Vraag

12 jaar naakt fotos gestuurd

  • 20 July 2022
  • 9 reacties
  • 2252 Bekeken

Badge

Ik ben 12 jaar en ik heb een server op discord gemaakt waar ik naakt videos en fotos post er zit nog niemand in de server maar is dit strafbaar?


Dit topic is gesloten

9 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Je mag volgens de regels van discord geen sexuele content plaatsen

Je bent  de Discord Terms of Service aan het overtreden, gezien je 12 jaar oud bent. Over het algemeen moet je voor Discord 13 jaar of ouder zijn. In Nederland moet je echter 16 jaar of ouder zijn voor het gebruik van Discord.  Dus je account kan worden '’gedisabled'’ (dat betekent dat je geen gebruik meer kan maken van je account en dat je account na een maand wordt verwijderd) vanwege het niet naleven van de Discord Terms of Service omdat je minderjarig bent, dit gebeurd echter alleen nadat iemand je report aan het Discord Trust & Safety team die het Discord platform aan het modereren is.

Er bestaan wel meer zogeheten NSFW servers op Discord.  Je moet deze channels wel als zodanig markeren dat ze NSFW zijn als het een community server is. Ik heb zelf een server met 1,200 members waarbij dat best relevant is, maar wij hebben geen NSFW channels. Maar goed, de server is individueel dus dat is geen probleem. 

Het is wel strafbaar als het om naaktfoto's van minderjarigen gaat.

Ja dat kan gewoon. Zolang je het niet deelt met 18+ mensen is het goed.

Badge

ik denk wel dat het mag natuurlijk als je het zelf wilt ;)

Reputatie 4
Badge +3

Haal eraf  als dat niet gaat hoop ik voor jou dat je Hooft er niet op staat 

Eens met ikwiljehelpen. Zo snel mogelijk er af halen. Je moet nooit naaktfoto's op internet zetten of naar anderen sturen.

Ik wil je niet bang maken. Maar hackers kunnen ze zo ook krijgen. Of als iemand boos op je is of ruzie met je krijgt kunnen ze die foto's aan iedereen sturen.  Als je ze er niet af kan halen contact opnemen met discord dat het er af moet. 

Je kan wel een ban krijgen van discord

Badge

Discord kan je wel een ban geven

Reputatie 3
Badge +1

Wat goed dat iedereen meedenkt! Sommige van de informatie in de reacties klopt niet helemaal. Het verspreiden van naaktfoto's is strafbaar als jij onder de 18 jaar bent. Voor correcte informatie verwijzen we je naar: 

https://www.helpwanted.nl/is_sexting_strafbaar 

 

Het topic wordt gesloten. Het is niet meer mogelijk om reacties te plaatsen.

 

Puck, De Kindertelefoon