afscheiding

  • 30 May 2016
  • 4 reacties
  • 509 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Haii ik ben een meisje, 13jaar oud en heb al meer dan een jaar last van witte afscheiding in me onderbroek wat kan ik daar aan doen ik ben nog niet ongesteld geweest. Mvg

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit


4 reacties

Hoi xoanoniemmeisje,

Afscheiding is meestal een teken dat een meisje ongesteld (zal gaan) worden. Bij de één zit er twee jaar tussen dat een meisje ongesteld wordt. Maar bij andere meisjes kunnen hun al binnen een half jaar ongesteld worden. Dit verschilt dus per persoon. Waarschijnlijk wordt je bijna ongesteld, hiermee bedoel ik niet dat het al morgen is (dit kan natuurlijk wel zo zijn) maar het kan ook over een half jaar komen.

Verder was je vraag nog wat je tegen de afscheiding kan doen. Je kan maandverband in je onderbroek leggen, zodat de afscheiding niet in je onderbroek komt. Je zou het aan je moeder kunnen vragen of ze dit voor je wilt kopen. Maar de afscheiding kun je niet stoppen, dit zal dus totdat je ongesteld wordt waarschijnlijk nog zo doorgaan.

Ik hoop dat je vraag beantwoord is,

Suzan (14) xx
Hoi,

Suzannevdb geeft wat mij betreft een goed antwoord. De enige aanvulling die ik heb is dat als je maandverband te groot vind, je ook inlegkruisjes kunt dragen.

Groetjes Pin
Badge

Hey pin, goed idee

Maar wat is een inlegkruisje?

 

 

 

 

Hey pin, goed idee

Maar wat is een inlegkruisje?

Hoi Ano8, een inlegkruisje is een soort maandverband, maar dan heel dun omdat het geen bloed hoeft op te vangen. Het is speciaal voor afscheiding. Voor dagelijks gebruik zijn deze dus erg prettig omdat ze niet zo dik zijn. Je hebt wel verschillende diktes inlegkruisjes, dat ligt aan de hoeveelheid afscheiding die je hebt.

Reageer