Skip to main content
Vraag

Waarom zoveel interesse in Aziatische landen/cultuur/talen?

• 21 februari 2025
  • 5 reacties
  • 64 Bekeken

4x4_campervehicle
Forum|alt.badge.img

hoi,

ik kom waanzinnig veel mensen tegen die fan zijn van k-pop en naar Korea/Japan wille, ikkwam er zelfs een tegen die koreaans wilde leren en in seoul korea wilde wonen; ze wilde niks weten van Roemenië, vond dat alleen maar een "boring and unitresting country".

Waarom willen zoveel mensen dit? waarom gaat er zo veel interesse naar landen die volledig uit ons europese cultuur gaan? ik heb helemaal geen enkele interesse in aziatische landen/cultuur/talen, eigenlijk alleen maar in Roemeens/Moldavische.

P.S De Kindertelefoon, zouden jullie aub iets aan die negens-op-slaande tags kunnen doen? ze irriteren me nogal!

5 reacties

Charlotte2024
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 35 reacties
  • 22 februari 2025

Hai,

Ik denk doordat Aziatische culturen veel meer verschillen heeft met Westerse culturen dan Westerse culturen onderling. Veel mensen zijn nieuwgierig naar wat anders of nieuw is, dus dat kan hun motivatie zijn voor hun interesse naar verre Aziatische landen.

Zelf heb ik vrienden die in Azië wonen, en zij waren  juist geïnteresseerd in Europese landen, voornamelijk Engeland, maar ook Nederland sinds ik hier woon.

Haud machina ego sum
Forum|alt.badge.img+1

Precies omdat Aziatische culturen heel anders zijn dan westerse culturen en net zo ontwikkeld zijn. (Ook omdat Japen anime heeft uitgevonden) Daarom vinden mensen Romeinse cultuur ook leuk.

De echte vraag is waarom heb jij zo veel interesse in Roemeense en Moldavische cultuur?

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4174 reacties
  • 22 februari 2025

Precies omdat het zo anders is, is het interessant voor heel veel mensen.  De grote invloed van muziek, films en series uit de landen (vooral uit Zuid-Korea) speelt ook mee.  Van Oost-Europese landen zien we hier gewoon nauwelijks iets dus is het ook minder populair.  Verder heeft ieder z’n eigen interesses. Zoals jij niks hebt met Aziatische culturen hebben anderen dat weer met Roemenië/Moldavië/vul maar een land in.

Zelf vind ik heel veel culturen interessant. Me focussen op 1 land/cultuur vind ik een beetje saai.

Robbin_
Forum|alt.badge.img+1
  • Community Manager
  • 29 reacties
  • 24 februari 2025

Hi ​@4x4_campervehicle , 

Vervelend dat je je irriteert aan de tags! Zou je willen uitleggen in dit topic wat er zo irritant aan is? Dan kunnen we even kijken wat er wel en niet mogelijk is. 

Groetjes,

Robbin (De Kindertelefoon)

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 195 reacties
  • 10 maart 2025

Omdat iedereen iets anders leuk vindt? Wees maar blij anders eten we allemaal hetzelfde, houden we allemaal van voetbal en van dezelfde club, zelfde strand, zelfde kleding…

Ik vind Kpop ook niks maar anderen vinden mijn muziek weer kut dus ja

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen