14 Jaar en kans op zwangerschap

  • 29 June 2019
  • 3 reacties
  • 512 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
ik ben een meisje van 14 jaar en wordt over een half jaar 15. Ik heb sinds 2 weken een vriendje, aangezien ik al degene die ontmaagd was door iemand mijn ex hebben we al best snel seks gehad Al na een week! ). Ik weet van mezelf dat ik verliefd op hem ben en van hem begin te houden. Ik ben aan de pil, en we hebben het toen we gingen afspreken gedaan... Hij is klaargekomen in mij, Omdat ik wist dat er een hele kleine kans bestaat dat ik alsnog door de pil zwanger zou worden.

Alleen ben ik best wel dom geweest, ik ben de dag na dat we seks hebben gehad de pil vergeten en pas aan het eind van de dag de pil toch nog ingenomen. Zou het kunnen dat er in die tussentijd er een eisprong is ontstaan?
Ik heb al veel informatie opgezocht over de symptomen van een beginnende zwangerschap.
En het erge is dat ik sommige kenmerken heb...

Mijn 2 beste vriendinnen weten er al van, en steunen me hier heel erg mee. Ik ben nu gestopt met de pil omdat ik deze week me stopweek zou hebben, alleen zit ik nu al over de 2 dagen heen sinds de stopweek begonnen is. Ik wacht nog de 3de dag af. Als ik begin met de stopweek heb ik aan het eind van mijn 2de dag wel al bloed, alleen nu heb ik dus helemaal niks. Mijn 2 vriendinnen zijn de enige die het weten, Me vriendje weet het niet omdat ik eerst wil zien of ik echt zwanger ben. En wanneer zou ik het moeten vertellen aan me ouders?

Ik heb al met mijn 2 beste vriendinnen besproken dat als ik zwanger zou zijn dat ik dan een abortus pil zou nemen, of zou ik toch het kindje moeten houden? ik heb er al veel over opgezocht, en weet er dus al veel van.

Kan iemand tips geven hoe ik mezelf rustig kan houden?
En mezelf niet helemaal gek ga lopen maken?

3 reacties

Hey,

Het is sowieso handig om j e ouders te informeren.

En haal een zwangerschapstest. Die kun je halen bij de apotheek, als ik het goed heb.

Groetjes,

Geen_Naam
Hoi

Nadat je seks had met je vriend, vergat je de pil te nemen. Je vreest voor een zwangerschap, hebt last van enkele zwangerschapssymptomen, en je menstruatie blijft uit.

Symptomen zoals misselijkheid, duizeligheid en braakneigingen kunnen evenwel symptomen van stress zijn. Je maakt je momenteel waarschijnlijk grote zorgen, waardoor je je niet al te best voelt. Ook kan stress ervoor zorgen dat je menstruatie wat langer op zich laat wachten.

Zoals Geen_Naam zei, is het verstandig om een zwangerschapstest te halen. Eventueel kan je die samen met een vriendin halen, of betalen aan de zelfscan. Een zwangerschapstest die je bij de drogist haalt is echter niet 100% betrouwbaar. Voor een zeker resultaat, kan je een zwangerschapstest doen bij de huisarts.

De huisarts zal je het resultaat zo spoedig mogelijk meedelen. Moest je zwanger zijn, kan de huisarts je uitleggen welke opties er zoal voor je openliggen. De huisarts heeft beroepsgeheim, maar kan je wel helpen bij het inlichten van je ouders en je partner.

Groetjes
Kenshin
Badge +1
Volgende keer niet stoppen met stop week. Gewoon doorslikken. Kan geen kwaad als je dat niet vaak doet

Reageer