Skip to main content
Vraag

wel of niet helpen?

  • 8 July 2024
  • 4 reacties
  • 50 Bekeken

hoi, ik ben een meisje van 14 en ik zit in klas 3.

wij hebben een groepsapp van de klas waar wel eens wat wordt gevraagd. vaak wordt er ook onzin gepraat maar dat is volgens mij in elke klassengroepsapp wel. maar als er iets wordt gevraagd over bijvoorbeeld een toets en ik weet het antwoord dan vertel ik het vaak niet. want tot nu toe is het elke keer als ik probeer te helpen dat ze heel irritant gaan doen en dingen zeggen zoals: “niemand vroeg, boeie, niemand vroeg jouw wat of nerd”.

ik wil ze prima helpen maar niet als ze zo reageren. ben ik hier fout dat ik ze niet ga helpen?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @ikweethetnietmeer2009,

Jij bent zeker niet fout! Het is gewoon echt flauw dat er zo wordt gereageerd als jij probeert te helpen en het is logisch dat je er nu geen zin meer in hebt om te antwoorden in die groepsapp. Ik zou er zelf ook wel klaar mee zijn als er iedere keer zo op gereageerd zou worden dus dat ligt echt niet aan jou!

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

Nope je zit zeker niet fout! Er is vaak iemand die altijd antwoord geeft op dit soort vragen of die zich daarvoor verantwoordelijk voelt. En weet je, als ze geen antwoord willen dan moeten ze niet vragen. Dus als ze dan moeilijk gaan doen dan zou ik ook gewoon stoppen met antwoorden. Jammer voor hun. Ze komen er vast wel op terug als ze ineens niet meer geholpen worden. En eerlijk ook dan zou ik het gewoon laten, als ze geen respect hebben dan ben jij ze niks schuldig :) 

-Yodema 

Reputatie 6
Badge +2

Nee hoor, je bent zeker niet fout! 

Als die mogelijkheid er is, kun je misschien (bij aardige mensen) privé beantwoorden en zo nog steeds helpen! Maar als zij zo vervelend doen tegen jou, dan heb je echt gewoon gelijk dat je niet meer antwoordt en dan heb je daar ook geen schuld aan, vind ik! 

Reputatie 7
Badge +11

bedankt voor jullie reacties.

ik had helaas laatst weer zoiets maar toen merkte ze later dat ik het wel wist en gingen ze vervelend doen dat ik niks erover had gezegd.  ik weet nu niet meer waar ik voor moet kiezen. moet ik toch antwoorden en dan die reacties krijgen die ik al eerder heb genoemd of gewoon mijn mond houden en reacties krijgen dat ze boos zijn omdat ik niks zei?

ik wil het liefste gewoon uit die groepsapp stappen maar er kunnen ook dingen gezegd worden die belangrijk zijn. en als ik eruit stap dan gooit er vaak weer iemand mij erin en dan iemand anders mij er weer uit en zo gaat het dan vaak heel lang door

Reageer