Abortus

  • 11 July 2018
  • 7 reacties
  • 636 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben ongeveer 6 weken geleden ongewenst zwanger geworden en moet nu een abortus laten doen. Even voor de duidelijkheid ik moet niks, het zou namelijk altijd mijn eigen keus zijn om het kindje te laten weghalen, maar ik ben helaas nog te jong en heb niet genoeg geld om een baby te kunnen onderhouden, daarnaast volgen mijn vriend en ik allebei nog een opleiding. Ik en mijn vriend willen ons kindje een goede toekomst kunnen geven en wij kunnen dit nu nog niet.

Ik ben er erg emotioneel over. Er zit toch iets in mijn buikje dat leeft en dat langzaam groeit. Aangezien je volgens de wet 5 dagen bedenktijd moet hebben totdat je er zeker van bent om abortus te willen doen, zit ik nu wel langer met een rot gevoel. Ik had liever de abortuspil meteen gekregen van de huisarts maar helaas mogen zij dat niet geven/voorschrijven.

De bedoeling is nu dat ik over 6 dagen naar een abortuskliniek ga waar ze mij dan de 2 pillen gaan geven. Voordat ik die pillen moet slikken wordt mij nogmaals gevraagd of ik er zeker van ben dat ik dit wel wil. Ook vervelend is dat ik vooraf een echo krijg, dit betekend dat ik de embryo of het hartje van de embryo 'kan' gaan zien. Dit maakt het natuurlijk extra moeilijk, zij moeten dit doen om zeker te weten hoeveel weken de baby is. Daarnaast ben ik ook verplicht om daar 5 uur lang te zijn zodat ze mij kunnen controleren. Waarschijnlijk krijg ik namelijk hevige bloedingen.

Wel is het mijn eigen schuld dat ik nu zwanger ben. Ik ben heel slecht met anticonceptie omgegaan en we deden altijd voor het zingen de kerk uit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu wel van geleerd heb en dat ik nu niet meer dezelfde fout zou maken, maar ondanks dat blijft het mij denk ik heel veel verdriet doen.

7 reacties

Ik zal heel eerlijk zijn.
Ik ben tegen abortus, echt NIET doen.
Waarom zou je je kind vermoorden terwijl je er zelf voor hebt gezorgd dat het bestaat? Moet jou kind slachtoffer worden van iets wat jij en je vriend gedaan hebben?
Ik geloof dat ook de embryo leeft. Nu al, ook al is het zo klein. Als een cel deelt, leeft het.

Echt, als ik jou verhaal zo lees, ik denk niet dat je er overheen komt als je abortus laat plegen. Meer dan de helft van de mensen die abortus laat plegen, houdt hier psychishe problemen aan over. Wil je dit echt jezelf aandoen?

Heb je niet iemand in je omgeving die geen kinderen heeft en dit graag zou willen? Sta je kind anders af aan pleegzorg, dan komt het ook goed terecht.

Echt, pleeg geen abortus!!!! Doe dat asjeblieft niet!
"maar ik ben helaas nog te jong en heb niet genoeg geld om een baby te kunnen onderhouden, daarnaast volgen mijn vriend en ik allebei nog een opleiding. Ik en mijn vriend willen ons kindje een goede toekomst kunnen geven en wij kunnen dit nu nog niet. "

Dat zijn uitstekende redenen en je hebt er zo te zien goed over nagedacht.
Ik vrees dat dit topic dan niet zo'n goed idee was.

"Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu wel van geleerd heb en dat ik nu niet meer dezelfde fout zou maken, maar ondanks dat blijft het mij denk ik heel veel verdriet doen."
Dat is ongeveer het beste wat je kunt doen, lijkt mij.
Veel positiefs valt er ook niet echt uit te halen, maarja.

Succes.

Nu het discussie gedeelte:
Alvast een disclaimer: niets hiervan is persoonlijke bedoeld, het is richting de teksts.

"Meer dan de helft van de mensen die abortus laat plegen, houdt hier psychishe problemen aan over. Wil je dit echt jezelf aandoen?"
Kijk daar dus mee uit. Geef een bron, of meerdere, maar plaats niet zomaar zulke dingen.
En gebruik niet zomaar een blad als bron, maar een wetenschappelijk onderzoek.
Het zou waar kunnen zijn, maar veel te vaak worden zulke dingen alleen gebruikt om mensen angst aan te jagen zonder dat er onderzoek naar is gedaan. Ik zou bijvoorbeeld ook iets kunnen noemen, een of ander schimmig artikel kunnen vinden en het als de waarheid kunnen verkopen.

"je kind vermoorden "
Nouja, het is nog geen kind en technisch gezien is het niet echt levensvatbaar, dus dan kan het moeilijk sterven.
Daarnaast is vermoorden ook wel een beetje overdreven, het gaat een stuk netter dan dat.
Elke maand kunnen de meeste vrouwen bevrucht worden, maar niemand noemt het verspilling als die eicel vergaat.

"Moet jou kind slachtoffer worden"
Wat minder gekleurde termen mogen ook , hoor.
Zouden twee kinderen dan slachtoffer mogen worden van een vergissing?
Mogen zij de volgende jaren vergeten, omdat zij een keer iets stoms hebben gedaan?
Ik denk het niet.

"Als een cel deelt, leeft het."
Ten eerste: virussen. Ten tweede: tumoren delen zich ook, alleen de meeste mensen vinden dat niet zo chill.

Mijn mening:
Nu mogen andere mensen mijn tekst aan stukken scheuren, al zal dat mij niet al te veel uitmaken.

Woah, een klompje cellen weghalen, soww..
Zou het een mens kunnen worden?
Ja.
Is het er nu al een?
Nee.
Gaat het het leven verpesten van de ouders?
Zeker weten.

Daarnaast kan het vrij gevaarlijk zijn om op een jonge leeftijd een kind te baren.

Momenteel is het als het goed is niet echt leven, noch levensvatbaar.
Waarom zou je er dan wel moeilijk over doen terwijl het practisch gezien een orgaan is?
Geen idee.
Dat zeggende heeft het absoluut geen functie en heeft het als het goed is geen complexe systemen, zoals een begin van het zenuwstelsel.

Gezien de hoeveelheid andere dieren die wij afmaken (tip: het zijn er miljarden per jaar) lijkt het mij een beetje hypocriet om ook over dit ding enorm veel ophef te maken als wij geen van de partners zijn.

Echter laat ik het daar maar bij, hoewel ik weet amper iets bereikt te hebben.
Wederom, dit is mijn mening.
Ieder zijn mening verschilt, dus laten we hier maar een civiele discussie van maken, als het daarop überhaupt uitloopt.
je kunt altijd het kind ook voor adoptie zetten!
"Ik en mijn vriend willen ons kindje een goede toekomst geven en dit kunnen wij nog niet"
Door het kindje weg te halen geef je het niet eens een leven, dus niet een kans op een (goede of slechte) toekomst
Adoptie zorgt er wel voor dat het kindje een leven heeft en een (goede) toekomst
Dat lijkt mij persoonlijk beter dan abortus
(PS ik ben niet per se voor of tegen abortus maar in deze situatie lijkt adoptie mij beter)
Ik denk dat in jouw geval abortus beter is

1. Geen problemen met bevalling
2. Je hoeft mensen niet uit te leggen dat je zwanger bent
3. Een kind die geadopteerd word wil toch vaak graag zijn echte ouders ontmoeten, en dat is voir Julie weer lastig
4. Minder overbevolking ?
Reputatie 3
Badge +4
Aan adoptie of pleeggezin maak je je kind niet gelukkig!!! Je hebt je redenen, laat het een les zijn! Ik zou het ook doen. Mensen die zeggen kan je niet adoptie doen ofzo? Zijn puur tegen abortus. En trouwens... Je haalt er geen kind uit om vervolgens weg te geven.

Laat dit wel een les zijn en nooit meer gebeuren!!! Tenzij jullie er klaar voor zijn.

Succes en veel geluk. Aarzel er niet aan om naar een pschyloog te gaan als je het slecht gaat!
Alsjeblieft luister niet naar Never alone, kan me voorstellen dat wat hij schrijft moeilijk is om te lezen in jouw situatie.

Ik snap dat je twijfelt maar je hebt goede redenen om je zwangerschap af te breken.

Welke keuze je ook maakt, ik wens je sterkte!

Reageer