Skip to main content

Hey. Ik zit dus op havo maar ik wil naar vmbo omdat ik het te moeilijk vind en ik haal slechte cijfers, maar als ik dat tegen mn ouders zeg worden ze wss boos. Maar ik wil dus echt niet 3 jaar nog op havo te werken voor slechte cijfers. Wat doe ik?

Hoi, serieus worden je ouders daar boos om? Dat vind ik jammer. Je kunt met vmbo en mbo zo veel meer dan prachtige en zinvolle opleidingen doen. Met een aantal mbo opleidingen verdien je in je werk soms nog meer dan met hbo. Maar ook zonder dat, er is helemaal niks mis met leren en studeren op je eigen level dat bij je past. Als jij daar veel gelukkiger en plezieriger kunt doorgaan, doen! En mbo'ers zijn zo keihard nodig, zonder hen ligt de boel plat. Vertel dat ook maar 😉💪

Groetjes liefs Tartan X 

Hoii! 
ik zat zelf eerst op vwo toen havo en toen mavo. Ik snap dat je niet gelukkig word op de havo en dan slechte cijfers haalt. En wat je ouders betreft hebben die niet heel veel te zeggen. Het is jou school carrière en uiteindelijk kan jij het doorgeven aan je mentor en die kan er dan verder voor zorgen. En als je dan klaar bent met mavo kan je er nog altijd voor kiezen om weet trug te gaan naar havo. Je moet in iedergeval doen wat je zelf wil doen dan ben je t gelukkigst en haal je wss ook betere cijfers 

Reageer