Welke studierichting

  • 1 May 2018
  • 5 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik zit met een probleem. Over minder dan 2 maanden moet ik al weten welke studierichting ik moet nemen. Ik ben echt aan het twijfelen tussen humane(over spychologie) en wetenschappen om dan later iets te worden met dieren. Sinds kort toen ik voor het 1st op kindertelefoon zit begon ik
Met mensen te helpen over hun probleem en ik vind dat best leuk. Over dieren dat boeide mijn hele leven al maar wetenschappen is een van de hoogste richtingen en het is niet dat ik zo slim. Kijk ik weet al veel over stoornissen en zo
Intressens ik heb dus ook hsp (ik ben hooggevoelig). Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ookal zijn er weinig uitleg over wie/wat ik bent

.

5 reacties

Hey,
Een studie kiezen is ook heel moeilijk. Ik heb vorig jaar eindexamen (havo) gedaan en heb toen gekozen voor financieel management. Ik vond het wel leuk, maar ben toch gestopt omdat ik het menselijke mis.
Ik ga nu pedagogiek doen. Ik ben ook door De Kindertelefoon op dat idee gekomen en ik heb er nu heel veel zin in.
Je moet veel van die studiekeuzetesten maken, open dagen bezoeken en meeloopdagen doen. Maar ook dan weet je nooit of het echt een goede keuze is, want daar kom je pas echt achter als je al bezig bent.
Jonah
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Een studiekeuze is ook verschrikkelijk moeilijk. Zelfs mensen die 100% zeker waren van hun keus, stoppen uiteindelijk toch omdat het toch niet voor hun was.

Wij kunnen je niet helpen bij jouw keus. Je zult hem zelf, of met behulp van je naasten moeten maken. Om je daarbij te helpen moet je zoveel mogelijk open dagen, voorlichtingen etc bezoeken. Je zult op gegeven moment toch moeten kiezen en hopelijk maak je de juiste keus. Kies hetgeen wat jij het leukst lijkt om te doen, als je een studie niet leuk vind werkt het al helemaal niet.

Succes!
Alleen jij kunt bepalen wat je kiest
Het is niet alsof heel je leven meteen van je keus afhangt maar het bepaalt natuurlijk wel het een of ander
Het is ook moeilijk
Daarom geef ik het cliché advies, kies welke vd 2 je het leukst lijkt
Want in een (redelijk perfecte) wereld ga je 1 vd dingen voor 20-30 jaar als beroep uitoefenen
Dus waar wil je liever 20-30 jaar mee bezig zijn: de hersenen (en problemen) vd mens of het bestuderen en het welzijn vd dier?
Welke lijkt je het leukst?
Het eerste antwoord, dat zou ik kiezen als ik jou was
Maar dat ben ik niet
Dus wens ik je veel succes
Oke bedankt iedereen
Hi,

Meestal is je eerste ingeving het beste. Waar denk je het eerste aan als je denkt aan een studie?

Als je denkt dat je 2 maanden om te kiezen te weinig vindt, kun je ook een tussenjaar nemen. Dat is vroeg genoeg om te beginnen met nadenken hoor. Neem gerust je tijd, zodat je iets vindt wat bij je past.

Mijn tips: open dagen bezoeken, meeloopdagen bezoeken en veek studiekeuzetesten maken. Ook even babbelen met je decaan en je ouders en dan vind je vast iets wat bij je past!

Gr. Pin

Reageer