden voor iets anders. In principe staat het bestand er dus nog, alleen soort van ‘onzichtbaar’. Zolang die ruimte niet door iets anders wordt overschreven is het relatief simpel om met wat software het bestand terug te vinden.

Door het normale gebruik van je toestel zal een verwijderd bestand al na enige tijd al of niet gedeeltelijk overschreven worden en dusdanig verminkt worden zodat het op een gegeven moment niet meer herkenbaar zal zijn.

 

In het geval van @Maxe  zou ik me niet veel zorgen maakt, zoals jij ook al zegt. De kans is denk ik heel klein dat iemand de moeite gaat nemen om te kijken wat er nog met software terug te vinden is. Ok, een keertje in de pauze op school kijken ze misschien eens in je galerij, als ze überhaupt in je telefoon komen, en dan zien ze hooguit gewoon de foto's en filmpjes die daar staan.

 

Ik zou me er ook niet teveel zorgen om maken, maar technisch is er nog het één en ander mogelijk, maar in de praktijk gaat niemand dat doen,, denk ik.

Als je nou een crimineel zou zijn en de politie vermoed dat je allerlei illegale dingen op je telefoon hebt staan en er is een groot belang om dat te onderzoeken, dan zouden ze misschien iets terug kunnen vinden. Ik denk niet dat ze op zoek zijn naar een piemelfoto of filmpje en als je die maakt van jezelf dan zullen ze je er ook niet voor oppakken.

Als je maar weet welke 'gevaren’ er zijn.

 

Groetjes,

M&M's

 

Reageer