Hey! Ik heb een vraagje aan jullie. Het is niet iets ergs maar juist leuk en toch ben ik aan het nadenken wat ik er mee moet. We gaan namelijk een rollenspel doen op school en dat wordt dan daarna een kleine uitvoering of voorstelling. Het komt erop neer heel kort ( want ivm anoniem pas ik op met details) dat er een rechtszaak wordt na gespeeld van een jongen die ingebroken heeft en die heel waardevolle spullen en staatsgeheimen heeft gestolen. Hij wordt gearresteerd en moet voor de rechter komen. Die rechtszaak moeten we na spelen om te laten zien hoe dat werkt. Op zich super leuk. Nu ben ik gevraagd om een rol te spelen 🤭. Ik kan kiezen tussen de officier die de aanklager is, of advocaat van de verdachte,of de verdachte zelf. En mn klas (en vriendin) wil mij graag als verdachte haha 🫣🫣. Omdat het totaal anders is dan ik ben zeggen ze. Ik twijfel best wel. Officier lijkt me ook leuk en advocaat ook. En als verdachte sta je de hele "rechtzaak" met (plastic) handboeien op de rug voor een hekje (met al dat publiek achter me ieks ! ) en terwijl als officier of advocaat heb je echt een leidende rol vind ik. Ik durf op zich wel voor de grote groep denk ik hoewel ik ook wel verlegen ben soms. Ik moet dus kiezen en ja, de vraag is wat vinden jullie? Ik voel me een beetje schuldig dat ik met zo'n topic kom terwijl veel mensen echt problemen hebben, maar ik waarder jullie echt en daarom ben ik zo benieuwd wat jullie vinden liefs en bedankt! Tover xxx
Hoi Tover!
Wat superleuk! Ik zou zelf de officier willen spelen, maar dat is omdat mij dat het leukste lijkt. Wat jij wilt moet jij zelf weten, lijkt mij.. Volgens mij past advocaat of Officier wel bij je, maar verdachte kan ook leuk zijn. Zelf kiezen!!!!
Liefs
Hii lieve
Dat klinkt leuk! Je hoeft je écht niet schuldig te voelen dat je met deze topic aan komt, deze is net zo belangrijk en kan je uiteindelijk helpen hé . Maar ik zou vooral doen wat je zelf fijn vind, en als dat officier of advocaat is is dat toch helemaal prima? Zeker als je zelf al zegt dat het meer een leidende rol heeft. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Wat je ook kiest het is sowieso al super knap en verlegen zijn mag ook al denk ik wel dat je daar goed mee om kunt gaan . Alvast veel plezier en succes!
Liefs en een knuffel
Hoi lieve Tover!
wat leuk! Ik vind die rollen alle 3 wel leuk. Ik snap wel dat je het wat eng lijkt om zo te staan als verdachte. Met handboeien. Maar het is een rol, en een spel. Dat weten alle kinderen wel. Dus dat hoef je niet eng te vinden denk ik. En offcier en advocaat lijkt me ook wel leuk. Heel anders. Je kunt vast een goede keus maken. Misschien is het juist wel leuk, omdat jij zo’n beleefde lieve jongen bent, om dan juist een keer een boefje te spelen . Zoals je meisje ook zegt, dat is totaal anders dan jij bent. Het is vast grappig als je dat doet. Ik zie het al voor me. Maar de advocaat is ook wel spannend. Net als zo'n officier. Die moet heel streng zijn. Ik ben benieuwd wat je gaat kiezen. Maar als je vraagt om mijn tip? Mijn tip is dus de verdachte dan. Maar dat is maar een tipje hoor Laat je het weten?
Groetjes Tjempie xxx
Haii lieve
stiekem snap ik je vriendin en klas wel een beetje 🤭 maar wat je zelf wilt is het belangrijkste! Ze hebben dan maar even pech
mij lijkt zelf officier en advocaat het leukste (als ik het zou durven ) en ik denk dat je vriendin dat ook wel leuk vind hoor ik zou dat iig ook prima en leuk vinden om te zien
liefs
Hoi lieve
Wat gaaf zeg dat je daarvoor gevraagd bent, de klas ziet dat dus helemaal voor zich met jou in een hoofdrol!
Doe natuurlijk vooral wat je het leukst vind. Maar je vraagt onze mening dus.... Ik ben het een beetje met je vriendin eens dat het wel leuk kan zijn om iets te spelen dat heel anders is dan jouw eigen persoonlijkheid. Je kunt daarin wat dingen overwegen. Een strenge rol als officier is ook wel anders dan jij eigenlijk bent denk ik.. In zo'n rol moet je een goede en strenge houding aannemen en een strafeis voorleggen en dat soort dingen. Als advocaat sta je natuurlijk iemand bij, dat is een rol die vlgs mij het dichtst bij jouzelf staat. En als verdachte heb je dan dus iets heel verkeerds gedaan en bewust slecht gedrag vertoont en dat staat weer heel ver van jou af.
Stiekempjes denk ik dat de rol van verdachte voor jou best eens leuk kan zijn omdat je je dan moet verplaatsen in een rol die jij normaal nooit hebt, en dat lijkt mij dan juist erg leuk en interessant. Je kunt er lekker creatief in zijn, een keer een "slechterik" spelen. Ik weet niet hoe vrij je zelf bent om dat in te vullen, maar je hoort bijvoorbeeld vaak dat acteurs het heerlijk vinden om de boef te spelen juist omdat ze dan buiten zichzelf moeten en dan heel creatief kunnen zijn. Je laat jezelf even los zeg maar. En moet dingen zeggen die je in het echt nooit zou zeggen etc. Ik heb zelf met Sint vaak een ondeugende Piet gespeeld die dan "op de kop kreeg" van de grootste Piet en echt dat is super leuk! En je moet maar denken, net zoals
Groetjes liefs Tartan X
Heyy
Cool zeg! Niet schuldig voelen over dit topic hoor deze is net zo belangrijk als alle anderen!
Je moet natuurlijk vooral doen wat jou het leukst lijkt! Je zegt zelf al een beetje dat een leidende rol je wel leuk lijkt dus dan zou advocaat of officieer wel een passende rol zijn. Begrijp de gedachte van je vriendin en je klas echter ook wel een beetje en een rol spelen die wat afwijkt van wie je echt bent kan ook leuk zijn om te doen! Uit je comfortzone stappen is spannend, maar het is soms wel goed om te doen en wie weet past die rol juist super goed bij je! :)
Ben heel benieuwd wat je gaat kiezen! Alle keuzes zijn iig goed zolang jij er maar blij mee bent!
Liefs, ItsJustMe! <3
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.