14 en zwanger, help me.

  • 17 June 2013
  • 11 reacties
  • 3206 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo, ik ben Anouska ik benĀ  14 jaar en zwanger geraakt door een gescheurde condoom, en mijn vriendje heeft me meteen gedumpt toen ik het vertelde, mijn ouders wil ik het absoluut niet vertellen, ik ben nu 2 maanden zwanger en heb een band met mijn kindje, ik vind het speciaal en wil het houden ook al weet ik dat het een achterlijk idee is want ik kan dat nooit. ik ben pas 14, en sta er helemaal alleen voor. ik sluit me af voor iedereen en durf het ook mijn vriendinnen niet te vertellen, toch moet er iets gebeuren. moet ik het anders een leraar vertellen? alsjeblieft help me, wat moet ik doen..

11 reacties

Die buik wordt dikker en dikker dus je zult het toch ooit eens moeten gaan vertellen.
anouska gebeurd is gebeurd

het kan iedereen overkomen en eerlijk gezegt klinkt hard was het niet je echte lover als hij zoveel van je hield stond hij je bij !
belangrijkste voor nu is het beste aan je ouders vertellen..

waarom aan m,n ouders?

je ouders kunnen wel boos worden word geschrokken zijn dat is ook logisch maar ze zijn er wel voor je je bent hun dochter
net zoals johann zei je buik word steeds groter

hoe langer je wacht---- dus te grote word de ingreep voor jou

en als je het kind wilt houden zou ik heel goed met je ouders praten het is wel het beste zeg maar niks tegen je vriendinnen of wie alleen je beste vriendin
voorkom dat te veel mensen het weten en je ouders zijn blij als ze het eerder weten dan op het laatste moment

weet goed wat je doet en aan begint je bent 14 en je wil en kan zoveel dingen nog in je leven doen !en je hebt je school denk daar aan
je wilt je kind toch wel een goede toekomst geven ?
denk er goed over na.

ik wens jou heelveel sterkte

mocht je vragen hebben mag je gerust hierop reageren



gr prohelper

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -
Een kind is heel mooi om te krijgen, als het kindje geboren is zal er niks beters zijn in de wereld dan hij/zij. Je zal een nog betere band krijgen, okal zal je midden in de nacht wakker worden door babygekrijs, en je zal lastig gevallen worden door poepluiers. Maar het is het allemaal waard en je krijgt er nog iets heel moois voor terug. Denk bijvoorbeeld aan moederdag 🙂
hey,
hoe langer je ermee wacht om het tegen iemand tev ertellen hoe meer je er tegen opgaat zien. en op een gegeven moment komen ze er zelf achter
ik zou het dus gwn aan een persoon vertellen die je echt vertrouwt. ookal is het lastig, probeer gwn even doortebijten
Lieve Anouska,
Je vraagt wat je moet doen. Nou, ten eerste is dat, denk ik, er ZO SNEL MOGELIJK met iemand over praten. Er zijn allerlei mensen en instanties die je anoniem te woord kunnen staan, onder geheimhouding. Dat is ... de huisarts, een vertrouwenspersoon van school desnoods, of praat en bel met iemand van de kindertelefoon. Als je zwanger bent, en blijft, dan moet er heel veel gebeuren, allemaal dingen die jij nog niet weet. En dat is niet raar, dat weet niemand die voor het eerst zwanger is. Praat alsjeblieft met deskundigen over wat je moet doen / kunt doen. Ook als er bijvoorbeeld een moeder van een vriendin van jou is, die je vertrouwd ... kan je die in vertrouwen nemen. Het domste wat je kunt doen is NIKS doen. En je bent niet dom, anders had je ook hier niet om hulp gevraagd! Voor jezelf ... en voor een eventueel kindje is er echt maar 1 ding te doen : zoek iemand om mee te praten! Mocht je meer tips willen, ben ik zeker bereid wat voor je uit te zoeken. Reageer dan hier in 't forum, dan helpen we je. Daar zijn we voor!
Ik wens je heel veel wijsheid en gezondheid toe. Dat gun ik je ... daar heb je recht op!
Die buik wordt dikker en dikker dus je zult het toch ooit eens moeten gaan vertellen.
Goede tip
hallo, ik ben Anouska ik benĀ  14 jaar en zwanger geraakt door een gescheurde condoom, en mijn vriendje heeft me meteen gedumpt toen ik het vertelde, mijn ouders wil ik het absoluut niet vertellen, ik ben nu 2 maanden zwanger en heb een band met mijn kindje, ik vind het speciaal en wil het houden ook al weet ik dat het een achterlijk idee is want ik kan dat nooit. ik ben pas 14, en sta er helemaal alleen voor. ik sluit me af voor iedereen en durf het ook mijn vriendinnen niet te vertellen, toch moet er iets gebeuren. moet ik het anders een leraar vertellen? alsjeblieft help me, wat moet ik doen..wacht maar dan heeft dat kind toch geen vader.....
Hoe zit het nu?
ik hoop echt dat het goed is gekomen
Me too
Reputatie 2
Badge +9
Nou het is vrij simpel, of ze heeft nu een kind van 3 jaar. Of ze heeft alles bij elkaar verzonnen (fakenews ?) en jullie geloofden erin.

We zullen het nooit weten. Want Anouska is 18 of 19 en allang niet meer op de KT.

Gr:Mr. S

Reageer