Skip to main content
Vraag

Wat nu, opnieuw vrienden maken op nieuwe school

• September 2, 2025
  • 4 reacties
  • 62 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Heyy, ik heb gisteren mijn eerste schooldag gehad op het MBO en ik moest natuurlijk zoals sommigen mensen opnieuw weer vrienden maken.  En ik had gisteren geprobeerd op bij een groepje in onze klas aan te sluiten en dat ging goed. In het begin dan… want ik wou graag met hun willen zitten in de pauze en praten over van alles en nog wat. Maar ik had hun een beetje op afstand gehouden omdat ik het gevoel had dat ik in de klas niet bij hun kon zitten. Want het groepje bestaat uit 4 en er zijn drie rijen met twee tafels. Dus ik kon daar niet zitten omdat hun al hadden afgesproken om bij elkaar te zitten. En in de pauze was ik steeds op zoek naar hun en kon ze niet vinden in de aula en op het schoolplein. Maar vandaag had ik mijn moed bij elkaar verzameld en wou ik goedemorgen zeggen en met hun praten. Maar ik was bezig met mijn kluisje en een andere meisje in noem haar effe Liz, die was op zoek naar haar kluisje en kon het niet vinden ik heb haar geholpen en zag de meiden richting de kluisjes lopen, maar ik ging wachten op Liz waardoor ik met haar ben gaan lopen. Was niet gepland was zij zit ook bij mij in de klas. Maar 2 van de 4 meiden een daarvan ken ik van de basisschool (helaas) en  ik noem hun Fleur en Sterre,  dus ik  wacht bij het lokaal komen Fleur en Sterre langs me lopen en zegt Fleur hou je mond en Sterre zei ik wou wat zeggen maar laat maar. Ik schrok daarvan en heb geen goedemorgen kunnen zeggen omdat zij mij voor waren en ik weet niet of het voor Liz bedoeld was of voor mij. En mijn vraag is moet ik hun  alle 4 een derde kans geven of niet. 
Groetjes F.  
(Sorry voor het lange verhaal) 

4 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 3, 2025

Tja dat ligt een beetje aan hoe je jezelf er bij voelt. Denk je dat ze nog een 3rde kans verdienen?

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • September 13, 2025

Heyy, ik dacht ik geef even update dus bij deze:) 

In het begin ging het goed en ik ben toen met ze om gegaan. Maar vorig week had een van die meiden mij in een groepsapp gezet en dat was goed gegaan tot dan ze me onverwacht op een vrijdag mij uit de groepsapp hadden gegooid op Snapchat. En ik had toen gevraagd aan een van hun ging het per ongeluk of was het een foutje dat was. Dat was niet zo want ze dat de groepsapp ‘’verwijderd’’ Wat ik geloofde maar ik vertrouwde het niet en ze zij dat er geen nieuwe meer is dat had ik ook nog nagevraagd. Ik  kwam er achter toen ik met hun in de klas zat naast hun dat de groepsapp nog bestond ik was wel boos maar heb niets tegen hun gezegd. En  later heb ik hun gevraagd aan hun of de groepsapp bestond.  Dit heb ik aan 2 meiden gevraagd die in de groepsapp zitten de ene was eerlijk over de app dat die nog bestond maar ze loog over het feit dat ik een klasgenoot had gepest. Wat niet waar is en de ander zei hetzelfde en ik was toen zo boos maar ik heb het gelaten. En ik praat niet meer met hun en ze doen alsof er niets gebeurd is, en dat vond ik raar maar oké dacht ik en ik doe ook alsof er niets gebeurt .

En is conclusie ze wouden mij er niet bij hebben bij het groepje dus ze wisten niet hoe ze het moesten zeggen en hebben dingen verzonnen die niet waar zijn en er voor gezorgd dat ik niet meer met hun bemoei.  En achteraf ben ik blij dat ik niet meer met hun omga want ze doen gemeen en zijn hypocriete mensen en leugenaars!! Dat past niet in mijn leven en zeker niet als vriendinnen wel jammer dit met hun in de klas voor 1,5 jaar best jammer maar ik probeer het beste er van te maken.  En een van die meiden wou stoer doen en zei toen ik naar het lokaal wou lopen in de ochtend, ze waren met z’n tweeën en een van hun heb ik mee op de basisschool meegezeten. ‘Wij kennen haar niet’’. En ik liep door zonder te kijken en te reageren. En dat ander meisje is een echte meeloper en stond er wel bij maar zei niets. Best laf maar zo zijn sommige mensen nou eenmaal… dit was trouwens het enige wat gezegd is tot nu toe heb ze nog wel op Snapchat maar ik ga ze nog niet verwijderen want anders heb ik het weer gedaan. Groetjes F<3

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 14, 2025

Het klinkt alsof je helemaal hebt doorzien dat ze gemeen deden en leugens verzonnen om jou buiten te sluiten. Het is superfijn dat je nu beseft dat het beter is dat jij niet met zulke mensen omgaat, ook al blijft het jammer dat je ze nog in de klas ziet.

Je reageerde heel slim door niet boos te worden en door te lopen, dat laat zien dat jij jezelf respecteert en je niet door hun gedrag laat beïnvloeden. Het is helemaal oké dat je ze nog niet van Snapchat hebt verwijderd; dat kun je rustig doen als jij er klaar voor bent.

Belangrijkste: blijf focussen op mensen die je wél goed doen voelen en respecteren. De meiden die leugens verspreiden en je buitensluiten zijn geen echte vrienden, en jij verdient echt vrienden die eerlijk en lief zijn. 💖

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 12, 2025

Wat naar , voor je dat je dit heb meegemakkt.