Skip to main content

Vwo 2 of niet?

  • 5 July 2024
  • 3 reacties
  • 38 Bekeken

Hoii

Ik ga dus volgens mij door naar vwo klas 2. Alle vakken gaan gewoon goed, behalve wiskunde. Is dit een probleem voor doorgaan naar klas 2? En hoe kan je wiskunde beter leren/begrijpen? En als ik door kan gaan zou ik het dan doen want, wiskunde word in 2e alleen maar moeilijker. Uiteindelijk voor de toets snap ik het wel maar, tijdens de toets lijkt het alsof ik alles vergeet en daardoor net of geen voldoende haal.

Zou dit uitmaken? 

Doeiii

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @StillWaitingForYou,

Ik weet niet hoe het bij jou op school werkt. Bij mij mag een een maximaal aantal tekortpunten hebben voor alle vakken, maar ik denk als je voor alle andere vakken gewoon voldoende staat, dat het niet heel veel uitmaakt dat wiskunde slechter is. Het is namelijk maar 1 vak, daardoor ga je denk ik gewoon door naar 2 vwo.

Ikzelf leer wiskunde door eerst een samenvatting te maken, en ook online wat extra opdrachten maken. Bij wiskunde is het sowieso belangrijk om veel te oefenen als je het lastig vindt.

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

Komt goed. Heel veel mensen hebben het moeilijk met wiskunde en geloof me. Al die mensen zitten nu nog steeds bij mij in de 5e klas. Je komt er wel uit! 

Met wiskunde is het idd heel belangrijk om zo veel mogelijk te oefenen. Als je het moeilijk vindt, probeer dan ook je huiswerk een beetje bij te houden. Ik weet het, niet geweldig. Maar dan kun je wel tussendoor vragen stellen en weet je alvast waar het over gaat en  wat je extra goed moet oefenen. Dat scheelt voor je toets. Vaak lijken toetsvragen erg op de vragen in het boek, zoals de Dtoets. Als je die hebt. 

Als je er nou echt niet uitkomt, kun je nadenken over bijles. Dat kan misschien helpen. 

Ik denk iig niet dat wiskunde de rede moet zijn om de eerste klas over te doen! Je kunt het en succes

- Yodema 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi! 
Wiskunde niet zo goed kunnen is geen probleem hoor, ik snapte met de overgang van de 1e naar de 2e sommige dingen ook niet zo goed. Maar als het goed is begin je het jaar met wat herhaling, dus dan goed opletten ;). En verder, oefening baart kunst, dus vooral blijven oefenen! 
Liefs Samuel

Reageer