Vraag

14 jaar en zwanger.....

  • 3 August 2021
  • 2 reacties
  • 451 Bekeken

Badge

HELP!!!

 

Vanmiddag voelde ik mij niet lekker, de symptomen waren: misselijk, gevoelige borsten, uitgestelde menstruatie en dergelijke. De laatste keer dat we seks hebben gehad was 4 maanden geleden, het was goed, maar we deden het met condoom en ik slik zelf de pil. Dus heb geen idee hoe het kan. Dus heb ik een zwangerschapstest gekocht, en gelijk gedaan. En die blijkt positief te zijn! Mijn vriendje en ik hebben al 5 jaar een relatie, en ik ben er nog absoluut niet klaar voor, ik ben pas 14 en hij is pas 16!!!

Wat moet ik nu doen?????


2 reacties

Heyy


Hmm wat een rottige situatie zeg..

 

Het lijkt mij goed dat je (samen met je vriend) naar je ouders / de ouders van je vriend gaat om die in te lichten over het feit dat je zwanger bent. Dat is misschien een beetje lastig of eng, maar je kan de tijd helaas niet meer terugdraaien. Je bent nu zwanger en het lijkt mij goed en prettig voor je dat je hulp en ondersteuning krijgt om goede keuzes te maken. Als je niet durft te praten kan je ook een brief aan je ouders schrijven. Je zou ook naar de huisarts kunnen gaan om met hem/haar te praten over wat je nu het best kan doen.

 

Als je het lastig vindt om te praten met je ouders kan je ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen en/of chatten met de kindertelefoon. Dat is anoniem en de medewerkers daar kunnen samen met jou verder kijken naar hoe en wat en hebben denk ik ook wel goede tips voor je.

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432
 

Verder kan je voor meer informatie over een onbedoelde zwangerschap ook nog even deze link doorlezen van de site thuisarts. Daar staat best veel informatie over bijvoorbeeld abortus en over wat je nu nog kan doen om de zwangerschap af te breken > https://www.thuisarts.nl/abortus/ik-ben-ongewenst-zwanger

 

Sterkte!

Groetjes van mij!

Reputatie 1
Badge +1

Ik ben het eens met Naam niet bekent.

Ik hoop dat het zo goed omgelijk gaat en afloopt. Veelgeleuk.!

Reageer