Vraag

Aangeraakt door stiefvader

  • 20 August 2021
  • 2 reacties
  • 864 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hoi ik ben…. en ik ben 12 jaar ik lag dus een paar weken terug in bed te slapen en opeens voelde ik iets het was me stiefvader hij was me aan het vingeren ik schrok maar ik lag nog half te slapen hij ging weg en kwam 1 min daarna weer terug hij begon me weer te vingeren maar automatich sprong ik toen me bed uit vroeg wat hij aan het doen was hij zei ik doe niks en ik stuurde hem me kamer uit toen die ochtend was ik vroeg naar beneden gegaan hij kwam ook naar beneden maar me moeder bleef op bed liggen hij bracht me naar school en hij zei er niks meer over ik durfde het die ochtend niet meer te zeggen die middag toen ik thuis kwam met een vriendin die het ook wist want ik had het haar vertelt toen was hij er ook ik was naar boven gegaan en kwam naar beneden om iets te drinken ik ben toen snel naar boven gerend om me moeder wakker te maken en haar te vertellen wat er die nacht is gebeurd ze sprong haar bed uit en rende naar beneden maar hij was bij een vriend maar mijn moeder belde hem op en zei dat hij gelijk naar huis moest komen en hij kwam hij ontkende alles maar mijn moeder wist dat ik daar nooit over zou liegen me moeder en ik gaan nu verhuizen maar het is moeilijk zoeken alleen mijn vraag is eigenlijk hoe kan ik het verbergen?


2 reacties

Heyy

 

Wat naar dat je dit hebt meegemaakt zeg..

 

Wat wil je eigenlijk precies verbergen? Dat vind ik een klein beetje onduidelijk namelijk.

Bedoel je dat je deze gebeurtenis wilt vergeten (verbergen) of bedoel je iets anders? Als je je vraag iets duidelijker kunt uitleggen kunnen we je wat specifiekere tips geven:slight_smile:

 

Ik kan je wel vertellen dat je voor het verwerken van deze gebeurtenis in ieder geval altijd met je moeder kan praten als je dat fijn vindt. Praten helpt namelijk voor de verwerking van (heftige) gebeurtenissen.

Als je anoniem met iemand wilt praten kan je ook bellen of chatten met de kindertelefoon. Die zijn iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bereikbaar op het nummer: 0800-0432

 

Ook werkt afleiding zoeken doormiddel van leuke dingen doen goed. Wat vindt je nou eigenlijk echt leuk om te doen en wat is nou een hobby van je? Je kan bijvoorbeeld een stuk wandelen, muziek luisteren, tekenen, Netflix / tv kijken of een boek lezen. In ieder geval iets wat je leuk vindt om te doen! Afleiding zorgt er namelijk voor dat je minder bezig bent met deze gebeurtenis en het hopelijk ook wat beter verwerkt en er wat minder aandacht aan geeft.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 1
Badge

Dankjewel voor de tips ik bedoelde inderdaad vergeten met het stukje dat ik het wil verbergen

 

Reageer