Skip to main content

Werken of studeren?

• June 19, 2026
  • 0 reacties
  • 31 Bekeken

Coco
Forum|alt.badge.img

hi!大家好!

Ik ben een 17-jarig Chinees meisje, ik woon in China en drie maanden later ben ik 18. Ik ging naar een mooie middelbare school in de buurt van ons huis, maar ik had geen vrienden op de middelbare school, ik zat in de laatste hoek en soms werd ik vijandig met mijn klasgenoten, je weet wel, dat ze misschien op de een of andere manier je niet leuk vonden, een meisje dat niet op school praat - en ik, ik denk dat ik misschien een beetje trots zou zijn, omdat ik denk dat ik er mooi uitzien, en ik ben 170 jaar lang. Ik ben op het punt om mijn laatste jaar op de middelbare school te beginnen, maar ik wilde niet verder gaan met de school, ik wilde een hoger examen doen, ik wilde werken om geld te verdienen, ik wilde een ander examen doen, misschien was een andere school niet zo goed, maar ik wilde niet langer op de middelbare school blijven … Ik had alle examens afgerond, alleen de taal van januari, maar ik was van plan om in juni te gaan werken op een boerderij in Nieuw-Zeeland met het geld dat ik eerder had gespaard, maar ik ontdekte dat het geld dat ik had gespaard werd gebruikt door mijn ouders. Ik wilde helemaal niet naar de middelbare school gaan als een slecht presterend persoon, maar ik wilde ook niet heel graag werken. Omdat in onze lokale loon erg laag, ongeveer 520 euro per maand. Ik heb geprobeerd om te werken en iedereen weet dat er tegenstrijdigheden ontstaan ​​tijdens het werken, sommige woorden van baas en collega's, waardoor je je ongemakkelijk voelt ... wat zou je dan kiezen als het jouw was? Vertel het me alsjeblieft. Als ik naar het werk ga, denk ik dat ik naar de hamburgerwinkel moet gaan, en naar school gaan is natuurlijk misschien niet nodig, maar omdat mijn cijfers niet altijd zo goed zijn en mijn klasgenoten niet erg vriendelijk zijn, sluit ik uit om naar school te gaan. Maar als ik de toets passeer, kan ik naar de universiteit! Het zal veel beter zijn dan de universiteit! Ik kan verder naar school gaan, verder weg van huis. Ben benieuwd naar uw bericht!