Skip to main content

Hoi ik wil later lerares worden. En ik las een paar dingen op het forum, en soms zie ik zelf ook wat op school, waarvan ik denk, is dat goed of niet goed? Vandaar deze vragen aan jullie.

Wat vinden jullie (nog)kunnen als straf op school ?

Bedenk er voor het gemak bij dat iemand dan wel iets heeft gedaan wat min of meer bij de straf “past” . De vraag is, of je iets nog wel of niet vind kunnen. Zet er kort achter waarom en of je zelf ervaring hebt met dat wat er staat, of wel eens van gehoord?

1. 100 regels (over)schrijven)

2. in je eentje op de gang werken

3. vuil rapen/afval prikken op het plein

4. rondjes hardlopen voor straf

5. een 1 krijgen

6. 100 strafsommen maken

7. 2 uur nakomen

8. ‘s morgens om 07:45 melden

9. in de hoek staan (ogen naar de hoek, handen op je rug)

10. een paar lessen alleen apart zitten in de klas

11. zware oefeningen, straftraining in de sportzaal 1 lesuur

12. je huiswerk 2 keer overschrijven met de hand

13. een verslag van je foute gedrag schrijven min. 5 pagina’s

14. blokrooster ( 07:45 melden, elke pauze binnen zitten, 17 uur vrij)

15. voor de klas staan en je fouten opbiechten en excuses aan de klas of een leerling aanbieden

16. priegelwerk doen zoals knoopjes tellen of gummetjes sorteren

17. wc schoonmaken

18. alle stoelen opstapelen eind van de week

19. op de gang staan (zonder foon en spullen)

20. iets maken , een kleiwerk of een tekening etc.

Dankjewel ! Maiskolfje X

1.100 regels (over)schrijven)

Vind ik wel kunnen. Niet leuk maar daar is het straf voor

Prima. Kan zelfs voor jezelf wel rust geven. Voor de klas iig wel. Dus dit kan best

Heel onprettig maar ik vind het wel kunnen. Ervan uitgaand dat iemand het er naar maakte. Ja hoor.

Pfff dat is echt lullig. Maarja echt tè is het dan weer niet. Kan dus wel wmb

5. een 1 krijgen

Ja kan. Is mij ook gebeurt na spiekbriefje ☺️ echt dom. Niet doen dus een 1. Hard maar kan wel vind ik. 

6. 100 strafsommen maken

Zelfde als bij  regels . Niet fijn maar kan wel.

7. 2 uur nakomen

Ja vind ik kunnen.  

Ja kan zeker. Denk dat je dan wel denkt van liever geen 2e keer haha. 

Mwah.....Dat vind ik heel vernederend. Hoewel ik het wel eens iemand in mijn klas zou gunnen zo'n rotjochie haha xd. Maar tenzij iemand echt er om vraagt ofzo, is het eig wel erg streng.  Maar oordeel jij maar @Tartan13  😉

Ja why not. Als je het er naar maakt prima.

11. zware oefeningen, straftraining in de sportzaal 1 lesuur.

Dit ligt er helemaal aan wat je gedaan hebt. Is niet fijn en wel wat hard. Maar het kan net denk ik.

Oei dat is streng. Ligt eraan hoeveel. 

Haha ja dat mag. Dan zal Ai het druk krijgen hihi .

Streng hoor dit. Maarja het kan..we gaan er immers van uit dat iemand het ernaar maakt.

15. voor de klas staan en je fouten opbiechten en excuses aan de klas of een leerling aanbieden

Ja zeker. Vind ik prima. Wees verantwoordelijk voor wat je doet ! 

Haha niet leuk maar ja hoor kan wel.

17. wc schoonmaken

Ja, prima. 

Ook goed. Mag zeker.

Ja, hoewel saai en loos  maar kan wel 

Haha ja dat zou ik zelf kiezen als ik mocht. Prima dit! 

Dankjewel ! Maiskolfje X graag gedaan meid!

Sjammetje xxxxx

Hoi ik wil later lerares worden. En ik las een paar dingen op het forum, en soms zie ik zelf ook wat op school, waarvan ik denk, is dat goed of niet goed? Vandaar deze vragen aan jullie.

Bedenk er voor het gemak bij dat iemand dan wel iets heeft gedaan wat min of meer bij de straf “past” . De vraag is, of je iets nog wel of niet vind kunnen. Zet er kort achter waarom en of je zelf ervaring hebt met dat wat er staat, of wel eens van gehoord?

1. 100 regels (over)schrijven)----Ik vind het wel kunnen, maar het is super vervelend. Om de leraar een klein beetje te irriteren maak ik expres heel veel spelfouten of schrijf ik in een onleesbare handschrift lol

2. in je eentje op de gang werken----Ik vind het ook wel kunnen. Lekker rustig toch? :D

3. vuil rapen/afval prikken op het plein----

4. rondjes hardlopen voor straf---- Mag ik alsjeblieft hardlopen? Zonder dat ik iets uitgespook heb?

5. een 1 krijgen---- Als het wel verband heeft met wat ik gedaan heb. Ik vind het niet kunnen als ik bijvoorbeeld meegedaan heb met een gevecht en daarom ik bij Nederlands een 1 krijg.

6. 100 strafsommen maken---- Is 100 niet een beetje overdreven? Ik vind 50 strafsommen al erg genoeg.

7. 2 uur nakomen----Ik zou het heel stom vinden, maar als het wel terecht is vind ik het kunnen.

8. ‘s morgens om 07:45 melden----Oehh. Ik woon 30 min van mijn middelbare school met de metro, dus eff uitrekenen hoe laat ik op moet staan....Ik heb een uur en een kwartier nodig om me klaar te maken....Ik woon 5min van de metrostation met de fiets....hm....Ok, Ik geef op. Ik pak een rekenmachine.....Ik moet ongeveer om 6:30 opstaan:| Ik zou het niet leuk vinden hoor! Maarja als de straf terecht is vind ik het ok:)

9. in de hoek staan (ogen naar de hoek, handen op je rug) Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik heb veel liever de hele week nablijven dan in een hoek staan:(

10. een paar lessen alleen apart zitten in de klas----Tja...Mijn Vriendinnen/Vrienden zijn heel nicee, maar ze kunnen wel een afleiding zijn, dus deze vind ik ook ok:)

11. zware oefeningen, straftraining in de sportzaal 1 lesuur---- Ik ben dol op gym/sport, dus zo erg zou het toch niet zijn?

12. je huiswerk 2 keer overschrijven met de hand----Irritant! Maar ik vind het wel kunnen

13. een verslag van je foute gedrag schrijven min. 5 pagina’s ---- 5 pagina's vind ik wel teveel eigenlijk

14. blokrooster ( 07:45 melden, elke pauze binnen zitten, 17 uur vrij)---- Zo streng! Ligt eraan wat degene gedaan heeft

15. voor de klas staan en je fouten opbiechten en excuses aan de klas of een leerling aanbieden---- K vind het wel ok hoor! Net als wat Sjammetje zei. Wees verantwoordelijk voor wat je doet!!!

16. priegelwerk doen zoals knoopjes tellen of gummetjes sorteren---- Oeii. Niet zo leuk vooral niet voor onhandige/ongeduldige mensen zoals ik:|

17. wc schoonmaken----Als ik de jongens wc niet hoef schoon te maken dan vind ik het ok:)

18. alle stoelen opstapelen eind van de week---- Ook een heel vervelende straf maar het valt wel mee als je het vergelijkt met de blokrooster:)

19. op de gang staan (zonder foon en spullen)---- Voor hoelang? Als ik de hele lesuur(45min) buiten moet staan zonder spullen vind ik het niet ok.

20. iets maken , een kleiwerk of een tekening etc.---- Nog nooit ervaring gehad, maar klinkt wel leuk idee:)

Dankjewel ! Maiskolfje X Graag gedaan! Ik weet nu al dat je een goeie juf wordtXD

Liefs xxx Banaantje <3

Hoiii! ik zet achter elke nummer wel welke ik wel of juist niet vind kunnen.

Ik zit in de 3de op het vwo na de zomervakantie trwns! Ik ben 14 jaar en heb op veel scholen gezeten en ik heb dus ook veel straffen gezien! (Niet meegemaakt want ik ben/was echt zo’n kind die altijd braaf is/was haha)

1. Vind ik echt niet kunnen. Is zo’n oude regel volgens mij ook hahah

2.  Vind ik eigenlijk wel relaxed hahah mag van mij wel

3. Is wel goed voor het milieu maar of het ook zo hygiënisch is…

4. is goed voor je lichaam maar vind ik wel een beetje onzin hahah

5. Nee maar dat vind ik echt altijd kinderachtig. Zeggen ze altijd maar vind ik onzin. Als je veel te laat bent met iets inleveren, oké, maar niet als je gewoon in de les niet luistert 

6.  Is wel een goede oefening haha nee maar als het van die simpele zijn ga je daar zo doorheen en vind ik het wel een goede hahah

7. Is echt zo’n straf van leraren die niets beters kunnen bedenken hahah, op zich kan het wel maar echt alleen als hij/zij zich heel slecht gedragen heeft

8. Het is een beetje hetzelfde als nummer 7 maar dan vind ik het eigenlijk een beetje onzin hahah.

9. Maar dat is kindermishandeling hahah is zo oud dat als leraren dat doen dat ze waarschijnlijk ontslagen worden

10.  Als het een soort privéles is dan ja hahah nee maar is op zich wel goed

11.  Dat is echt onzinnn vind ik niet kunnen

12.  2x vind ik wel kunnen

13. 13. Vind ik wel een goede hahah, maar eigenlijk moet er dan wel iets heel ergs zijn gebeurd. 

14. Blok rooster is zo verschrikkelijk eigenlijkk! Ik zou het echt verbieden als dat kon. Dus nee, deze vind ik dan ook niet kunnen

15.  Deze vind ik ook een goede haha, is straf maar op een leuke en leerzame manier. Als ze er maar geen misbruik van maken

16. Vind ik wel een goede, doen ze ook iets nuttigs dan in de hoek staan hahah

17. Vind ik niet kunnen, het zijn wel kinderen hè, geen bediende of schoonmakers 

18. Moet zo ie zo toch? Haha

19. Vind ik wel kunnen maar of dat ook echt nuttig is weet ik niet hahah 

20. Jaaa dat is wel leuk, op een creatieve manier straf hebben.   

ik hoop dat je hier iets aan hebt! 
    Xx

ik doe in zwarte letters middelbare school en in gekleurde letters basisschool

kan, alleen je leert er niet veel van gedragen

ik zie het nut er niet van in

kan ook nog wel, maar dan gaat iedereen lachen en dan gaat diegene stoer doen

op de basisschool kan dat ook nog wel

haha ja doen. ik vindt het vaak wel grappig dat te zien (ben niet gemeen hoor ik vindt het alleen karma)

ik denk dat je dat beter niet op een basisschool moet doen omdat je dan vaak ouders hebt die dan boos worden en dan moet je dat vaak na schooltijd doen want anders is het gemiste lesuren maar als je het na schooltijd doet dan wachten de ouders vaak en dan moet diegene tussen al die ouders en kinderen door lopen

nee dat moet je echt niet doen. bijvoorbeeld bij mensen met lichamelijke klachten kan het niet

gewoon precies hetzelfde

5. een 1 krijgen

niet voor slecht gedrag maar wel als je iets niet inlevert ofzo

denk niet dat dat werkt op een basisschool

6. 100 strafsommen maken

het zelfde als 1

hetzelfde

7. 2 uur nakomen

2 uur maar?

dan krijg je weer boze ouders

ja, kan wel heb ik ook zo vaak moeten doen ik had wel telkens geluk dat het voor mij meestal om 08:15 is

weer boze ouders

het zelfde als 2

kan wel maar niet te lang want dat kan ook psychische schade aanrichten

heb je niks aan

dat werkt gewoon niet

hetzelfde als 4

hetzelfde

kan prima

op de basisschool heb je vaak geen huiswerk

dat is goed

dat kan wel. op mijn basisschool hadden we oeps papieren ofzo. ik heb er 1 keer iemand heb laten invullen waarna hij werd geschorst ofzo. (hij schold mij en mijn moeder uit op de WC)

kan

zou ik niet doen op de basisschool

kan

dat kan ook psychische schade geven

knoopjes tellen?

zal vast wel kunnen

17. wc schoonmaken

ja kan wel of gewoon melden bij de conciërge

kan wel maar ik zou het niet gelijk doen

bedoel je dan op te tafels zetten? want dat kan wel

kan ook wel

kan prima

ja kan wel

dat is juist leuk voor de meesten

ik zou het niet doen omdat op beide scholen het waarschijnlijk niet als een straf wordt gezien

Hoi hoi !  Haha een onderwerp dat altijd weer aanspreekt 😉 ik zal er bij zetten of ik ervaring heb zoals je vraagt.   nou bij deze dan mijn antwoorden:

1. 100 regels (over)schrijven  (ervaring)

Ja dat kan,  echt saai en vervelend dus een straf .

2. in je eentje op de gang werken (ervaring)

Prima te doen, maar ook weer niet leuk omdat je afgezonderd bent, dus wel een straf en kan zeker,

3. vuil rapen/afval prikken op het plein(geen ervaring)

Ja hoor, echt een afgang en lekker dom. Voelt niet echt fijn zeg maar ;)

4. rondjes hardlopen voor straf(geen ervaring)

ja kan wel,  ligt eraan waar, bij ons om de school zou echt erg zijn ( ligt een woonwijk omheen) maar binnen, nouja moet dan maar, ik ren wel

5. een 1 krijgen(geen ervaring)

Ik ben het met de anderen eens. Als het te maken heeft met je werk niet doen ofzo, prima.

6. 100 strafsommen maken (gedeeltelijk ervaring)

Veel joh !  Ik heb er ooit eens 15 gemaakt dat vond ik al vervelend genoeg haha

7. 2 uur nakomen(geen ervaring)

Ja kan wel, het is vooral jammer van je tijd dus echt wel een straf

8. ‘s morgens om 07:45 melden (geen ervaring)

Ja net als @Banaantjeeee  zou ik dan ( ik moet fietsen) heel vroeg weg moeten. Als straf dus wel goed.

9. in de hoek staan (ogen naar de hoek, handen op je rug) (ervaring)

haha nou ik heb ervaring ( 2 x 10 minuten en 1 x een half uur) en dat is allemaal niet top en heel beschamend. Voor bijv 5 minuten zou ik het al meer dan genoeg hebben gevonden.  dat halve uur vergeet ik serieus nooit meer.  en ik vind het wel wat ouderwets. Liever niet meer dus ;) ps @Banaantjeeee eens !  ;)

10. een paar lessen alleen apart zitten in de klas (geen ervaring)

prima,  kan wel. Misschien trek je dan wel aandavht juist en werkt dat dus niet. Maar ligt ook aan waar je dan zit enzo.

11. zware oefeningen, straftraining in de sportzaal 1 lesuur (ervaring)

Pas gedaan, kan wel. Nietleuk maar na de tijd heb je wel een lekker afgetraind gevoel haha ;)

12. je huiswerk 2 keer overschrijven met de hand(geen ervaring)

dat is echt zo zinloos ! Maar misschien juist wel een goeie straf.  Ik zou daar echt van balen. Ligt ook aan hoeveel. Al je huiswerk of alleen van 1 vak….

13. een verslag van je foute gedrag schrijven min. 5 pagina’s(geen ervaring)

Prima, doe ik.  Als ik dan vind dat de docent ook fout zat verwerk ik dat erin. Ik zou trouwens wel eerlijk zijn over mezelf, niet duiken.

14. blokrooster ( 07:45 melden, elke pauze binnen zitten, 17 uur vrij) (geen ervaring)

Vreselijk lijkt me dat. Iemand moest dat bij ons een keer een week. Die jongen was vrijdag helemaal stuk.

15. voor de klas staan en je fouten opbiechten en excuses aan de klas of een leerling aanbieden.(geen ervaring)

Ja echt erg. Bijna net zo'n afgang als in de hoek. Maar dan wel met een functie. Als ik wist dat ik dit zou moeten als ik iets uithaal dan pas ik daar echt wel voor op. Maar ja dus, kan zeker.

16. priegelwerk doen zoals knoopjes tellen of gummetjes sorteren(gedeeltelijk ervaring, keer iets moeten repareren)

haha  is goed hoor,  niet echt leuk maar doe ik zeker.

17. wc schoonmaken(op kamp gedaan maar was dan weer geen straf dus geen ervaring)

ja kan, echt niet fijn dus goeie straf

18. alle stoelen opstapelen eind van de week (geen ervaring)

oh dat is geen probleem , doe ik. Is geen heel erge straf. Meer een standje.

19. op de gang staan (zonder foon en spullen) (ervaring)

ja heb ik een topic over 😊 omdat ik onterecht daar stond. . Maar als het terecht is, prima straf. Voelt lullig.

20. iets maken , een kleiwerk of een tekening etc. (geen ervaring)

Leuk leuk!  Lijkt me een goede straf want je moet toch tijd besteden maar je doet wel iets waar je nog wat aan kunt hebben. Ik vind dit goed bedacht !

Dankjewel ! Maiskolfje X

Graag gedaan Maiskolfje!  :)

Groetjes liefs Tartan X

1. 100 regels (over)schrijven) vind ik kunnen.

2. in je eentje op de gang werken vind ik kunnen, als jij de klas stoort.

3. vuil rapen/afval prikken op het plein vind ik kunnen.

4. rondjes hardlopen voor straf hangt er vanaf hoeveel een waarvoor.

5. een 1 krijgen vind ik kunnen.

6. 100 strafsommen maken vind ik kunnen.

7. 2 uur nakomen vind ik kunnen

8. ‘s morgens om 07:45 melden vind ik kunnen, maar ik zou wel 8:00 doen.

9. in de hoek staan (ogen naar de hoek, handen op je rug) nee, dat vind ik niet kunnen, dan zet je 1 persoon voor schut in een hele groep.

Dat hoeft nou ook weer niet, tenzij diegene hecht storend is.

Nee, je kan een kind niet zomaar fysiek uitgaan putten, tenzij het maar 5 push-ups zijn ofzo.

Kan.

Nou laten we zeggen 3 pagina's

Nee, dat vind ik echt erg.

Dat mag, hoeft niet.

Jaaaa dat is leuk!

17. wc schoonmaken

Ik vind het niet erg, dus ja.

Kan.

Nee.

Kan

Dankjewel ! Maiskolfje X

-OnlyMe

1. 100 regels (over)schrijven) Weleens gedaan, met een printer 🤣 Had de meester echt niet door!

2. in je eentje op de gang werken Zo vaak gedaan.

3. vuil rapen/afval prikken op het plein Ja daggg, ik maak het niet vies.

4. rondjes hardlopen voor straf Super leuk, zie het niet als straf.

5. een 1 krijgen Onzin, gaat te ver.

6. 100 strafsommen maken Met een rekenmachine? Wel leuk.

7. 2 uur nakomen Doe maar niet, moet een docent 2 uur me chagrijnige kop aanzien.

8. ‘s morgens om 07:45 melden Melden, doen alleen de helden.

9. in de hoek staan (ogen naar de hoek, handen op je rug) Is het een gevangenis ofzo?

10. een paar lessen alleen apart zitten in de klas Ja hoor, prima!

11. zware oefeningen, straftraining in de sportzaal 1 lesuur Ook leuk.

12. je huiswerk 2 keer overschrijven met de hand  Ehmmm, nee stom werk zeg.

13. een verslag van je foute gedrag schrijven min. 5 pagina’s Da vink leuk!

14. blokrooster ( 07:45 melden, elke pauze binnen zitten, 17 uur vrij) Nee!

15. voor de klas staan en je fouten opbiechten en excuses aan de klas of een leerling aanbieden Ja, zoek het uit. Zou het never nooit doen.

16. priegelwerk doen zoals knoopjes tellen of gummetjes sorteren Heb weleens gedaan. Prima als straf.

17. wc schoonmaken Nee, echt niet!

18. alle stoelen opstapelen eind van de week Is ook prima om te doen. 

19. op de gang staan (zonder foon en spullen) Als je ervan door kan gaan zonder problemen te krijgen…. Nee dus!

20. iets maken , een kleiwerk of een tekening etc. Da’s straf!

Dank jullie wel!  Leuk om zoveel meningen te lezen.  Wie nog meer? 😉

Ik😃

Ik ga er van uit dat het basisschool is

Ligt eraan wat hij heeft gedaan, meschien is 50 ook genoeg

Is een prima straf

Kan maar dit moet Dan wel buiten schooltijd want anders is dit geen straf op de basisschool maar gewoon leuk om te doen

Is ook gewoon leuk 

5. een 1 krijgen

Als iemand cheat ofzo is dit prima maar op basisschool zou ik meschien maar een paar punten er af halen, of meschien heeft de school hier regels over

6. 100 strafsommen maken

Zelfde als bij 1

7. 2 uur nakomen

Lichter aan wat de persoon doet, 2 uur is best lang en je moet hem wel aan het werk zetten of op z'n plek laten zitten

Ik denk dat ouders hier niet blij mee zijn als de persoon met de auto word gebracht

Nee is vernederend en nutteloos 

Gewoon tafels uit elkaar en stil zijn

Is leuk, maar weet niet of school dit goed vind

Sure

5 paginas is teveel, 1 voor en achterkant is al genoeg want wat moet je opschrijven? 

1 dag niet meer behalve als hij iets heel erg ergs doet

Ja is goede straf als het niet zoiets is van ik heb afgetrokken in de wc ofzo 

Is nutteloos dus weinig motivatie 

17. wc schoonmaken

Tenzij hij/zij hem heeft onder gepoept, geplast of gecumt ofzo zie ik hier geen rede  voor

Dat is niet echt een straf

Ja dat is een normale straf

Is geen straf

Groetjes, 

@Ann0 

Dankjewel @Ann0  het is trouwens even zo goed (eig vooral) voor de middelbare bedoeld haha, dat had ik er bij moeten zetten sorry.  

Maiskolfje X 

O oké maar dan wil ik wel zeggen dat je dan meestal de straf niet mag bepalen en die persoon naar de conciërge ofzo moet sturen waar ze straf krijgen. 

Hoi @Maiskolfje,

Ikke! Ik heb hem ingevuld!

dat kan, maar 100 is een beetje veel, doe dan 50

ligt eraan Hoelang, 15 min is oké maar een hele les is te veel

ja dat kan maar niet te lang

nee, vind ik niet kunnen, is oneerlijk voor degene die er slecht in is

5. een 1 krijgen

dat kan 

6. 100 strafsommen maken

nee dat niet

7. 2 uur nakomen

​​​​​​een uurtje is goed, 2 uur niet

​​​dat kan 

nee vind ik niet kunnen 

nee, 1 les is prima, meer niet

nee, is echt erg, hooguit 10 minuten!

2x is te veel, 1x overschrijven is goed

Veel te veel! 1 a 2 volle pagina(s) is/zijn goed

ja dat mag

nee, is niet goed 

neee

17. wc schoonmaken

ja maar wel als je een jongen bent wel de jongens wc en als meisje de meisjes wc

​​​​​​ja vind ik kunnen 

kwartiertje is goed, langer niet 

nee, als je daar niet goed in bent is het oneerlijk 

Dankjewel ! Maiskolfje X graag gedaan!

Groetjes, @Monkeyboy69

1. 100 regels (over)schrijven) Echt kinderachtig maar kan wel.  

2. in je eentje op de gang werkenJa

3. vuil rapen/afval prikken op het plein Corvee is op mijn school wel een straf die wordt gegeven

4. rondjes hardlopen voor straf Op school? Nee. Tijdens sporten ja. Ik geef hem ook wel eens als mijn team zit te klooien.

5. een 1 krijgen Bij afkijken of niet inleveren wel anders niet. 

6. 100 strafsommen maken Lijkt me wat veel

7. 2 uur nakomen Ja

8. ‘s morgens om 07:45 melden Ja

9. in de hoek staan (ogen naar de hoek, handen op je rug) nee, ik zou dit ook weigeren

10. een paar lessen alleen apart zitten in de klas ja

11. zware oefeningen, straftraining in de sportzaal 1 lesuur nee

mwa beetje onzin 

Nee

14. blokrooster ( 07:45 melden, elke pauze binnen zitten, 17 uur vrij) nee

15. voor de klas staan en je fouten opbiechten en excuses aan de klas of een leerling aanbieden nee dit zou ik ook echt weigeren. Ik wil best 1 op 1 excusus aanbieden maar zeker niet voor de klas

16. priegelwerk doen zoals knoopjes tellen of gummetjes sorteren ja

17. wc schoonmaken nee

18. alle stoelen opstapelen eind van de week ja

19. op de gang staan (zonder foon en spullen) nee

nee ik ben geen 8 meer​​​​

Dankjewel ! Maiskolfje X

Ik ben eigenijk sowieso tegen straffen.  Maar goed bij deze. 

Hoi, dank jullie wel voor het invullen! Leuk om te zien hoe verschillend  jullie er over denken.

Ik vul zelf ook even in, en ik ga er dus van uit dat iemand het wel ‘verdient’

Kan heel goed, is heel saai en nutteloos, maar dat is straf

Ja heel goed, kan ook wel rust geven ook aan de leerling zelf

ja heel vernederend, maat kan wel. Als hij het er naar maakt is dit een goede les

Zelfde als Mimo, als het met sport/ gym te maken heeft kan het wel

5. een 1 krijgen

Ik ben het met de rest eens, als het met je werk te doen heeft kan dit

6. 100 strafsommen maken

Beetje te veel, sommen zijn meer werk dan regels dus ik zou maximaal de helft geven . Niet snel want dit is wel echt rotwerk.

7. 2 uur nakomen

Ja dat kan, zou ik wel geven als iemand vaak te laat komt of lessen verstoort

Ja kan, als je te laat komt ofzo

Eerst vond ik het nog wel kunnen , paar minuutjes. Misschien op de basisschool kan het, voor heel even. Maar op de middelbare niet denk ik. Ik las de verhalen van @Tartan13  die dit zelf een paar keer moest, en de vriendjes van @Sjammetje  en @Ellen las ik ook over, en ik zag daar wel dat die jongens dat echt heel erg vonden en zich vernederd voelden en een straf moet je niet afbreken maar iets leren. Ik zou deze straf dus niet geven denk ik. (of misschien zoals Sjammetje zegt als iemand echt heel heel vervelend doet maar toch)

Ja hoor kan best, zou ik wel geven. Als iemand constant zit te kletsen of giechelen ofzo

Net als 4. En niet te lang. Ook dit leerde ik van Tartan13 die dat veel te lang moest voor een kleine fout, ik snap zo'n lerares dan niet.

Nah, ik denk 1 keer is al vervelend genoeg.

Ja dat kan , maar ik ben het met sommigen eens dat 3 ook meer dan genoeg is.

Zwaar ! Dan moet iemand wel echt iets ergs hebben gedaan maar daar van uitgaand, ja dan kan dit wel.Max 2 dagen want dan ben je wel verslagen of hoe zeg je dat ook weer.

Zou ik alleen geven als hij dan ook de hele klas iets heeft gedaan. En anders 1 op 1 .

Zeker !

17. wc schoonmaken

Eens met de anderen. Zou ik niet gauw geven

Prima, niks mis mee, kan.

Kan ook, heb ik geen moeite mee om te geven denk ik.

Dat weet ik niet want dat kan ook leuk zijn. Misschien als de situatie er naar is. Bijv zoals Tartan op die alarmbel drukte ( zie blooper topic) dan niet hem zwaar straffen met straftraining maar met een grappig klusje. Dan laat je zien dat het op zich grappig is wat hij deed maar eig niet mocht. Dus ook een straf met een knipoog.

Het lijkt me niet zo simpel om lerares te zijn als ik hier zo over  na denk XD

Maiskolfje X

@Monkeyboy69  je hebt gelijk over de straf sport. Maar als iemand dat niet kan zou ik de straf ook niet geven. Dus klopt wat je zegt hoor! 

@Banaantjeeee  met jou eens over de hoek, zie mijn comment :) 

@Tartan13  dankje voor je openheid weer !

Liefs Maiskolfje X

Is zeker zo @Maiskolfje . Eens hoor. En ja @Banaantjeeee  ik zou, zeker als meisje, ook liever de week nablijven dan de hoek haha XD. Maar, stiekem vond ik het wel heel cute mijn vriendje in de hoek te blozen en z'n handjes op de rug  😇. Maar het is indd niet een leerzaam zinvol iets. 

Sjammetje xxxx

Hey @Maiskolfje   ik zet er in kleur ff bij of ik voor of tegen ben :)

1. 100 regels (over)schrijven) Voor  ja hoor , lekker vervelend , doe maar

2. in je eentje op de gang werken. Voor Ja leuk, vind ik juist heel relaxed is voor mij geen straf

3. vuil rapen/afval prikken op het plein. En dan als iedereen er is zeker. Voor Omg, erg! 1 van de weinige straffen waardoor ik me beter gedraag om deze niet te krijgen haha

4. rondjes hardlopen voor straf. Voor.Ja mag wel, ik ren wel, maar ook hier: kijkt iedereen naar je ? want dan wordt het awkward

5. een 1 krijgen.Voor. Ik ben het eens met de anderen , moet wel zijn voor werk verprutsen of niet maken ofzo of spieken

6. 100 strafsommen maken. Voor. omg vreselijk,  maar mag wel. Je ging er van uit dat iemand ook iets deed om dit dus te verdienen. Ja dan mag het. lekker erg, ik zou ook hierdoor wel oppassen denk ik

7. 2 uur nakomen. Voor. ja mag wel. Ik ga wel dutten of fantaseren in m'n hoofd.

8. ‘s morgens om 07:45 melden. Voor. Ja kan zeker wel. 

9. in de hoek staan (ogen naar de hoek, handen op je rug). Tegen.  Nou, 2 dingen hier over. Ik las het van Tartan13 en ik heb in Canada een keer een jongen in de hoek gezien en eerlijk? Ik lag dubbel! sorry Tartan, niet dat ik het je gun ofzo dat niet 🤗 Maar het ziet er zó cute en  braaf uit! Maar on the other hand, ik vind het een zwakke zet van een lerares om je er zo uit te pikken en je te kijk te zetten. Even een jongen vernederen om je macht te showen, nee. Zeker als je je dan inbeeld dat je het zelf bent, omg. Voor diegene zelf is het echt heel downgrading. Ook dat las ik hoor Tartan!  Dus aan 1 kant supergrappig, andere kant dom, Niet doen dus. Dan kun je beter een werkstraf geven, of op de gang of strafwerk ofzo. En er uit sturen als iemand het er naar maakt.

10. een paar lessen alleen apart zitten in de klas. Voor. Ja hoor, ik zou me wel lullig voelen maar dat zou ik dan dus verdiend hebben

11. zware oefeningen, straftraining in de sportzaal 1 lesuur. Voor.Ja kan wel, maar eens met @ikweethetnietmeer2009  als je dit niet aankunt, something different please.

12. je huiswerk 2 keer overschrijven met de hand.Tegen. Nee dat is echt nutteloos. Ligt ook aan hoeveel.

13. een verslag van je foute gedrag schrijven min. 5 pagina’s.Voor. ja kan, maar dan ben ik na 2 pagina's wel klaar, dan zet ik er van die computertaal in haha Xd

14. blokrooster ( 07:45 melden, elke pauze binnen zitten, 17 uur vrij).Voor. Terrible! dat is echt erg. Maar goed als iemand het er naar maakt laat hem maar komen dan.

15. voor de klas staan en je fouten opbiechten en excuses aan de klas of een leerling aanbieden. Twijfel. Verschrikkelijk! Nee dat doe ik niet.  1 op 1 wel. Maarja als je je hele klas hebt genaaid, dan misschien wel. Ik zou me echt dagen en dagen slecht voelen als ik dit moest. Dit is categorie in de hoek staan. Horrible.

16. Voor. priegelwerk doen zoals knoopjes tellen of gummetjes sorteren.Ja hoor daar word ik juist heel relaxed van

17. wc schoonmaken. Voor. Hahaha  is goed. Moet ik thuis ook wel gewoon als karweitje. No problem. Gewoon dikke huishoud handschoenen, wc gel en 2 lapjes en een borstel. Nee kan wel.

18. alle stoelen opstapelen eind van de week. Voor. Oh dat is prima, geen punt, doe ik

19. op de gang staan (zonder foon en spullen).Voor. Ja hoor, dat vind ik een normale straf. Je voelt je wel even lulloig maar dat is goed. Ga maar even je vervelen en denk maar na. Bij mij hielp dat wel. Vooral awkward als je weer terug komt en iedereen kijkt naar je

20. iets maken , een kleiwerk of een tekening etc. Twijfel. Haha dat doe ik voor de lol, mag wel. Is dat echt een straf ?

Nice list @Maiskolfje  ! Well done !

@Lide Anna  dit is er ook 1 voor jou denk ik :)

PS ik heb in Canada gewoond en net over de grens was in de US een school (soort middelbare) met hele suffe uniformen voor de students met grijze korte broeken en rokjes en daar liepen gewapende security guards met handboeien en konden de leerlingen echt arrested worden. En er stonden een stel open cellen in de hall van die school, Zat af en toe iemand in (meestal jongens) die brutaal was geweest of gespijbeld hadden of gevochten. En ze werden zo in de klas opgehaald door die lui en geboeid  door de hele school gelopen voordat ze in die cel (kooi) moesten, echt zo over the top.  Dat gaat dus echt veel te ver! Is echt waar, is ook op youtube wel te zien. Ik was echt blij dat ik in Canada leefde haha. Was echt veel relaxter! En hier in NL ook, dan zijn we hier echt beter af hoor. Vertel ik ook vaak als mensen klagen. Nouja dat wou ik nog even kwijt haha forgive me!

Hey Maiskolfje, het gaat er dus om wat ik ervan vind en of ik het zelf heb gehad? En dan ga je ervan uit dat iemand het er naar maakt. Komt ie ! ( ik vul dus in ook van voordat ik veranderde en dus nog een vervelende jongen was)

Ja moet kunnen. Heel vervelend dus goed. Ik heb zelf een keer 50 gehad.

Ja hoor moet kunnen. Heb ik zelf ook gehad

Ook goed, heel beschamend. Moet kunnen. Niet gehad.

haha ja kan, heb ik niet gehad.

5. een 1 krijgen

Moet kunnen als je spiekt of je werk verknald met opzet. Ik heb wel een keer een 1 gehad.

6. 100 strafsommen maken

Wel veel want dat is veel werk. Maar oké als je echt het verdiend moet het kunnen. Zelf een keer 20 sommen gehad voor straf. Dat was al veel

7. 2 uur nakomen

Zeker goed, heel saai, vervelend. Dus goede straf. Ik heb wel eens een uur gehad.

Ja goed, dat zal dan als je te laat bent ? IK heb dit niet gehad.

Ik vind dit zeker kunnen. Ik wijk een beetje af van de anderen 😊(sorry). Als je zo nodig in de belangstelling wilt, dan krijg je belangstelling. Ik heb dit dus zelf soort van ook gehad op de gang en het was een life changer! Haha ja @Banaantjeeee  je hebt wel een punt, ik zou ook liever een week na zijn gekomen. Jou zou ik dit ook niet gunnen hoor! En trouwens @Tartan13  ook niet die dat ook moest.   Maar in mijn geval had ik van nakomen niks geleerd en nu wel 🙂 (maar dat geld voor mij hoor). Trouwens deze straf krijg je ook niet zomaar denk ik 😉.

Ja goed hoor. Kan je helpen om weer rustig te worden en na te denken. Ik heb dit ook gehad.

Nouuu, dat weet ik niet. Een heel uur is wel lang. Misschien 10 minuutjes wat @Tartan13 zei bij zijn karate, die straf training, daar was hij al genoeg van onder de indruk.

Moet kunnen, maar is wel zwaar hoor. Wat zou je gedaan moeten hebben om dit te krijgen?

Moet kunnen,  ik heb dit ook gehad maar dan vrijwillig en geen 5 haha ;)

Is goed, niet leuk, maar als je iets gedaan hebt dat echt niet kan dan kan dit zeker wel. Ik zou het niet te lang doen want  ik denk dat je na 2 dagen je lesje wel hebt geleerd.

Ja hoor is goed, ik wijk weer ietsje af van sommigen hihi, maar dit kan je echt 'resetten’ vooral omdat je je dan vreselijk schaamt net als in de hoek en dan wil je dit nooit weer, dus kijk je wel uit.

haha goed hoor, al zou ik me na een uur ofzo wel gaan vervelen ( dat is dan weer straf dus goed)

17. wc schoonmaken

Ja moet zeker kunnen. Zelf niet gehad.

Ja hoor doe ik zo al wel.

Nou,  je hebt mijn topic gezien 😊, ik stond toen op de gang/in de hoek.  ik ben voor, moet zeker kunnen. Dus inderdaad zelf ook gehad.

Aahw dat is een lieve straf, de juf die dat geeft zou ik al niet  eens voor de grap kunnen plagen laat staan vervelend zijn. Ik zou dan heel erg mijn best doen. Nee dit heb ik niet gehad.

Pff nu ik je lijst zo invul denk ik weer dat ik heel blij ben dat ik het nu anders doe. :)

Dankjewel ! Maiskolfje X Graag gedaan hoor !

Handjes en kus, Tover

Hoi ik wil later lerares worden. En ik las een paar dingen op het forum, en soms zie ik zelf ook wat op school, waarvan ik denk, is dat goed of niet goed? Vandaar deze 

Haii, oké ik ga uit van dat iemand terecht gestraft gaat worden.

Zeker, dit kan. 

Vind ik niet erg, is niet per se een straf 

Ja hoor, niet leuk maar kan

Dat lijkt me niet leuk maar kan

5. een 1 krijgen

Ja net als veel anderen zeggen als het gepast is voor spieken of voorzeggen kan het

6. 100 strafsommen maken

Erg veel!  De helft is genoeg 

7. 2 uur nakomen

Kan zeker.

Kan ook. 

Als iemand een ander pest, lastig valt of echt klierig doet mag hij van mij zeker in de hoek. In andere gevallen een andere straf.

Ja kan, is wel veel perhaps 

Als iemand het er echt naar gemaakt heeft ja.

Oef dat is veel. 1 keer is ook al behoorlijk.

Prima.

Ja prima als het verdient is

Ja zeker. Eens met@Banaantjeeee 

Leuk! Is wel te doen. Ligt aan hoeveel

17. wc schoonmaken

Ook hier geldt als het verdient is wel 

Prima straf

Ook een prima straf. Niet langer dan een kwartier denk ik

Dat is juist leuk zou ik ook zeggen haha. 

Dankjewel ! Maiskolfje X

Graag gedaan, lieve groetjes Sjardy, 14

Vind ik kunnen. Ik moet zelf wel eens een alinea heel vaak overschrijven 

Prima, vond het zelf niet zo erg

Prima straf vind km

Heb ik zelf nooit moeten doen zie het ook niet echt als straf

5. een 1 krijgen

Kan wel grote gevolgen hebben. Heb zelf nooit een 1 gekregen gelukkig 

6. 100 strafsommen maken

Best veel maar zou kunnen. Ik krijg meestal gewoon strafwerk ( overschrijven of strafregels)

7. 2 uur nakomen

Prima straf hangt er vanaf wat je gedaan hebt. Moet zelf ook wel eens 2 uur nablijven als ik na 1 uur nablijven nog steeds doorga met praten

Moet kunnen als je bijvoorbeeld te laat bent gekomen

Vind ik kunnen. Moet ik soms ook wel en is echt irritant

Prima

Neee vind ik wat raar

Zou kunnen geen ervaring mee

5 paginas is veel. Ik moet meestal een alinea over mijn gedraag aantal keer overschrijven 

Echt verschrikkelijk, is alleen nodig bij ernstige zaken. 

Neee dit is wat kinderachtig

Meer iets voor de basisschool

17. wc schoonmaken

Jakkes hoef ik nooit, zou ik niet accepteren

Iets voor de basisschool

Prima straf

Iets voor de basisschool 

Eejj Maiskolfje! 

Haha deze moet ik ofcourse invulling doen!! Bam! 😉dus wat ik vind of kan of niet!? En dus dat iemand iets deed wat dan bij past ga ik uit. 

Ja kan zekers! 

Ja hoor 

Ja karma voor sommige! 😈

Hahaha! Kan ook. Love to see it! 😍( Als verdient is!) 

5. een 1 krijgen

Ligt aan waarvoor zoals andere zeggen. Maar ja kan zeker.

6. 100 strafsommen maken

That 's a lot! Pfffff.  Moet iemand wel echt een as****" zijn.

7. 2 uur nakomen

Fine, kan zeker 

Ook  kan zeker

@Tover01  leerde zo zijn  grote les dus ja kan! Voor some nep stoere lastig jongens, ja graag! 😍😍 Ken er wel een paar hihi. Not you hoor @Tartan14 ! For jou het was te zwaar gestraft vind ik😘

Kan goed. Helpt wel i think. 

😍🥰 Sorry , love this. Ja kan ook. Als verdient is.

Kan maar why? Om niet maken van je huiswerk? Dan ja kan. 

Minder mag ook. Maar kan.

Ja kan .  Lekker boring! Waste of time. 

Helemaal mooi, lekker puh.  Mijn crush moest dit ook keer en 🥵 zag zo uit! 🤣 He deserved it btw. 

Hahaha!  Ik zie jongens al met van die mini kleine knoopjes flutten 😂 maar ja kan. Mooi. 

17. wc schoonmaken

Ja kan. 

Dat is een lichte lieve straf.

Ja goed! Niet leuk en shaming dus kan.

Hihi dat wil ik zelf ook nog wel doen! 

Leuke lijst!  @Sjardy  er staat geen op knieën bij haha like op jouw school! 😉

Doby X 

Hoi @Dobymeis13  haha dankjewel!  Groetjes liefs Tartan X 

Hey lieve @Maiskolfje ,

Wil je eig nog steeds lerares worden? :)

Ik doe net zoals@ikweethetnietmeer2009 voorgezet onderwijs dikgedrukt en basisschool gekleurd want ik denk dat er wel verschil zit tussen middelbare en basisschool.

Dit moet kunnen, het is vervelend maar ook weer niet dat je er uren mee bezig ben.

Ik denk het niet, want op de basisschool schrijven de meesten niet zo snel dus die zijn er veel te lang mee bezig, dan is het gewoon een mentale marteling.

Nee, mijn ervaring is als je op de gang wordt gezet dat je dan alleen maar gaat kloten, het is meer een soort beloning juist.

Ja, dit is perfect: je kan rustig werken maar je kan niet met anderen praten. Op de basisschool hebben kinderen ook veel meer motivatie om te werken dus daarom is het dan juist heel goed.

Ja, je schaamt je dus het is goed als straf en je doet iets goeds voor de school: ervoor zorgen dat de congiërge minder werk heeft.

Hetzelfde, alleen is het niet een schaamte maar baal je dat je niet pauze mag houden.

Nee, gewoon nee. Of je bent er blij mee want je hebt en extra training, of het is 1 grote marteling.

Voor de basisschool precies hetzelfde.

5. een 1 krijgen

Dit is geen straf, het is gewoon een cijfer krijgen.

6. 100 strafsommen maken

Ja dit is een goede straf, je leert ervan en het is vervelend.

Voor de basisschool hetzelfde, alleen zou ik dan iets minder sommen doen, op de basisschool schrijven kinderen nog niet zo snel dus dan is de straf TE erg.

7. 2 uur nakomen

Dit is een goede straf want het is gewoon een tijdverspilling, niemand vind dat leuk. Alleen zou ik afhankelijk van wat de student heeft gedaan (of juist niet heeft gedaan) veranderen hoelang diegene moet nakomen.

Voor basisschool is het beter om 10 minuutjes na schooltijd gewoon een gesprek met de leraar te hebben om afspraken te maken.

Goed voor als iemand te laat is, ik zou dan doen als je 1 keer te laat ben gewoon alleen volgende dag melden en als het vaker gebeurd dan ook corvee tot de les begint.

Dit is niet eens een straf, op de basisschool kennen kinderen het woord uitslapen niet, die zijn toch wel om 6 uur/half 7 wakker en vinden dat prima.

Alleen als diegene het ECHT verdiend.

Nee, dit is te traumatisch voor een kind

Dit is een hele goede straf, als iemand de les maar blijft verstoren bijvoorbeeld.

Precies hetzelfde als met die rondjes hardlopen.

Voor de basisschool precies hetzelfde

Het is zo onnodig maar zo’n goede straf daardoor, als iemand meerdere keren hun huiswerk niet heeft gemaakt bijvoorbeeld.

Dit is niet zo erg, op de basisschool heb je zo dusdanig weinig huiswerk dat dit totaal geen straf is.

Ja dit is gewoon perfect, alleen met AI is het een minder goede straf.

Een beetje veel, misschien eerder 3 pagina’s ofzo, ligt eraan wat je hebt gedaan.

Ja dit is een hele goede straf, want het is gewoon zo’n tijdverspilling dat je er wel van moet leren.

Ook weer een beetje veel, dan eerder de hele week in de pauzes binnen zitten.

Nee, dit is gewoon TE vernederend (ik zou ook gewoon niet mijn fouten opbiechten maar alle slechte dingen over die docent bedenken en die opnoemen, dan heb ik de hele klas mee en wordt ik er misschien uitgestuurd maar dan heb ik wel respect van de klas)

Voor de basisschool is dit juist perfect, op 1 of andere manier niet zo heel erg vernederend voor jonge kinderen.

Vindt je het heel erg als ik het hierbij laat? Ik ben al 3 kwartier bezig met deze vragenlijst, je weet nu denk ik ook wel wat mijn meningen zijn :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

-Ikweetgeennaam321

Reageer