Skip to main content

Heyyyyyy, ik heb wat advies nodig voor mijn vriendengroep op school, omdat ik een beetje de therapeut ben voor iedereen en doordat ik al hun irritaties over elkaar hoor weet ik dat het niet zo goed gaat.

*Dit zijn afkortingen van de namen voor de zekerheid*

ik zit met 3 meiden in een groep

Ik zit met A, K, en E.    E heeft vaak last van irritaties naar andere en komt algemeen over als egoistisch, maar als je haar beter kent weet je de redenen er achter. Veel mensen haten, ontwijken of gaan roddelen over haar wat het heel moeilijk maakt om normaal te kunnen functioneren. A vind mij leuk en is dus de hele tijd met mij en om me heen, ik vind A niet leuk en ondertussen wel irritant worden. A negeert K omdat ze ruzie hebben gehad en ontwijkt E voor een onbekende reden. Ik ben niet zo goed in grenzen leggen dus ik durf niet zo goed, kan je even weggaan of kan je even stoppen te zeggen tegen A.      K en E vinden mij nu irritant omdat ze denken dat ik diegene ook leuk vind en hun opzij zet. Op de momenten dat ik niets zeg, kan ik zo boos raken dat ik ze een trap geef en als ik het wel zeg gaan ze er een grap van maken of me emo, zielloos, aansteller of zo iets noemen.

Hoe moet ik dit oplossen

dan naar juf of mag andere groep zitten

Hey @Renskuhhhhhhhh ,

het beste is om die ruzie A en K even te negeren, mensen kunnen niet het hele jaar boos worden op elkaar.  Van E weet ik het niet zo zeker. Ikzelf zou in zo’n situatie voor een week negeren of niet met elkaar omgaan, waarschijnlijk gaat het dan wat beter. Misschien kan je ook dit aan je mentor/leerkracht vertellen.

Groetjes,

@Scarred_Owl 

Hoi, ff snel wou ik een update geven en wat extra uitleg. 

A gaat nu nog kleffer doen bij mij en K noemt mij nu slet, hoer en gaat de hele tijd opmerkingen maken zoals, dat ik iets ga doen in bed met A. Dit doet ze denk ik om aandacht te krijgen van mij. E helpt me nu echt veel, zij is niet echt het probleem zo. Ik durf niet te zeggen tegen A en K dat ik weg wil van A en mensen zijn nu alleen maar opmerkingen aan het maken over iets wat ik niet kan (weggaan bij A)

Graag wat advies nog

Bedankt voor alles wat ik al heb gekregen!

Reageer