Vraag

13 en zwanger???

  • 28 October 2021
  • 9 reacties
  • 904 Bekeken

Badge

Hee, kben n meisje van 13 en heb n vriend van 15, mn ouders en zijne weten het, we hebben al 6 maanden iets en 3/4weken geleden hebben we seks gehad, veilig, nu is het condoom 1x gescheurt (rcht in t begin, zonder klaarkomen enzo) en we hebben een keer geen condoom gebruikt, maar hij is niet in me gegaan zegmaar, alleen met zn eikel tegen mn clit. Gekomen, nu ben k al 10 dagen overtijd, mn ouders willen niet ees dat k hem kus, zaterdag doe ik met een vriendin een test, wat kan k doen als t positief is? Met mn vriend en mij komt t goed, dat vertrouw ik wel, maar hoe ga k t mn (strenge) vader vertellen, en hoe gaat achool verder? 
 

ty en groetjess😘


9 reacties

Badge

Ik zou even tot zaterdag wachten, als het positief is zou ik het rustig aan je vader vertellen. Zeg tegen hem dat jullie het maar 1 x hebben gedaan, zodat hij niet te boos wordt. Ik hoop dat hij er rustig over is en je support! Veel succes.

Badge

 Jaa dankje, moet t sowieso vertellen, khoop datie achter me staat, anders mag k altijd bij de ouders van mn beiend terecht! 
 

khou jullie op de hoogte xx

Reputatie 1
Badge +1

Volgens mij kun je ook in het geheim abortus plegen, maar ik weet het niet zeker...

Heyy Littlegirl.xx!

 

Het is fijn om te lezen dat een vriendin je zaterdag wilt helpen met het afnemen van een zwangerschapstest! Probeer voor nu om niet al te veel op de feiten vooruit te lopen en probeer zaterdag eerst even af te wachten.

 

Als je zwangerschapstest positief blijkt te zijn kan je dit op meerdere manieren aan je ouders vertellen.. Je kan het op een rustige manier aan ze vertellen en dit kan je natuurlijk altijd samen met iemand doen die jij vertrouwd zoals met je vriendje en/of vriendin.

Als je het lastig vind om het tegen ze te zeggen kan je ook proberen om eerst een berichtje of een briefje te sturen naar je ouders waarin je verteld dat je zwanger bent of je meldt alvast aan je ouders dat je wat moet vertellen zodat ze de tijd voor je kunnen nemen en een klein beetje voorbereid zijn.

 

Wat je ook kan doen als je zwanger bent is ondersteuning vragen bij je huisarts en het eerst aan hem/haar vertellen. De huisarts kan jullie namelijk ook goed helpen en ondersteunen om te kijken wat je nu het best kan doen en kan ook helpen om dit aan je ouders te vertellen.

 

khou jullie op de hoogte xx

Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden! Als je iets weet of als je meer vragen hebt horen wij het graag:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Jaa kga niet zorgen maken nu, leuke dag toverland halloween maken zaterdag met mn vriend, drie vriendin en dr vriend haha! Dankjewel😘

Badge

Hee, zaterdag door ruzie met die vriendin de teat niet kunnen doen, mijn menstruaties zijn altijd heel heftig, zaterdag in toverland par keer flauw gevallen, kon niet meer lopen en ben gewoon uren vergeten, de tijd waartussen ik flauw viel.. mn vriend heeft goed voor me gezorgd etc. Ik ben de dag erna ongesteld geworden, ga dees/volgende week alsnog ff n test doen, maar ben al iets minder bang! Normaal n cyclus van + - 30 dagen, laatste van 38 dagen! Dankjulliewel en khou jou nogsteeds op de hoogte! 
 

xxx littlegirl

Reputatie 1
Badge +1

Als je jong bent is je menstruatie nooit helemaal regelmatig. Maar idd nog wel een test doen, zijn mensen die wel bloedverlies kunnen hebben tijdens hun zwangerschap waardoor het lijkt alsof ze ongesteld zijn… 

Heyy

 

Normaal n cyclus van + - 30 dagen, laatste van 38 dagen! 

Het is op zich niet heel raar dat je ongesteldheid wat later was dan normaal. Bij best veel meiden is de ongesteldheid de eerste jaren namelijk onregelmatig!

Ondanks dat je wel ongesteld bent geweest waardoor de kans echt heel erg klein is dat je zwanger bent, kan je natuurlijk altijd het zekere voor het onzekere nemen door alsnog een zwangerschapstest af te nemen.

 

Het is fijn dat je nu wat minder bang bent en ik vind het ook fijn dat je ons op de hoogte blijft houden!:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Heehoi allemaal, tis helemaal goed weer:) niks aan de hand:) dankjewel allemaal❤️

Reageer