Skip to main content

Weet je wat voor opleiding je gaat kiezen?

  • 12 April 2024
  • 8 reacties
  • 74 Bekeken

Heyy allemaal, 

Ik ben weer terug van weg geweest. 🙂 Had een drukke en gecompliceerde periode en ik had daardoor geen tijd om op het forum te gaan. Maar dat is niet waar ik het over wil hebben. Vandaag ben ik naar een open dag van een hogeschool geweest, waar de hogeschool allemaal opleidingspresentaties en informatiemarkten aanbood van jawel, opleidingen. Mij sprak HBO-V (verpleegkunde) en journalistiek heel erg aan, HBO-ICT wat minder, maar je kunt niet alles leuk vinden. :) 

Nou heb ik een vraag aan jullie: weten jullie al welke opleiding je wilt gaan doen later/al aan het doen bent of welke richting je ongeveer op zou willen gaan? Ben benieuwd. 

 

xx Eenmeisje004 :))

Hii @Eenmeisje004!

Welkom terug!! Ik heb je eigenlijk nog nooit ontmoet omdat ik hier nog vrij nieuw ben, maar had al wel veel over je gelezen op het forum en ben blij dat je er weer bent en ik hoop dat het goed met je gaat! :)

Oke nu even on-topic want ik wijk een beetje af😅 Leuk dat je een goede dag hebt gehad op de open dag!

Ik heb persoonlijk nog geen idee wat ik voor specifieke opleiding wil gaan doen later, maar denk dat het wel iets in de richting van de zorg gaat worden. Ik vind zorgen voor anderen leuk en vind lichamelijke dingen erg interessant merk ik de afgelopen tijd dus misschien is een opleiding verpleegkundige of doktersassistent wel wat voor me. Ook lijkt het me erg leuk om met kinderen te werken dus dan denk ik aan de richting onderwijsassistent! Heb gelukkig nog de tijd om erover na te denken!😊

Liefs van ItsJustMe <3


Hoi @Eenmeisje004 ,

Wat leuk dat je er weer bent!!!🙂

Eig weet ik het nog niet... Maar iig geen kantoorbaan:)

Mijn moeder zegt miss verpleegkundige en ik ben het daar wel een beetje mee eens en ik vind mensen helpen ook wel leuk:) Dus misschien dat! 


Hoi ! Ik denk dat ik misschien wel defensie wil, of douane, marechaussee,  politie o.i.d. Het spreekt me aan om een publieke dienst als werk te doen en zeker in deze tijden mag dat best wat populairder zijn. Naast de zorg en onderwijs, wat ik ook zeer vitale en kern-beroepen vind.

Groet en knuf, Maiskolfje X


Hoi @Eenmeisje004 

Ik wil heel veel worden dusik weet het niet zo goed.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 


Hi, ik weet al best een tijdje wat ik wil doen. Dat moest van mijn school begeleider omdat het niet zeker was of ik doorging naar havo 4, waarna ik er achter kwam dat game design een hbo is en ik op een of andere manier nog steeds havo doe. Vroeger wou ik zoiezo al zoiets doen maar dan zonder het langdradige coderen wat niet iets voor mij is. Al ben ik een van de weinige die echt zeker lijkt van mijn studie veel denken er pas over wanneer het van school moet of daarna pas. Ik ken nu iemand die meubels maken gaat studeren en ook iemand die iets met animatie wilt, maar echte stromingen zijn niet zeker. En daarnaast zijn er ook nog een hele hoop mensen die uiteindelijk toch niks met hun studie gaan doen, of besluiten nog iets anders te leren. Er zit meer druk op dan zou moeten want vele leren toch pas later wat ze leuk vinden. Groetjes en veel liefde gans 


Hey, ik heb eigenlijk ook nog geen idee wat ik wil doen, maar ja ik heb nog de tijd om te kiezen.

 

ik weet al wel dat het niks in de ‘beta’ kant op zal gaan, ik vind vakken als natuurkunde en scheikunde echt verschrikkelijk, daarom heb ik die ook laten vallen.

 

op dit moment denk ik aan iets van politicologie of rechten.  Maar ik heb nog niet echt uitgebreid onderzoek gedaan, dus dat kan makkelijk veranderen,


Hey ! Ik denk aan zorg, social work of onderwijs.  Ik heb nu Scouting kamp en het 'primitieve' buitenleven is ook heel vet dus defensie zou misschien ook kunnen. 

Liefs, Tover xxx


Bij mij denk ik:

De keuze is reuze!

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 


Reageer