Vraag

aangerand

  • 19 February 2021
  • 3 reacties
  • 464 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben meisje van 13 en ik ben aangerand door mijn oom van tijdje terug  ik wou dat nooit meemaken en ik ben nu heel bang van geworden ik heb het aan niemand verteld en ik kan het niet aan mijn moeder vertellen want ze zit nu ook in een slechte periode. Ik durf het ook niet want ik weet niet wat mijn moeder ervan gaat vinden want ik heb haar niks verteld en dat ze boos wordt dat ik het niet eerder zei…. ik zou echt hulp willen hoe ik ermee om kan gaan...


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Niet vertellen aan je moeder, maar aan iemand anders, is je vader er nog? Je familie, mentor, vertrouwenspersoon...

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Anoniemm_ 

wat ik lees ik dat je best wel gestrest bent. Mijn eerste stap zou zijn om rustig of rustiger te worden. Haal een keer of een paar keer rustig adem. Als je rustiger bent kun je beter en helderder nadenken. Als het je een beetje is gelukt pak dan iets van papier en schrijf alles op in een brief aan iemand. Bijv aan een vriend of vriendin. Het is mischien makkelijker om een brief te geven dan alles in één keer te vertellen. En je kan zelf beslissen waneer je er klaar voor bent.  Als je dat bent zou ik de brief aan iemand geven en die hem latwr laten lezen. Zodat die peroon samen met jou een oplossing kan zoekenm. 
 

Ik zou je wel aanraden weg te blijven uit de buurt van je oom. En als ie toch te dicht bij komt en je vind het niet fijn. Dan moet je nee zeggen. Dat is echt verschrikkelijk moeilijk. Dat weet ik. Maar het is de enige oplossing die ik zie. Als je zeker weet dat het je echt niet lukt bedenk dan maar dat die oom een grote nee van mij krijgt. Dan is het niet jou schuld maar van een annoniem iemand op internet. En je mag gerust boos worden dat is namelijk ook een goeie uitlaatklep.

dussss

  1. wees rustig
  2. schrijf een brief
  3. blijf weg uit de buurt van je oom
  4. zeg nee

dat zou ik aanraden! Ik hoop dat je er wat aan hebt! Geef niet op!

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Wat vervelend dat dat is gebeurd. Dat moet erg naar zijn geweest.

Het is verstandig om het met iemand te bespreken, zodat je er niet alleen mee zit en hij/zij jou eventueel kan helpen. Je zou het kunnen bespreken met toch je moeder of bijvoorbeeld: je mentor, docent, vriend(in), familielid, etc. Als je niemand hebt zou je ook naar de huisarts kunnen gaan. Je kan het tegen ze zeggen, opschrijven en geven of een appje sturen.

Op deze site kan je meer lezen over aanranding en wat je kan doen. https://centrumseksueelgeweld.nl/het-is-niet-jouw-schuld/

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes!

 

joeeeee

Reageer