Waarom haten mensen school?

  • 18 February 2019
  • 8 reacties
  • 1520 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal, ik ben eigenlijk best wel benieuwd waarom zo veel mensen school echt haten...? Zelf vind ik het best wel leuk om naar school te gaan, soms heb ik er niet al te veel zin in (vooral op de maandag ochten) maar als ik er eenmaal ben vind ik het bijna altijd wel leuk, je ziet je vrienden weer kan lachen en bent bezig. Ik kan begrijpen dat je sommige vakken echt niet leuk vind maar dat is waarschijnlijk de minderheid van je dag. Soms blijf ik nog gewoon op school rond hangen omdat ik geen zin heb om naar huis te gaan.

Ik ben nu dus best benieuwd naar de redenen waarom jullie school niet leuk vinden? En wat jullie nou doen op school (behalve leren).

8 reacties

hoi

Hey allemaal, ik ben eigenlijk best wel benieuwd waarom zo veel mensen school echt haten...?

ik haat school niet. heb er alleen geen zin in om naar school te gaan. omdat je stil moet zitten vind ik het persoonlijk daarom meer vervelend dan haat. ik vind het altijd wel gezellig. maar ik vind het niet fijn dat die docenten me zo in de gaten houden...

Zelf vind ik het best wel leuk om naar school te gaan, soms heb ik er niet al te veel zin in (vooral op de maandag ochten) maar als ik er eenmaal ben vind ik het bijna altijd wel leuk,

dat heb ik ook behalve als ik weet dat ik een gesprek op school heb dan blijf ik toch het liefst thuis 😂

je ziet je vrienden weer kan lachen en bent bezig. Ik kan begrijpen dat je sommige vakken echt niet leuk vind maar dat is waarschijnlijk de minderheid van je dag. Soms blijf ik nog gewoon op school rond hangen omdat ik geen zin heb om naar huis te gaan.

ik zou soms ook willen blijven hangen maar dat mag op mijn school niet. dus dan hang ik altijd op station

Ik ben nu dus best benieuwd naar de redenen waarom jullie school niet leuk vinden? En wat jullie nou doen op school (behalve leren).

zo als ik al zij. ik woord op school in de gaten gehouden, met heel veel. en dat is gewoon vervelend. ik doe vrij weinig in pauze. tegen een verwarming aan zitten en met elkaar appen in een groeps app met de gene die om me heen zitten zodat niet iedereen met het gesprek mee kan luisteren.

ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes
bella
Hi Alfred P

School brengt voor veel leerlingen stress mee. Je krijgt taken, moet leren voor toetsen, moet nu en dan een presentatie geven, etc. Schoolreisjes zijn ook niet zo m'n ding, aangezien ze vaak moeizaam verlopen, en stress met zich mee kunnen brengen.

Veel wordt bepaald door je klasgenoten. Je hebt klassen die goed meewerken in de les en voor een fijne sfeer zorgen, maar je hebt ook klassen die er een boeltje van maken, en erg luid kunnen zijn.

Ik kan me af en toe flink vervelen in de les. Sommige vakken liggen me helemaal niet, waardoor het lastig wordt om op te letten. Op zo'n momenten erger ik me nogal aan school.

Uiteraard zijn er ook positieve kanten, zoals vrienden en enthousiaste leraren. Zo'n dingen kunnen helpen om de dag door te komen.

Groetjes
Kenshin
Hoi Alfred P.

Ik Haat school niet echt, maar ik vind het alsnog vreselijk.

Veel vrienden heb ik niet, ik heb niet echt een leuke klas en de sfeer is niet fijn.

Ook moet ik allemaal dingen leren die me totaal niet interesseren. ( latijn, duits, natuurkunde ) en dat wordt alleen maar meer de komende 4 jaar.

Het is ook vreselijk dat je MOET gaan. En ook zo achterlijk vroeg.

Huiswerk en leerwerk is niet fijn. En toetsen en cijfers geven best veel stress..

Oh en ik heb niet echt een droom waar ik absoluut veel voor moet kunnen. Het is wel handig als je van alles goed kan maar het hoeft niet.
Ik kom hier nu toevallig om over school te klagen en zie ineens deze topic haha.

Het scheelt heel veel problemen en stress om school leuk te vinden. Ik haat school omdat er kut kinderen rond lopen en ik niet goed ben in sommige vakken waardoor ik stress over het halen van dit jaar. Ik heb het veel problemen met mijn mentor, die er voor je zou moeten zijn. En ik heb vakken zoals dier en bloem die 2 keer zo belangerijk zijn als Nederlands, Engels etc. Like wtf ?
Conclusie. Ik haat school

Liefs mjj
Ik vind school ook altijd gezellig. Komt ook omdat mijn klas uit 13 leerlingen bestaat en ik dus alle jongens sowieso goed ken, en de meiden redelijk.
Ik vind school echt zwaar kut. Je moet vroeg opstaan vervolgens heb je allemaal docenten die aan je hoofd gaan zeuren dan ga ik tegen hun in en krijgen we weer ruzie omdat ze gewoon geen reden hebben om zo te doen. Ik moet daar allemaal dingen doen die niet leuk zijn. Ik ben ook vaak niet op school omdat ik het gewoon kut vind en natuurlijk hebben ze daar ook weer dingen om over te klagen tegen me...
Badge
Hoi!

School haat ik niet echt, het is meer de dingen er omheen. Huiswerk, projecten die je thuis moet afmaken, leren, enzovoort. Dat neemt gewoon mijn vrije tijd in beslag terwijl ik graag andere dingen zou willen doen. Ik weet dat het nodig is, maar toch.

Onder schooltijd vind ik het vooral irritant dat het moeizaam verloopt. De lessen zijn vaak saai en mijn klas is niet de leukste. Mensen die me er doorheen sleuren zijn mijn vriendinnen.

Schoolreisjes en excursies zijn opzich wel oke, maar daar blijft het bij.

Ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord!
Reputatie 1
Badge +1
Hallo!

Sinds ik mijn opleiding dierverzorging volg ben ik school echt leuk gaan vinden (mensen om me heen zeggen dat er een bloemetje is opgebloeid). Dat komt omdat ik dieren leuk vind en daar graag over wil leren. Ik haal hoge cijfers en heb altijd me huiswerk al af voordat het wordt opgegeven bij wijze van.

Ik heb ook een vriendin die hetzelfde heeft als ik en dat is dat wij op leraren vallen. Wij vallen op oudere mannen en laten we daar net genoeg van op school hebben, we spreken ze ook aan en hebben goed contact met ze. Omdat wij de enige zijn die zo gemotiveerd zijn vinden ze ons ook leuk en spreken ons vaak aan en zwaaien of zeggen hoi terwijl ze naar de rest heel chagerijnig kijken. Dit maakt school ook erg leuk!

Verder is het erg gezellig en voel ik me er thuis! Gelukkig zit ik nog 5 jaar op deze school (van de 7) dus ik heb nog wel wat te beleven hier 🙂

Reageer