Vraag

weglopen door school?

  • 22 October 2019
  • 1 reactie
  • 86 Bekeken

Badge

Hoi allemaal, 

 

In een eerdere topic konden jullie zien dat ik hoogbegaafd ben en dat ik daar best wel wat problemen mee heb. Mijn ouders willen niet geloven dat ik hb ben (want ze denken dat ik geen doorzettingsvermogen heb maar ze beseffen niet hoeveel ik nodig heb om elke dag maar weer naar school te geen) en ik heb steeds vaker woede aanvallen. Ik probeer dit zoveel mogelijk binnen te houden maar dit lukt niet altijd goed. Ik ben de jongste van de klas en ik heb weinig aansluiting, want ik heb altijd veel energie en ik zit op voetbal en alle meisjes uit mijn klas zitten op paardrijden en daar vind ik niks aan. Ik zit sinds de kerst vorig jaar op deze school en hij is beter dan de vorige, maar mijn ouders en de leraren vinden dat ik gewoon meer mijn best moet doen. Ik ben heel erg aan het onderpresteren. Mijn hoofd zit heel vol en ik heb al alles geprobeerd. Voetbal vind ik super leuk en ik ben er ook heel goed in (gescout maar niet doorgebroken) en daar zit ik een beetje mee. Ik ben al verschillende keren van school weggelopen maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen want ik haat dit gewoon.

ik heb al van die sporten geprobeerd

ik heb een psycholoog gehad

ben opgepakt door de politie en heb bij halt gezeten

echt alles en ik zit vaak te denken aan een nieuwe school maar mijn ouders zijn hier enthousiast over maar ik niet.

 

kunnen jullie helpen??

please


1 reactie

Hey Femke06

 

Je hebt het gevoel te onderpresteren op school. Daarbij voel je je er niet goed, terwijl je ouders erg enthousiast zijn. 

 

Het lijkt me verstandig om bij de leerlingenbegeleiding langs te gaan. Daar zien ze situaties gelijkaardig aan deze regelmatig. De kans is groot dat begeleiding en eventueel een aangepast traject waar je meer door uitgedaagd wordt, je zal helpen. 

 

Beoefen gerust de hobby die jij het boeiendst vindt. Ook als je medeleerlingen hier geen belangstelling in tonen, is het belangrijk om te blijven doen wat je oprecht leuk vindt. Een hobby die je niet ligt opnemen om ergens bij te horen houden de meesten niet lang vol. 

 

Is er een voetbal- of sportploeg bij je op school? Sommige scholen organiseren wedstrijden tijdens pauzes. Als je daar bij zou kunnen, ontmoet je misschien wel medeleerlingen met gelijkaardige interesses.  

 

Groetjes

Kenshin

Reageer