Vraag

Wisselen van school in het 3de middelbaaršŸ˜³

  • 19 August 2020
  • 0 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik ben sinds deze vakantie voor een dilemma te komen staan... ik zal bij het begin beginnenĀ 

Duss ik op dit moment ga ik in belgie naar de middelbare school (aso --怋 staat ongeveergelijk met vwo ). Ik doe aan topsport en zat voordien altijd op een school waar er veel vrijstelling werdt gegeven en mee werdt gedacht met mijn situatie maarrr ik zat daar op een internaat. Maaar sinds dit jaar is mijn trainer gestopt en zit ik nu in zak en as.Ā 

Ik heb hier, 20 min rijden van mijn huis nog wel een leuke goede trainer waar ik graag verder zou willen gaan. Maar die geven in nederland tennislessen en het zou veeel makkelijker zijn als ik dan automatisch ook naar nederlands onderwijs zou gaan (i.v.m reistijd etc). Maar ik heb dus mijn hele leven in het belgisch onderwijs gezeten...Ā 

Dit zijn de opties dus:

1) ik blijf op de school waar ik nu zit en doe ik half op school en half zelfstudie ( speciaal pakket voor topsporters ) --怋 maar dat is niet ideaal want dat betekent dat ik dus bij mijn eigen trainer 3 dagen mis en dat is uiteindelijk heel veel.

2) ik ga naar nederlands onderwijs en ik kan voltijds mijn sport bij mijn trainer doen.Ā 

Maar jullie moeten wel begrijpen dat ik al mijn hele leven heb gezegd dat ik niet naar nederlands onderwijs wou gaan omdat de sfeer me daar gewoon niet echt ligt... ik vindt het echt doodeng en ben bang dat ik niet echt goede vrienden krijg omdat ik nu pas overstap en de rest elkaar al veel langer kent... maar volgensmij zijn er wel meer jongeren die in het 3de overstappen naar nederlands onderwijs.Ā 

maargoed, laat me jullie mening alsjeblieft weten want ik kom er niet meer uit en ben bang.

Ā 


0 reacties

Geen reactie

Reageer