Weer naar school.

  • 27 August 2018
  • 7 reacties
  • 168 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heey,

Ik ga net zoals de meeste weer na school. Voor mij begint school volgende week dinsdag de 4e. Ik vindt het heel erg eng om weer na school te gaan. Vorig schooljaar zijn er dingen gebeurd waardoor ik niet meer naar school ging en uiteindelijk zelfs besloot om er maar mee te stoppen. Ik heb wel contact met me studiebegeleider en die heeft me ook weer opnieuw aangemeld voor de opleiding. Maar ik zit nu echt helemaal in een andere klas. En deze klas bestaat al 3 jaar. Het is me laatste jaar op het MBO. En nu kom ik dus in een hele nieuwe klas en ik heb nu ook allemaal nieuwe leraren en hoogstwaarschijnlijk ook een nieuwe mentor.

En daar ben ik best nerveus/bang voor. Straks wordt het hetzelfde als vorig jaar. Weer een mislukkeling. Wat moet ik nu doen? Ik heb over een paar dagen een gesprek met me studiebegeleider hierover en dan ga ik hem ook eerlijk vertellen hoe het met mij gaat en waar ik mee zit. Daarnaast heb ik nog geen stage plek en die is necessary voor me stage. En me stage begint meteen na de 4e. Als ik dan geen plek hebt, dan moet ik wachten tot februari. En dat is opzich niet heel erg, maar dan zit ik letterlijk een jaar thuis.

Ik schrijf vandaag later op de dag nog wel een topic. Waar ik iets meer over me vertel. Misschien wordt het dan wat duidelijker.

^
Future

7 reacties

Hey Future

Terug naar school, veel zien hier tegenop (ik heb er ook geen zin in). Je vindt het dit jaar spannend, omdat het vorig jaar niet zo soepel ging. Ik kan me voorstellen dat het eng is.

Goed dat je die studiebegeleider hebt. Je hebt je voorgenomen om bij jullie volgende gesprek te vertellen hoe het met je gaat. Dat lijkt me een goed plan. Je studiebegeleider kan vast antwoord geven op de vragen waar je mee zit, en je helpen met je stage.

Een nieuwe klas is altijd spannend, vooral als iedereen elkaar al kent. Je lijkt me een vriendelijke jongen, en ik kan me moeilijk anders voorstellen, dan dat je nieuwe klasgenoten dat ook inzien.

Ken je je mentor al? Zo ja, vind je dat een ok persoon?

Groetjes
Kenshin
Sorry van mijn vorige reactie! Ik zag het anders in het forum. Mijn excuses!

Groetjes
X.Anoniem.XxX
het is gewoon een reactie op de topic van Future, niks persoonlijks aan zover ik zie
Heey,

Kenshin,
Nee ik heb nog geen idee wie mijn mentor is dit jaar. Het enigste wat ik tot zover heb gekregen is een brief over de boeken ( maar die had ik nog van vorig jaar) en een brief van me schoolrooster en dan alleen voor de dinsdag de 4e, want daarna zouden we stage hebben. Ik heb zo'n idee dat ik nu in een andere opleiding zit dan eerst. Hiervoor deed ik Ondernemen en volgens mij heeft Mr. G me aangemeld voor de opleiding Filiaal Manager. Het is eigenlijk dezelfde opleiding, alleen bij Filiaal manager mis je het vak administratie voor de rest is alles gewoon het zelfde. Maar ik zal over een paar dagen wel horen wie mijn mentor is en misschien kan ik diegene nog even snel spreken. Het lijkt me handig dat iedereen wel weet wat er in mij omgaat. Zodat ze ook hier en daar rekening kunnen houden met mij.

^
Future.

P.S. Ronald en Anoniem ?
Maar ik zal over een paar dagen wel horen wie mijn mentor is en misschien kan ik diegene nog even snel spreken.
Ik vind dat 'snel even spreken' vervangen mag worden door een goed, grondig gesprek. Er is een hoop gebeurd, en zoals je zelf zegt, is het vast handig dat iedereen weet wat er in je omgaat.

Je mentor kan je vast meer uitleg geven over je opleiding. Geef maar aan dat je denkt dat je in een andere opleiding bent ingeschreven dan je verwacht had. Misschien hebben ze daar een verklaring voor.
Eerst even een vraagje wat het makkelijk maakt om je te helpen. Wat voor dingen zijn er vorig jaar gebeurt?
Heey Lise123,

Ik heb dat beschreven in me andere topic I tried, but I failed.

Reageer