Vraag

vrienden zoeken hoe doe je dat?

  • 23 November 2022
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

ik weet echt niet hoe ik vrienden moet zoeken in mijn vorige topic heb ik verteld dat de band tussen mij en mijn enige school vriendin niet zo goed gaat.

het is mijn vriendin nu niet meer maar ik heb nu wel een ander probleem ik heb op school nu geen vrienden heeft iemand tips om vrienden te maken 

ik lig soms te huilen in bed om wat er op school is gebeurt en heb besloten dat het moet stoppen maar ik weet niet hoe want ja. ik heb nooit veel vrienden op school gehad en ik ben verlegen 

op de basischool was ik ook vaak aleen in de pauze 

dus weet echt niet goed hoe ik nu frienden moet gaan maken mijn ouders doen alsof het heel makkelijk is maar dat is het niet 

pls help

xxx anoniemia 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +18

Hoi. Wat naar dat je 's avonds nog verdriet hebt van je school.  Maar ook weer heel goed dat je er wat aan wilt doen.  Zijn er op school activiteitenclubjes waar je bij kan? Of misschien kun je naast school ergens bij gaan waar je leuke mensen gaat ontmoeten ( muziek,scouting,sport etc) want daar maak je vaak makkelijker vrienden. En dan kun je op school daardoor weer beter anderen ontmoeten omdat je daar aan went en je zekerder voelt. En kun je ook denken van 'ik verheug me weer om die en die te zien bij scouting bijv' . Zo is het bij mij ook gegaan. Plus dat het ook gewoon heel leuk is en je er veel van jezelf kan laten zien en dat heel fijn vind. En dan maak je vrienden waar je mee kunt praten bijv. Misschien kun je dus ergens lid van worden. Het voegt echt veel toe aan je leven is mijn ervaring. Succes !!

Groetjes liefs Julian X 

Reageer