Skip to main content
Vraag

wlw boekentips voor school

• September 9, 2026
  • 1 reactie
  • 13 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoihoi! Ik moet voor school weer boeken lezen en ik weet eigenlijk niks. Ik zit in 4vwo, volgens mij moeten de boeken minstens 15+ zijn maar het mag van mij ook gewoon voor volwassenen zijn. Het moet ook fictie zijn en minstens 180 bladzijden (van school). Alleen het ding is dat letterlijk elk boek dat ik vind een hetero stel er in heeft en dat INTERESSEERT me gewoon niet. 

Ik zou het heel leuk vinden om een boek te lezen voor Nederlands wat me nog een beetje interesseert (oh ja het moet ook een Nederlandse schrijver hebben) dus als iemand tips heeft voor of een boek zonder romantiek (is ook niet erg als het er wel in zit maar dan niet dat het een hoofd thema is) of met 2 vrouwen en dat het voor de rest ook nog een beetje leuk is (:

1 reactie

Yusa
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 10, 2026

Hey ​@Schaapie

Ik heb ook heel lang problemen gehad met de juiste boeken vinden. Ik vond niet veel onderwerpen leuk :(

Ik heb recent "Leugens" van Helen Vreeswijk gelezen (is volgens mij 15-18 jaar dus wel geschikt)  Het is een jeugdthriller en er komt wel een hetero relatie in voor maar dat is niet het hoofd thema dus. Ik kan de achterkant van het boek wel even sturen, kun je lezen of het je wat lijkt! Sorry als dit een slechte tip is alvast 🙈

Haha ik ben 13 en heb dit 15 + boek gelezen 🤭 maar ik vond het een goed en spannend boek! 

Liefs :)